{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Jubilæum hvornår??? {{forumTopicSubject}}

Til næste sommer er det 10 år siden (2002) at jeg købte min første shetlandspony med henblik på avl og udstilling, men pga hoppens alder ved køb, og siden uheld ved ifolig er det til den tid kun 4 år siden (2008) jeg avlede mit første føl med stamtavle. Jeg har i alle år (undtaget måske lige det første halve) været aktiv udstiller og fik min første hoppe kåret for 5 år siden (2006), og samme år blev hun ifolet ved en kåret hingst.

Dette har fået mig til at tænke på hvornår man egentlig skal tælle jubilums år fra, den dag jeg når så lagt. Er det fra købet af den første pony? Fra man har sin første avlshoppe? Fra første gang man udstiller? Eller fra det første føl med stamtavle kommer til verden?

Hvad mener I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jubilæum hvornår???
  • #1   17. jun 2011 Puha, ja det er et godt spørgsmål... for mig er det hele jo startet i 2009, hvor jeg købte, ifolede og udstillede min første pony, samt meldte mig ind i foreningen. Første føl kom så i 2010. Så her er det helt sikkert 2009 eller 2010.

Men jeg kan godt se at det er noget mere indvikle med et forløb som dit... hehe smiley Kan ikke forestille mig at der er nogle regler på området, så mon ikke bare det er noget man beslutter med sig selv?

• #2   17. jun 2011 Fra første pony, det kan jeg se stutteri veggerby gør.

Det gør vi dog ikke. Vi havde nemlig Faunus af nørvang til at gå et år eller 2 og derefter en søn af ham for mange år siden, . Men vi har så ikke avlet noget med papire efter ham. Men ellers var det mange år siden vi startede med at avle smiley

men i 2004 startede vi rigtig med shetlandspony avl da vi købte en hingst og en hoppe.

så jeg vil mene fra første shetlandspony efter normale omstædigheder smiley

Kommentér på:
Jubilæum hvornår???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce