{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

Undervisning/foredrag.. {{forumTopicSubject}}

Halløg der ude bag skærmene ;b
Her i uge 29 skal jeg¨på bornholm over til min familie, og der er jeg blevet spurgt om jeg vil undervise lidt om tirsdagen. Jeg skal lave noget teori om eftermiddagen, og om aftenen er det så praktik..
Det er første gang jeg skal sådan rigtig undervise, og er rigtig nervøs x) men glæder mig også utroligt meget smiley
er der nogen der har nogen fif til hvordan undervisningen bliver ekstra sjov for børnene? specielt teorien. Jeg har tænkt mig at vise rebgrimen, det lange tov, stick, og så fortælle om tingene og deres funktioner. men er der ellers nogen sjove ideér? smiley alderen er primært 6-8 år, så det er stille og roligt smiley
Men de skal jo helst synes det er rigtig sjovt! smiley
Tak på forhånd! smiley

NB! Gider ikke komentare om at I ikke synes jeg er gammel nok til at lære fra mig!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undervisning/foredrag..
  • #2   4. jul 2011 Når jeg underviser børn plejer jeg at lave en leg med dem, hvor jeg viser dem hvort stærk en rebgrime er. Det ene barn skal holde rebgrimen og det andet skal svinge i torvet for enden. Så kan barnet der holder rebgrimen ikke holde armene stille - selvom pigen der svinger gør det let.

• #3   4. jul 2011 Tænk på at peppe teorien op med noget kreativt, evt en planche med en tegning af det du forklarer om og bed evt nogle af børnene placere "et eller andet" på en heste tegning. Du kan jo også få dem til at placere. rebgrimen på en sød pony, så de lære at ligge den korrekt. Men det er jo mere praktisk undervisning. Altså få børnene med i undervisningen, i stedet for du "bare" holder et "kedeligt" foredrag for dem:) Lær dem noget der ser ud af noget, så de bliver facineret af det og får lyst til at arbejde videre med det bagefter.
    Rigtig god tur og tro på dig selv! smiley

• #4   4. jul 2011 Når jeg undervisede i teori tog jeg nogle gange en pose karameller med, og så lavede vi quiz om forskellige ting smiley så fik man en karamel hvis man svarede rigtigt.

• #5   4. jul 2011 Gode ideér! smiley Mange tak!

• #6   4. jul 2011
    Altså, når jeg underviser er det jo primært børn i alderen 2-8 år - og det kræver virkelig, at du ikke er for avanceret.

Du skal i teoridelen IKKE forklare alt muligt indviklet - f.eks. kan du forklare, at når hesten har ørene tilbage, så er den skide sur! og så spørge dem, om de også kan se sure ud osv - altså på den måde inddrage dem aktivt i din undervisning.

Desuden skal du holde RIGTIGT mange pauser - børn i den alder kan ikke holde fokus så forfærdeligt længe.
    Når du viser dem de forskellige ting synes jeg du skal sende dem rundt til børnene - de lærer endnu bedre, hvis de får lov selv at mærke og opleve tingene i stedet for kun at høre det.

Hvis du har mulighed for det kunne det være smart med nogle KORTE små filmklip f.eks., der viser noget af det du lige har fortalt osv.

Generelt skal du virkelig tænke dig om, hvad du vil sige, og hvordan du kan formidle dette til din aldersgruppe.

Mit generelle"motto" er, at "det skal være sjovt at gå til ridning" (jeg underviser primært i ridning..)
    Men generelt skal det hele være "sjovt" - og som Andrea også skriver er det vigtigt, at lave små lege osv. med dem. Faktisk er børn i den alder nok den allersværeste aldersgruppe at skulle undervise, da du hele tiden skal tilpasse dine ord og forklaringer til bittesmå børn smiley

OG HUSK, at de langt fra kan rumme så meget viden, som du sikkert gerne vil give dem - hellere lægge stor vægt på ganske få ting som i så snakker meget om i stedet for at gå overfladisk omkring og få "det hele med" - de kan nemlig slet ikke huske og rumme det hele ellers smiley

Held og lykke med det! Det bliver en udfordring, men det bliver da super fedt for dig:D

• #7   5. jul 2011 Beck:
    Super! smiley Mange tak! smiley Når du siger pauser, hvordan det? altså bare sådan at så ''får de fri'' fra en stund, eller er en ''leg'' (fx quiz) en slags pause for dem? smiley
    Og ja det bliver super sojvt! smiley

• #8   5. jul 2011
    Lege kan fint fungere som en pause for de små smiley

• #9   5. jul 2011 Som mor til 4 børn i den alder vil jeg bare lige sige:
    Sikke nogle fantastiske råd og eksempler I kommer med smiley

• #11   6. jul 2011 Mange tak! smiley
    Ja meget!

Kommentér på:
Undervisning/foredrag..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce