Kontakt til føl {{forumTopicSubject}}
Vores lille føl er nu tre dage gammel. Vi havde måske en formodning om at de gerne ville snakkes med helt af sig selv. Men moren har passet godt på det de første par dage og er ikke så emsig nu, men føl vil højst snuse lidt til os. Hun passer meget på. Hun skrider, når vi prøver at røre ved hende.
Mit spørgsmål er så : skal vi give hende tid til at komme til os, med en mulig risiko for at hun aldrig vil vælge os. Eller skal vi få smidt en grime på hende, så vi i øvrigt også bedre kan efterse hende, og så vise hende at berøring ikke er farligt- måske endda godt.
Jeg ved godt hun er meget ny endnu, men har intet forandret sig når hun er en uge gammel fx, så kan jeg da blive lidt bekymret.
Hvad gør i andre med nye føl ?
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
sep 2007
Følger: 94 Følgere: 89 Heste: 5 Emner: 8 Svar: 64
Og hver gang vi kommer ud på folden til ham ja så vrinsker han først og derefter løber han os i møde.
Så beskæftigende at det man har gjort var godt.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 138 Heste: 8 Emner: 11 Svar: 43
aug 2008
Følger: 55 Følgere: 68 Heste: 17 Emner: 21 Svar: 184
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 61
Tak for gode råd
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 309
Ellers kan du også som du selv er inde på, lægge grime på, og "tvinge" den til at se at vi mennesker er gode nok
Metode nr. 2 virker nok mest effektivt og hurtigt, men kan også virke lidt voldsom.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 3 Svar: 7
Jeg var den første der rørte ved den ene af mine hingste da jeg var over for at se på dem første gang, og der var han 2 md. og der var der ingen der havde været i nærheden af ham. Men efter 20 min. kunne jeg røre ham over det hele, og han har været det største nussehovde lige siden.
Så jeg vil sige, gå ud på folden og sæt jer og så skal den nok kommer.
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 61
Vi har prøvet at stå stille og sidde i nærheden af hende, men de vandrer hurtigt videre. Hun er klart mors pige. Endnu da...
Kontakt til føl
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside