{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Opskrift?"
opskrift
Hej hg, nogle der har en opskrift på heste godbidder?:-) tak
Skrevet af: *AnneK&Prinsemand* - 8. jan 2012

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opskrift?
  • #1   28. jun 2011 Jeg plejer bare at mikse alt muligt sundt sammen og putte det inden i ovnen nogle timer (:

• #2   28. jun 2011 Hej smiley

Her i løbet af de næste dage, skal jeg nok få lagt nolge gode sunde opskrifter ind, bla. smiley nu får jeg lige gruppen nolgelunde op og køre med medlmmer (forhåbeligt) også skal jeg nok lægge en masse lækkert ind!

Gruppeadmin // CBW.

• #3   28. jun 2011 Altså der findes jo mange 'sunde' opskrifter (; her er nogle af mine favoritter :

GODBIDDER 1:
    1 dl. vand
    ca. 2 dl. havregryn
    1 revet æble
    3-4 revet gulerødder
    3 stykker smuldret rugbrød.
    Sådan gør du
    Ælt det hele sammen i en skål og for det til små kugler. Læg dem på en badeplade. Tænd ovnen på ca. 80 grader og bag dem i en times tid (måske mere måske mindre) Når de er færdige er de stadig lidt bløde, men dette betyder ingenting. Server dem så for din hest:-)

GODBIDDER 2:
    2 spsk. honning
    150 gram fuldkornshvedemel
    100 gram babanchips
    Og så lidt vand.
    Sådan gør du:
    Bland det hele i en skål og form dejen til små kager. Bag dem i ovnen i ca. 20 min ved 180 grader.

GODBIDDER 3:
    225 gram sirup
    200 gram fuldkornhvedemel
    150 gram havregryn
    Sådan gør du:
    Bland det i en skål og form dem til små bolcher. Bag dem i ovnen i ca. 15 min. ved 180 grader

GODBIDDER 4:
    100 gram havregryn
    50 gram müesli
    100 gram sukker (gerne mindre, da hesten ikke har for godt af for meget)
    2 revne gulerødder
    25 gram margarine
    Sådan gør du:
    Bland gulerødderne med havregrynene, müesli og sukker. Rør margarinen i og ælt det hele godt sammen. IKKE smelte margarinen!!!!! form dem i kager og bag dem ved 180 grader i ca. 20 min.

GODBIDDER 5:
    2 æbler
    7 gulerødder
    2 spsk. sukker
    2 dl. havre
    1 dl. byg
    1-2 dl. vand
    1 tsk. honning
    1 banan
    Sådan gør du:
    Riv æblerne og gulerødderne, tilsæt kornet og kom så vand og honning i. Bland det hele godt sammen og lad det stå der i en time. husk: dette må hesten ikke få for tit, da det er en god stor portion.

GODBIDDER 6:
    3-5 gulerødder
    2-4 æbler
    75 gram havregryn
    100 gram sukker
    25 gram margarine
    75-90 gram økologisk hvedemel
    Sådan gør du:
    Riv gulerødderne og æblerne sammen i en skål. Put derefter resten af ingredienserne i skålen og rør det hele godt sammen. form dejen til kugler og bag dem i 25 min ca. ved 175 grader.

GODBIDDER 7:
    2-3 æbler
    20 gram margarine
    60 gram havregryn
    30 gram cornflakes
    20 gram müesli
    2-3 klementiner
    10-20 gram sukker
    40 gram mel
    1-2 pærer
    1-2 skive franskbrød
    Sådan gør du:
    Kom margarinen i en skål og riv æblerne og pærerne i skålen. Skær klementinerne i tern og kom dem i skålen. Tilsæt havregryn, cornflakes, müesli, sukker og mel. Smuldre franskbrød og kom det i skålen. Form dejen til kugler og bag dem ved 175 grader i ca. 25 minutter.

GODBIDDER 8:
    120 gram havregryn
    50 gram knuste cornflakes
    2-3 skiver smuldret rugbrød
    2 dl. vand
    1 tsk. sukker
    Sådan gør du:
    Bland det hele i en skål og form det til små kager. Bag dem ved 160 grader i 25-35 min.

GODBIDDER 9:
    100 gram margarine
    1,5 dl sukker
    1 dl. hvedemel
    3 dl. havregryn
    Sådan gør du:
    Smelt margarinen i en gryde. tilsæt sukker, hvedemel og havregryn. Og lidt efter lidt margarinen. Lav små kugler og bag dem ca. 15 min ved 175 grader.

Håber noget af det kan bruges? (;

• #4   28. jun 2011 Okay smiley

Det lyder godt, og jeg glæder miiig meget !! smiley

• #5   28. jun 2011 Men skriv bare! Er gået i krig med at lave en 'godbids kogebog' (; er allerede oppe på 16 a4 sidder :b

• #6   28. jun 2011 Eeeeej tusind tak smiley Det er jeg rigtig glad for! Dem må jeg prøve at lave!

• #7   28. jun 2011 Jeg har tænkt mig her i løbet af ferien af lave sådan et step by step album med en masse forskellige af mine opskrifter (;

• #8   28. jun 2011 Hold da op det var mange smiley Så vil jeg gerne se den når du er færdig med den.

• #9   28. jun 2011 Har i alt 52 opskrifter.. og søger hele tiden efter flere (; så tror ikke jeg når det hele her i ferien... :b eller når de jo også bare at blive for gamle (;

• #10   28. jun 2011 Nej det går nok smiley

• #12   3. jul 2011 Jeg har lige mikset en hjemmelavet opskrift sammen, efter hvad vi lige havde hjemme, vis de bliver gode, ligger jeg opskriften herind smiley

Kommentér på:
Opskrift?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce