{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

ændret adfærd under trav {{forumTopicSubject}}

Når jeg beder min hest sætte i trav ved siden af mig, for at løbe, side om side, bliver han helt tændt og en smule "agressiv" - sådan føles det, han bliver voldsom og meget ukoncentreret..
Har hørt rigtig rigtig mange snakke om, at de har samme problem, at deres hest bider ud efter dem osv når de løber sammen..

Undrer mig meget over hvad det er, der kan forårsage den adfærd.

Blev først rigtig opmærksom på det i går, da vi trænede synkron og han fuldstændig skiftede adfærd, humør og træningen tog en helt anden drejning. ret trist..... DERFOR:

Nogle gode idéer til, hvordan jeg kan afvende ham med det?

Eller nogen der har en forklaring på, hvad den adfærd betyder, eller hvorfor den opstår - det er jo et udbredt problem for flere mennesker og deres heste.

Tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ændret adfærd under trav
  • #1   22. jun 2011 Hey you smiley

jeg kan ikke sige hvorfor eller hvad du kan gøre ved det, da jeg har modsat problem med django... når han bliver ukoncentreret stopper han op og lukker alt ude..
    Men Marianne kan hjælpe dig!! Det er jeg helt sikker på, og nu er der kun kort tid til smiley men er det noget han lige er begyndt på? det er da trist smiley

• #2   22. jun 2011 Det kan være en magtkamp, da I er ligeværdige når i går side om side og så skal han lige prøve til. Det kan også være at han vil løbe om kap med dig, så bliver en del heste "aggresive" eller udviser tegn på det.

• #3   22. jun 2011 hæhæ hey ;D

ja, altså han har jo altid været lidt spændt i traven, men det var på en helt anden måde han opførte sig i går... rimeligt anti-ganti opførsel!
    Men ja, må få marianne til at hjælpe (glæder mig såååååå meget) smiley

• #4   22. jun 2011 Jannie, ja det kan du have ret i..
    nogle idéer til, hvordan jeg kan få ham til at slappe af imens vi traver sammen? smiley

• #5   22. jun 2011 aj det bliver sååå fedt hos marianne!! hun hjalp med django, hun kan hjælpe med Ganti!! Da jeg fik Django kunne jeg ikke trække ham fra folden til stalden uden at han muffede ekstremt, efter marianne satte sig i respekt efter et kvarter kunne jeg lave gå og stå hvor han stoppede!! hun fik ham også til at gå i longe efter 5 min hvor jeg havde brugt 2 mdr på at prøve og lære ham det, så hun skal nok kunne hjælpe jer smiley det er jeg sikker på!!!

• #6   22. jun 2011 Ja du kan prøve at stoppe ham op når han begynder at lave sjov, tag et par skridt og frem i trav igen.. det kræver noget tålmodighed men han lærer at den opførsel ikke kan betale sig.. specielt hvis han vil løbe om kap med dig er det kedeligt at blive stoppet. Hvis det er en magtkamp, så vil han sikkert også prøve til på andre måder, skubbe dig eller andet

• #7   22. jun 2011 hvis jeg løber for tæt på vito, eller for langt fremme, føler han at jeg dominerer hans plads. Derfor træder jeg to meter væk og lader ham komme lidt frem, det er tydeligt at se når han har fundet "pladsen" i det ørerne så flyver frem igen . Prøv evt at give ham plads, var løsningen hos os (hvor hesten disideret BED)

• #8   23. jun 2011 Jaa, er også sikker på marianne nok skal kunne hjælpe! smiley

når jeg rykker mig væk mens vi løber, rykker han tættere på. Når vi skridter kan vi godt gå synkront ved siden af hinanden med et par meters afstand, men så snart jeg sætter ham i trav, er han klods op af mig - rimeligt masende og ret påtrængende. Beder jeg ham rykke sig væk, begynder han at hoppe og danse i stedet smiley Men det er vel bare noget jeg skal blive ved at træne på, det er bare svært at fortsætte noget som helst træning med en hest der er i en helt anden verden!
    Men tak for alle jeres svar for resten smiley

• #9   24. jun 2011 Dondey gør det samme(han bider faktisk), og Picasso som ellers er en glad drengerøv kan også finde på det i enkle tilfælde.
    Jeg tror det har nået at gøre med deres personligerum, nogen heste kan tolerer at man går klistret op ad dem, imens man helst skal holde 1 meteres afstand eller mere til andre heste. Og det tror jeg bare man skal acceptere og tilpasse den enkle hest smiley
    Det kan jo også have nået at gøre med at hesten føler sig presset/klemt, eller at den bliver overrumlet med signaler (når man løber så tæt på den er man jo meget aktiv, og kan komme til at sende mange signaler).

Jeg er også meget enig i det NHG skriver.

Kommentér på:
ændret adfærd under trav

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce