{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Fodring af 2 års hingst {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har besvær med at holde huld på vores 2 års ox hingst. Så ville gerne høre om der er nogen der har gode foder råd?

Han får pt. et fuldfoder fra Besterly, hvor han får 2,5 kg om dagen. Vi tager ham stadig ind om natten, så han kan få alt det hø og wrap han vil spise. Endvidere går han på en god græsmark med rigtig meget græs på, hvor han den sidste måneds tid har gået alene med kammeraten ved siden af, så han også kunne få alt det hø og wrap han vil have på folden.

Men han er ikke den store grov æder (og har han heller aldrig været) og vi skal være heldige hvis han spiser 10 kg hø/wrap om dagen.

men synes ikke rigtig han tager på.... Han er ikke alt for tynd, men ville gerne at han fik lidt mere fylde.

Han har fået tjekket tænder og er tjekket for orm.

Har i nogle gode foder råd?

Og hvordan foder i jeres 2 års?

Mvh Jannie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af 2 års hingst
  • #1   25. jul 2011 Min 2 års hingst får ikke mere end 1 litermål om dagen, han går så også på døgnfold med en masse vallaker.. Men vi fodrer ham med müsli for ungheste.. altså müsli der giver alle de vetaminer og mineraler en unghest skal have.. kan ikke huske hvad mærket hedder.. Her for 3 uger siden, havde vi også problemet med at han var begyndt at være lidt tynd.. men du går vi en gang dagligt ned og giver ham foder.. han får ikke wrap og alt det der.. men tror at det foder vi giver ham, er lige tilpas.. og min mor og jeg har også snakket om, at hvis 1 litermål ikke hjælper, får han bare 1.5 litermål..
    Ved ikke 100% hvad du skal gøre, og det lyder at meget med det mad i giver ham. Men hvis han er igang med at vokse meget, skal der også meget mad til, så jeg ville prøve at sætter fodret op, og så se om det hjælper (:

• #2   25. jul 2011 Equifirst giver et rigtig godt resultat:) Bare fin den type der passer bedst til din:)

• #3   25. jul 2011 Saracen Show Improver er rigtig godt

• #5   25. jul 2011 Tak for jeres foreslag.

Overvejer at tildele ham olie eller Linamix til hans nuværende foder.

• #6   25. jul 2011 Har han fået ormekur for nylig? smiley

• #7   25. jul 2011 Sorry.. mine øjne var lige hoppet en linie over smiley

• #8   25. jul 2011 pavo grow og linamix samt speedy beet får min og han har tager ca 135 kg siden januar og så er han dækket ind med alt. wrap får han hva han gider æde

• #9   25. jul 2011 Bruger olie til min De Negro .. også da han var 2 år og ikke lavede noget.

• #10   25. jul 2011 Vores 2års går pt på sommergræs, men normalt spiser han Eggersmann avlsmüsli, han har ikke været tynd.
    Ville give ham foder beregnet på heste i vekst, sådan som avslmüsli er, de fleste fodermerker har sådan et foder.
    Oveni kan du give olie, vi giver vores føl Mariatistelolie fordi den er lidt tynd (dens mor er død..).
    Mash er også et godt foder hvis hesten skal tage på. Vi fodrer med Havens Slobber Mash, men Eggersmann har også Mash (Havens sin er havrefri, det derfor vi bruger den da vi bruger den til mange forskellige heste).
    Håber din hest tager på!
    -TR

Kommentér på:
Fodring af 2 års hingst

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce