895 visninger
|
Oprettet:
Hvad er en problemhest=? {{forumTopicSubject}}
Hvad er definitionen på en problemhest?
Jeg har søgt tilridning til min plag - næste år!, hvor jeg har uddybet, at hun stresser ved transport/flytning, som jeg ville mene var ret normalt ved en 2-års?
Og fik så spørgsmålet, om hun er en problemhest? Hvad ville I sige, en problemhest er?
Min er nervøs (farer let sammen), men skal også sige, hun indtil nu har været ALT for beskyttet i små stalde, hvor der ikke skete noget, og hun reagerede på alt. Det går bedre nu, i en større stald, hvor hun kan se, at selvom der er lyde og bevægelser, sker der hende ikke noget.
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
En "<i>Problemhest"</i> er jo en hest man finder som et problem. Så ser du det som et problem at hun er så nervøs er hun jo diffinationen af det...
jul 2008
Følger: 140 Følgere: 170 Heste: 5 Emner: 221 Svar: 4.623
jun 2007
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
det hesten ikke kan/gør forkert er jo ikke kommet af sig selv. Det er 100% ejers skyld så at sige
Men at din hest ikke er glad for at gå i trailer samt er lidt mere nervøs end andre heste er jo ikke noget problem som så det er nok bare en hest som skal ud og opleve verden og vænnes langsomt til ting. Den er jo kun 2 år :b
Er den dækket ind med magnesium? magnesium mangel gør ofte heste til nervevrag eller bare lettere nervøse
http://www.pavo-hestefoder.dk/r%C3%A5dgivning/magnesium+alarm!+
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Alle de "problemheste" jeg har arbejdet med/tilredet osv. har haft menneske skabte problemer, de er misforståede og bliver ofte behandlet forkert:-)
Din hest er bare en usikker lille hyp:-) Hendes problemer er nogle der er nemme at forstå:-)
okt 2009
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 117
Syntes heller ikke der findes problemheste, men desværre er der mange der siger at alle de heste de ikke kan styre er en problemhest..
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Men det, som de fleste ville definere som en "problem-hest" er en hest, som grundet forkert behandling og mangelfuld træning fra menneskers side har udviklet en farlig adfærd overfor mennesker.
jun 2008
Følger: 90 Følgere: 82 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 878
Jeg tolker ordet som: En hest der et problem - Problem hest!
Ikke "Hvad er dit problem" snoppet sagt men "hjælp jeg mig jeg har et problem"
Håber jeg kunne hjælpe
Hvad er en problemhest=?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside