{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

ændret adfærd i trav {{forumTopicSubject}}

Når jeg beder min hest sætte i trav ved siden af mig, for at løbe, side om side, bliver han helt tændt og en smule "agressiv" - sådan føles det, han bliver voldsom og meget ukoncentreret..
Har hørt rigtig rigtig mange snakke om, at de har samme problem, at deres hest bider ud efter dem osv når de løber sammen..

Undrer mig meget over hvad det er, der kan forårsage den adfærd.

Blev først rigtig opmærksom på det i går, da vi trænede synkron og han fuldstændig skiftede adfærd, humør og træningen tog en helt anden drejning. ret trist..... DERFOR:

Nogle gode idéer til, hvordan jeg kan afvende ham med det?

Eller nogen der har en forklaring på, hvad den adfærd betyder, eller hvorfor den opstår - det er jo et udbredt problem for flere mennesker og deres heste.

Tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ændret adfærd i trav
  • #1   22. jun 2011 Bm smiley !

• #2   22. jun 2011 Men på min pony plejer det at hjælpe at have hånden på hendes hals eller manke (ae hende), imens vi løber smiley og så selv være afslappet og blive ved med at bede hende holde MIT tempo (: - gælder også galop smiley

• #3   22. jun 2011 Det er altid svært at vurdere, når man ikke har set det. Men højest sansyneligt er det en heste lej, hvor han flytter på dig. Træn mere jordarbejde, og drop godbiderne. Godbider virker på en sådan måde at hesten får lettere ved at misforstå dine signaler, i og med at det er ulogisk at en overhest (du) lader hesten spise af din hånd. Nu ved jeg ikke om det er det du gør, men det er mit bud. Jeg har selv en to årig hoppe som gør det, hun bliver sendt væk eller bakket når hun gør det. Og det virker fint, for så siger jeg som overhest, at du skal ikke være ved mig, hvis du opfører dig sådan. Og dermed bliver jeg mere interresant, men man må opføre sig ordentligt, for at få lov til at være hos mig smiley

Kommentér på:
ændret adfærd i trav

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce