Muk..får SLET ikke lov at røre! {{forumTopicSubject}}
Hej Hg
Min vallak har fået muk i koden på det ene bagben.
Det breder sig ikke umiddelbart, men det skal selvfølgelig behandles...MEN...jeg får slet ikke lov at røre det, hverken vaske eller smøre eller røre!
Jeg kan få lov at løfte hoven og rense den, men så snart jeg så meget som strejfer området spjætter han for vildt og kan løfte benet næsten vandret ud fra kroppen. Tilsidst kan jeg ikke holde det og må give op. Han slår bagud hvis jeg forsøger mens han har benet på jorden.
Han danser rundt og vil slet ikke stå stille. Han er ikke bange, men vil bare ikke ha det!
Jeg har forsøgt mig i flere x 30 min meget tålmodigt - uden det hjælper. Jeg har forsøgt at skælde ud - virker slet ikke! Min veninde har på skift forsøgt at løfte og holde både forben og modsatte bagben samtidig - men ballet-hesten kan sagtens stå på 2 ben!!!
God forslag modtages gerne!!
Kh
Christina
sep 2010
Følger: 64 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 20 Svar: 247
feb 2008
Følger: 85 Følgere: 86 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 590
feb 2008
Følger: 85 Følgere: 86 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 590
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 255 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 985
feb 2009
Følger: 102 Følgere: 97 Heste: 2 Emner: 68 Svar: 784
Så jeg tog ind i horze og hørte hvad de havde mod muk, og de havde noget smart pulver man giver i deres foder hver dag indtil det er væk..
Og det virkede rigtig godt Det kostede dog også 450ca.
Han havde rigtig meget muk i begge koder på begge bagben - og efter ca. 2 uger var det helt væk. Jeg har endda stadig noget tilbage
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 222
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 40 Svar: 252
CELINA & KARIMH 4-ever : God behandling, men kan ikke komme til ham.
Og desværre kan jeg ikke komme til sranden med ham:-(
*Chagall husk ingen kan erstatte dig min engel* N : Har jeg prøvet, men det har ikke haft så stor virkning desværre - skal vel også helst ha renset skorperne af først??!!
Camilla & Santino : Det lyder som en nem behandling - det vil jeg lige undersøge. Kan du huske hvad det hedder?
lotte T: Skab? Hmm..ville de andre heste så ikke have noget også? Og ville det kun sidde der? Tror ikke det er det...kom over 1-2 døgn efter et par meget våde dage på døgnfolden. Men jeg undersøger det lige.
Claire Isabelle B : Nej desværre er han panisk bange for vand - så det går ikke med en spand. Men synes det lyder som et forsøg værd at prøve den metode du beskriver:-) - kan lige se Ballethesten springe rundt hehe...
feb 2009
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 31 Heste: 6 Emner: 7 Svar: 216
feb 2009
Muk..får SLET ikke lov at røre!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside