ændret adfærd under trav {{forumTopicSubject}}
Når jeg beder min hest sætte i trav ved siden af mig, for at løbe, side om side, bliver han helt tændt og en smule "agressiv" - sådan føles det, han bliver voldsom og meget ukoncentreret..
Har hørt rigtig rigtig mange snakke om, at de har samme problem, at deres hest bider ud efter dem osv når de løber sammen..
Undrer mig meget over hvad det er, der kan forårsage den adfærd.
Blev først rigtig opmærksom på det i går, da vi trænede synkron og han fuldstændig skiftede adfærd, humør og træningen tog en helt anden drejning. ret trist..... DERFOR:
Nogle gode idéer til, hvordan jeg kan afvende ham med det?
Eller nogen der har en forklaring på, hvad den adfærd betyder, eller hvorfor den opstår - det er jo et udbredt problem for flere mennesker og deres heste.
Tak
mar 2008
Følger: 134 Følgere: 126 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 792
jeg kan ikke sige hvorfor eller hvad du kan gøre ved det, da jeg har modsat problem med django... når han bliver ukoncentreret stopper han op og lukker alt ude..
Men Marianne kan hjælpe dig!! Det er jeg helt sikker på, og nu er der kun kort tid til men er det noget han lige er begyndt på? det er da trist
maj 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 101 Svar: 991
aug 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 263
ja, altså han har jo altid været lidt spændt i traven, men det var på en helt anden måde han opførte sig i går... rimeligt anti-ganti opførsel!
Men ja, må få marianne til at hjælpe (glæder mig såååååå meget)
aug 2007
nogle idéer til, hvordan jeg kan få ham til at slappe af imens vi traver sammen?
mar 2008
Følger: 134 Følgere: 126 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 792
maj 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 101 Svar: 991
nov 2006
Følger: 528 Følgere: 562 Heste: 2 Emner: 166 Svar: 1.445
aug 2007
når jeg rykker mig væk mens vi løber, rykker han tættere på. Når vi skridter kan vi godt gå synkront ved siden af hinanden med et par meters afstand, men så snart jeg sætter ham i trav, er han klods op af mig - rimeligt masende og ret påtrængende. Beder jeg ham rykke sig væk, begynder han at hoppe og danse i stedet Men det er vel bare noget jeg skal blive ved at træne på, det er bare svært at fortsætte noget som helst træning med en hest der er i en helt anden verden!
Men tak for alle jeres svar for resten
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 609
Jeg tror det har nået at gøre med deres personligerum, nogen heste kan tolerer at man går klistret op ad dem, imens man helst skal holde 1 meteres afstand eller mere til andre heste. Og det tror jeg bare man skal acceptere og tilpasse den enkle hest
Det kan jo også have nået at gøre med at hesten føler sig presset/klemt, eller at den bliver overrumlet med signaler (når man løber så tæt på den er man jo meget aktiv, og kan komme til at sende mange signaler).
Jeg er også meget enig i det NHG skriver.
ændret adfærd under trav
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside