{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste bidløse trense - Debat! :)
  • #2   30. jun 2011 Er enig med Bettemus smiley

- Dog vil jeg lige sige, at hvis man kan håndtere en rebgrime og "styre" den ordenligt, glider den ikke rundt, så sidder den hvor den skal (:
    Der er mange bidløse ryttere der er meget strenge overfor dem der rider med bid da de ofte mener at et bid skader hesten lige meget hvor god man er til at ride eller hvor roligt man sidder med hænderne. - Her er jeg faktisk lidt enig, da der kun er få mm hud oven på laderne, og når bidet så glider rundt "skader" det hesten..

Mange skifter fra bid til hackamore, men det hjælper ikke rigtigt.. Et bid ligger sig tungt på laderne, men en hackamore kan ( hvis man hiver/holder stramt i tøjlen) risikerer at trykke for hårdt på næseryggen at det skader luftvejen.. (: Så bid eller hackamore - det er næsten det samme.. smiley

Rider du med cordeo skal du have godt kontrol over din hest, og den skal reagerer godr på dine schenkler.. - Det er fornuftigt hvis du lærer din hest at blive styret i cordeo fra jorden inden du sætter dig på ryggen af den. smiley

Det er min holdning til Det Bidløse smiley

• #4   30. jun 2011 Rebgrime: En hel igennem fantastisk grime jeg har haft SÅ meget glæde af!! Jeg er slet, slet, slet ikke enig med Bettemus. Jeg har brugt rebgrime til mine heste i over fire år, de er super holdbare! og så gir de nogle fine signaler, der handler jo om du skal bruge grimen mindst muligt - og hvis du tænker med det henblik det gir de udemærkede signaler.

Cordeo: Jeg kan super gode lide cordeo! Men folk tror man "bare lige kan ride med det", men dog har jeg også set V-I-R-K-E-L-I-G mange det bare kunne det shit! Jeg kan godt lide cordeoen fordi den abselut ingen smerte kan give hesten, uanset hvor meget du hiver og trækker. Det har vi kort sagt ikke kræfter ligt smiley

Hackamore: Jeg er ikke så glad for hackamoren, jeg har aldrig selv brugt det.. og har jeg heller ikke tænkt mig! Jeg har hørt om flere heste der har fået voldsomme skader på næseryggen af hackamoren smiley Fordi folk ikke ved hvad de rider med.. De hiver trækker og flår med den tanke i hovedet at "den har jo ikke bid i munden, så kan det ikke gøre så ondt" åhh jo det kan! Men jeg synes tilgængæld det er en god løsning til bidryttere der gerne vil ride stævner.. der er det ikke tilladt med rebgrimer og den slags - der synes jeg der er en okay løsning, men jeg synes stadig ikke rigtig om den.

Sidepull: Sidepull'en er så god, hvis du endelig vil ride med "et hovedtøj" så er den nok det mest blide, og gir fine signaler. Jeg vil nu helst holde mig til rebgrime, men jeg kan sagtens selv finde på at ride i sidepull og jeg har da også en smiley

Grunden til jeg rider bidløs: Jeg var ked af det til hver ridetime på min traditionelle rideskole.. jeg kunne ikke lide beskeden "hiv lidt mere", "brug dog pisken!" og "træk lidt hårder" osv. Det var forfærdeligt :'/
    Så fik jeg en pony ( Maggie ), hun blev solgt fordi hun smed alle af.. Men fra første gang jeg så den pony.. virkelig jeg var solgt! Jeg MÅTTE eje den pony! Jeg købte hende så, men føl med siden :'D og startede på Ryttergaardens Horsemanshipcenter ( www.horsemanshipcenter.dk ) og fik så undervisning i bidløs ridning og HMS. Min hest og jeg udviklede os sammen, det var en fantastisk måde af bygge et forhold op på! Jeg fandt ud af det var helt forkert det jeg havde gjort før.. Vi havde taget hesten i fangenskab, fra naturen. Derfor er det sku også vores pligt at gøre den så fri så muligt! Den fortjener det virkelig!
    En anden grund til jeg rider bidløs er jeg ikke kan lide bidets virkning, det ødelægger flere ting i munden, hvis bare du trækker liiidt forkert.. Det er så synd for det arme dyr! Det kan ingenting gøre ;s

Men altså jeg kunne komme med en MEGET længere grund.. jeg kunne blive ved hele dagen, det var bare en kort en smiley

Mvh Celine smiley

• #5   30. jun 2011 prøv med en trense med bid i, det er så meget nemmere smiley

• #6   30. jun 2011 Lisa-Maria: Det der var da noget helt ude for emnet? smiley

• #8   30. jun 2011 Wauw, kan virkelig godt lide din holdning til de forskellige ting, Naturale Eguum! - Er rigtig enig med dig! smiley

Det lyder som om du har givet din hest et fantastisk liv! smiley

• #9   30. jun 2011 Heheh, tusind tak, det tager jeg som et meget godt kompliment, mange tak smiley

• #10   2. jul 2011 Ja det var lidt ude for emnet men jeg rider med bid og min pony er stadig i live så det er da en hel masse unødvendigt besvær at skulle finde en bidløs trense.
    I stedet så bare rid med en ganske almindelig trense med bid smiley

• #11   2. jul 2011 lisa maria:
    Ja det kan man vel godt sige..? rider da også min pony med bid og har det godt ! (;
    Men det her handler om Hvilken trense der er bedst! smiley

• #12   3. jul 2011 Jeg leder også efter det bedste bidløse udstyr, men jeg hælder helt klart mest til sidepull. Men jeg er altså også bidrytter, og tror på at biddet ikke er hårdere end den hånd der holder i det. Men hvis man er bidrytter skal man bare ride mere forsigtig og tænke sig mere om mhs. signaler.. (:

Kommentér på:
Bedste bidløse trense - Debat! :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce