{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Vandskræk kuret pludseligt {{forumTopicSubject}}

Min veninde og jeg var ved vandet i forgårs - hun havde taget hendes pony med, samt hendes føl - dog ikke et føl ponyen er moder til.

Denne pony er vandskræk og har altid været det, eller rettere sagt hun har bare nægtet pure at gå i noget som helst vand.
Hesten stejler ikke eller noget, den nægter bare.

Min veninde tog så føllet med ud i vandet, jeg tog ponyen da den var utålmodig og ikke gad og stå bundet mere.
Ville ikke i vandet i første omgang, bare gå og lade den snuse til det.
Også kunne jeg stå og tage billeder inde fra stranden af føllet.

Sagen er dog den at jeg bevæger mig ud i vandet et sted der ligger tørt pga. lavvande.
Hesten går med, jeg går videre ud i vandet og den går også med som om den aldrig har lavet andet i sit liv.

Dagen før dette nægtede den pure at gå i vandet, aldrig om den skulle det.

Skal lige nævnes at jeg har redet ponyen 3 gange på tur og ellers kun kløet den i panden et par gange.
Aldrig trænet med den.

I sådan en situation - hvad får efter din mening hesten til at skifte mening?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandskræk kuret pludseligt
  • #1   14. jun 2011 Thi skøre hest. Tænker den havde "glemt" at den ikke ville i vandet!! Eller også har den bare set at føllerne hyggede sig og tænkte at det kunne jo være dejligt hvis det var mig?!
    Det kunne altså være sjovt at vide hvad der sker i hovedet når der sker sådan noget!

• #2   14. jun 2011
    Heste har før i tiden været ret ligeglad med at der var andre heste i vandet også smiley - der var kun et føl :b

• #3   14. jun 2011 Måske det at det var en anden end normalt der havde med den at gøre?

Jeg har prøvet et par gange at høre om venners heste der næster diverse ting og reagerer voldsomt på det, for eksempel vores nye travhest vi måtte have ind i stalden via marken fordi han var virkeligt bange for lastbilen i indkørslen... Og den ene gang jeg skulle trække ham besluttede jeg at prøve at gå forbi alligevel, og han gik forbi stille og roligt og helt from som et lam som havde han aldrig bestilt andet....

• #4   14. jun 2011 Har i lokket den før eller i bare gået?
    Hvad gjorde du her? Gik du bare ud og så fulgte den bare efter eller lokkede du?

Dét kan nemlig have noget at sige...

• #5   14. jun 2011 jeg tror det var fordi du var ligeglad om den kom med eller ej. Du koncentrerede dig ikke om ponyen og den fulgte med fordi den ikke blev presset.
    Der var ingen forventninger og den gjorde som et typisk flokdyr.

• #6   15. jun 2011
    Hesten blev ikke lokket eller presset ud, gik i for et løs tov.
    Hesten har aldrig ville i før - uanset metode.
    Jeg gik bare i også fulgte den med...

• #7   15. jun 2011 Med moderationer smiley
    Den optalte pony er min.. Hun har som føl været helt pjattet med vand, men bestemte sig for 3-4 år siden til ikke at ville gå i vandet og så har jeg ikke prøvet for alvor siden..

Hun har et par gange været med føllet og jeg ved vandet, men ville ikke i så jeg har bare haft hende bundet til et træ på bredden mens jeg har været i vandet med "den lille".. Så det overraskede mig MEGET da hun pludselig gik i..
    Og tilmed lagde hun sig ned i vandet da jeg overtog hende ude i vandet..

• #8   15. jun 2011
    Tak for at få det på plads smiley

Kommentér på:
Vandskræk kuret pludseligt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce