Undervisning/foredrag.. {{forumTopicSubject}}
Halløg der ude bag skærmene ;b
Her i uge 29 skal jeg¨på bornholm over til min familie, og der er jeg blevet spurgt om jeg vil undervise lidt om tirsdagen. Jeg skal lave noget teori om eftermiddagen, og om aftenen er det så praktik..
Det er første gang jeg skal sådan rigtig undervise, og er rigtig nervøs x) men glæder mig også utroligt meget
er der nogen der har nogen fif til hvordan undervisningen bliver ekstra sjov for børnene? specielt teorien. Jeg har tænkt mig at vise rebgrimen, det lange tov, stick, og så fortælle om tingene og deres funktioner. men er der ellers nogen sjove ideér?
alderen er primært 6-8 år, så det er stille og roligt
Men de skal jo helst synes det er rigtig sjovt!
Tak på forhånd!
NB! Gider ikke komentare om at I ikke synes jeg er gammel nok til at lære fra mig!
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 58 Svar: 688
Rigtig god tur og tro på dig selv!
okt 2008
Følger: 67 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 89
okt 2008
Følger: 100 Følgere: 91 Heste: 3 Emner: 239 Svar: 1.358
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.534
Altså, når jeg underviser er det jo primært børn i alderen 2-8 år - og det kræver virkelig, at du ikke er for avanceret.
Du skal i teoridelen IKKE forklare alt muligt indviklet - f.eks. kan du forklare, at når hesten har ørene tilbage, så er den skide sur! og så spørge dem, om de også kan se sure ud osv - altså på den måde inddrage dem aktivt i din undervisning.
Desuden skal du holde RIGTIGT mange pauser - børn i den alder kan ikke holde fokus så forfærdeligt længe.
Når du viser dem de forskellige ting synes jeg du skal sende dem rundt til børnene - de lærer endnu bedre, hvis de får lov selv at mærke og opleve tingene i stedet for kun at høre det.
Hvis du har mulighed for det kunne det være smart med nogle KORTE små filmklip f.eks., der viser noget af det du lige har fortalt osv.
Generelt skal du virkelig tænke dig om, hvad du vil sige, og hvordan du kan formidle dette til din aldersgruppe.
Mit generelle"motto" er, at "det skal være sjovt at gå til ridning" (jeg underviser primært i ridning..)
Men generelt skal det hele være "sjovt" - og som Andrea også skriver er det vigtigt, at lave små lege osv. med dem. Faktisk er børn i den alder nok den allersværeste aldersgruppe at skulle undervise, da du hele tiden skal tilpasse dine ord og forklaringer til bittesmå børn
OG HUSK, at de langt fra kan rumme så meget viden, som du sikkert gerne vil give dem - hellere lægge stor vægt på ganske få ting som i så snakker meget om i stedet for at gå overfladisk omkring og få "det hele med" - de kan nemlig slet ikke huske og rumme det hele ellers
Held og lykke med det! Det bliver en udfordring, men det bliver da super fedt for dig:D
okt 2008
Super!
Og ja det bliver super sojvt!
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.534
Lege kan fint fungere som en pause for de små
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 690
Sikke nogle fantastiske råd og eksempler I kommer med
okt 2008
Ja meget!
Undervisning/foredrag..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside