Puha noget møg .. {{forumTopicSubject}}
Tja, kender i det når man føler alt bare går som det skal, man har super mange forventninger og kan bare ikke vente med at komme videre, også det hele bare bliver smadret?
Jeg rider pt. den mest fantastiske hest jeg nogensinde har redet på. Hendes personlighed er bare fantastisk og hendes ejer har sagt til mig at jeg er den der har redet hende bedst og at jeg passer helt vildt godt sammen med hende. Så jeg har snakket med min far om at købe hende, og han lød optimistisk.
Jeg har så været helt vildt glad, for hun er bare HESTEN, hver gang jeg er i nærheden af hende er jeg et stort smil, og bare tanken om hende gør mig total lykkelig, oven i købet er hun i forhold til hendes kunnen, kapacitet og stamtavle virkelig billig og jeg ved jeg ikke kan finde en hest med samme egenskaber til samme pris.
Min far er så lige blevet gift med en ukrainer som så skal flytte hjem til os. Jeg har mødt hende 2 gange, den ene gang var til deres bryllup. Min "barndom" har været et stort kaos og har været tvunget til at "blive" moden før tid, jeg stoler ikke særlig godt på nye mennesker og har en utrolig skrøbelig psyke. Jeg føler mig overhovedet ikke klar til at der flytter et ukendt menneske ind som jeg ikke engang kan snakke med + at hendes datter flytter ind også. Det eneste jeg ved vil kunne holde mig ude af det velkendte "sorte hul" er Kidogo, men min far vil ikke gå med til at købe hende fordi det er for "usikkert" ... Hvad hvis nu der pludselig er uforudsete dyrlægeregninger og sådan? ...
Og det er rent ud sagt bullshit. Jeg kender cirka min fars løn og beløb han kan ligge og pt. ligger til mig hver måned, og der er fanme råd til at jeg kan have hest. Hans fucking problem lægger i at jeg finder en hest som passer til MIG, som er for urutineret til at en nybegynder kan ride hende og som jeg ikke vil have urutinerede op på som så er min fars nye kones datter.
Oveni det har jeg et ønske om at komme væk hjemmefra, på noget sportscollege ( hvor jeg oven i købet har fået job). Men neeeej, det har vi heller ikke råd til hvis kommunen ikke poster penge i mig igen igen (hvilket de tidligere på året har vurderet mig "egnet" til). Og når det så er sagt mener min far og hans ekskone ikke at jeg har nok problemer hjemme til at kommunen skal poste flere penge i mig end de allerede har gjort. Og det kommer fra dem som har trukket mig igennem lort ligeså længe jeg kan huske.
Lige nu sidder jeg bare med en følelse af at være fuldkommen lost. Jeg har fundet hesten jeg gerne vil have, og jeg føler at hun er det eneste der kan holde mig oppe når jeg kommer hjem, men det forstår min far ikke.
Undskyld for den triste roman, har bare lige behov for at komme ud med det ...
dec 2005
Følger: 69 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 581
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Fik også at vide at hvis det ikke fungerede mellem min fars nye kone og mig kunne jeg flytte op til hans ekskone. Feeeeed .
dec 2005
Ved næsten ikke hvad mn skal sige men træls og have det sådan.. Håber virkelig du kan få noget hjælp af en art.. du må gerne skrive pb hvis du har brug for og snakke engang så vil jeg da gerne prøve og hjælpe så godt jeg kan
dec 2005
ved næsten ikke hvad jeg skal sige men du må endelig skrive pb hvis det kan hjælpe dig og skrive om det.. kan prøve og hjælpe..
jun 2008
dec 2005
jun 2008
dec 2005
feb 2009
Følger: 150 Følgere: 145 Heste: 4 Emner: 205 Svar: 2.023
Det er bestemt ikke rart at blive glemt af sin far, og så endda til en du kun har mødt 2 gange!?
jeg kan godt forstå du er meget ked af det, for det lød virkelig som en dejlig hest. Det må være mærkeligt at lukke en helt fremmed ind i dit liv og hjem (har prøvet det, men det var en jeg havde mødt flere gange)
og så med en datter.
På det punkt synes jeg det er en god ide at du får den hest, for den kan muntre dig op.
Jeg synes på en måde, at du skal konfrontere din far, og sige at du hele tiden er ked af det, at han lukker dig ude og sætter sin EGEN DATTER i 2. priotet, og at det eneste der har muntret dig op de sidste uger / dage, er hesten.
Fortæl ham det, fordi en ordenlig forælder sætter ikke noget og ser ikke noget vigtigere end sit barn, og det skal du sige til ham.
Håber virkelig det vil løse sig for dig på en eller anden måde..
jun 2008
Jeg har "snakket" med min far om det igennem hans ekskone, da jeg har et forholdsvis tæt bånd med hende. Men han siger bare; "Der var ikke noget jeg hellere ville end at give Sandra den hest," men han mener ikke han har pengene til den ... Lige nu ligger han 1800,- til opstaldning pr. mdr. + 500 kr. og nogengange lidt mere for at jeg kan have hende. Og derhjemme er det billigere! Så jeg kan ikke se problemet. Plus at hvis jeg kommer på sportscollege vil jeg rent faktisk selv tjene omkring 2-3000 kr. om mdr. mens han har sagt han kan ligge 1-1500 kr. af på en konto til mig HVER måned ... Jeg har fået tilbudt at købe hesten på afbetaling - hvor kommer der økonomiske problem lige? ....
Plus så mener både min far og hans ekskone at jeg fortjener at give min far chancen for at blive lykkelig, og jo, det kan jeg da godt se, men når de igennem de sidste mange år har sagt til mig at jeg skal holde op med at gøre andre tilfredse og tænke på hvad der gør MIG glad istedet for jeg lukker mig inde og er ked af det. Så synes jeg virkelig ikke det er fair at tvinge mig til at være sammen med mennesker jeg ikke kender som ikke engang snakker dansk eller engelsk og ikke engang give mig muligheden for det frirum jeg VED jeg får behov for ...
Ég elska þig Merkur !
Da jeg startede med at have hest lavede jeg en aftale med mine forældre om at de lagde ud for min opstaldning, også betalte jeg dem tilbage når jeg fik et arbejde. (De har så senere givet mig hele opstaldningen som "gave"). Kunne du ikke lave en lignende aftale med din far?
jun 2008
jun 2008
feb 2009
Og jeg kan godt forstå man skal give sine forældre plads, for nu er de endelige lykkelige, igen, men det kan være SÅ svært!
jun 2008
feb 2009
jun 2008
jan 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 10
jun 2008
Jeg snakkede med min sagsbehandler idag, og hun sagde faktisk at jeg bare skulle finde priser for det sportscollege jeg gerne vil på, også skal jeg komme til møde med hende! . Det kunne være SÅ fedt! Så ville spørgsmålet bare være om Kidogo kunne få lov at blive en del af det
jun 2008
Puha noget møg ..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside