{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Chris Irwin {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Ja jeg må sige jeg er fascineret af denne mand og hans måde at arbejde med heste !!
Jeg har for nyligt læst hans bog " Heste lyver ikke " og på det tidspunkt kendte jeg slet ikke til ham. Hans bog lærte mig utrolig meget og har givet mig den lyst til at fortsætte mit arbejde med mine ponyer på den her måde smiley

Det hele startede egentlig med at jeg skulle i gang med at træne mønstring med min 1 års hingst Walle. Hans sind er lidt nervøst men stadig tager han tingende coolt. Det er lidt svært at forklare smiley
De første par gange gik det faktisk rigtig godt men jeg følte ikke vi arbejde sammen, men mere at han bare gjorde tingende fordi jeg bad om det, og så trippede han afsted i traven selvom han blev ved min side. Jeg begyndte at tænke over hvordan jeg skulle ændre på hans måde at arbejde på og lære ham at slappe mere af !!

Jeg brugte en del tid, faktisk ca 3 uger på bare at studere ham på marken i flere timer hver dag. Se hvordan han talte med de andre i flokken og hvilken plads han havde.
Det gik hurtigt op for mig at han er utrolig god til at være hest og tale heste sprog, så nu måtte jeg jo til at leje hest smiley Han er ikke den fødte leder og holder sig til sin store bror Payback som har en stærkere psyke end ham, men samtidig er enormt cool, rolig og afslappet !!
Ja kort sagt skulle jeg til at leje Payback og finde hans indre ro i mig selv smiley

Jeg begyndte med at skille Walle fra flokken og vi gik på tur, dette var første gang jeg tog ham langt væk fra flokken og han var derfor nød til at stole på mig.
Jeg måtte virkelig tænke som en gal og holde på den ro jeg havde sat mig fast inden vi gik.
Til min helt store overraskelse gik der ikke mere end 5 min før Walle slappede fuldstændig af og fulgte mig på samme måde som han følger Payback på folden smiley
Vi gik ned til byen og hjem igen, en tur på godt 45 min, gennem tunneler med biler, cykelstier, folde med andre heste og ind i byen med huse og mennesker. Men alt dette virkede lige meget så længe jeg holdte roen fulgte han mig med hoved nede og løs snor smiley Jeg gik på hans venstre side med armen over hans ryg og blev han lidt nervøs vendte han hoved for at se om jeg også blev bange, men jeg bevarede roen og nussede ham med hånden også gik han stille videre.
Nu har jeg endelig fundet vejen frem med min lille basse og han kan nu trave fint og roligt ved min side i løs snor smiley

Jeg handlede egentlig bare som jeg følte var det rigtige og efterfølgende læste jeg Chris Irwin´s bog og lærte at det jeg gjorde var det helt rigtige og at jeg nu har etableret tillid og troskab mellem mig og Walle smiley Må sige jeg blev ret stolt da jeg for første gang havde prøvet noget uden at læse mig frem til det først smiley

Men ja der er jo heller ingen facitliste til alle heste og hvis man gider tage den tid det tager at lære ens hest at kende så kan alle jo opnå hva jeg har med Walle smiley

Denne oplevelse har ihvertfald givet mig blod på tanden til at udforske mere om hestens væsen og vil suge alt den viden jeg kan til mig smiley
Bare lige en glad lille historie som jeg ville dele med jer smiley

Håber nogen herinde kan fortælle ligene historier som de har haft med deres heste ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chris Irwin
Kommentér på:
Chris Irwin

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce