1.226 visninger
|
Oprettet:
Kan ikke stoppe hesten! ö. Jorde på tur.. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jae. Min part, har det meget med, at når vi er på tur (Sammen med nogle andre, self.) Kan jeg bare ikke få ham til at slappe af! --'. Hvis vi bare skal have en dejlig og hyggelig galop, så jorde han! Det er ikke særlig sjovt, når han er 1,48. Det er rimelig højt for mig c:
Sagen er, at jeg har det meget svært, ved at stoppe ham igen..
Nogle, der har nogle gode råd? :3
Han reagere overhovedet ikke på mine signaler. Det er først når de andre er langt væk, så begynder han lige så stille, at sætter i langsom galop ._.
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 124 Svar: 1.029
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.923
Når vi var på tur lærte jeg hende at det ikke kun gik ud på at jorde afsted. Vi kunne være på tur med andre, og så ride på en stub mark, hvor den anden rytter jorde op og ned af marken, mens min pony og jeg skridtede, travede, og galoperede lige så stille.
Hun blev så god at en dag vi var på tur, så blev hesten vi red sammen med bange for noget og stak af, hun red om et hjørne så Carola ikke længere kunne se hende. Hun begyndte at trippe lidt, jeg tog en halv parade og aede hende på halsen. Hvorefter hun faldt helt til ro igen og vi kunne skridte ud af skoven, ud til min veninde og hendes skræmte hest. =)
Jeg gjorde det at jeg red meget på mark med hende, hvor jeg øvede tempo skift og red en masse dressur også. Så da jeg følte at jeg havde godt styr på hende, begyndte jeg at gøre det, sammen med min veninde og hendes hest.
Så det er bare træning, træning og træning =)
apr 2010
Følger: 114 Følgere: 98 Heste: 9 Emner: 193 Svar: 651
feb 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 6
Vi var på tur idag, og han var super dygtig! Vi kunne springe over en træstamme, som der ligger på en legeplads. Bagefter kunne jeg få' ham i en rolig galop ;).
- Men nej. Han er ikke sådan på banen. Der galopere han faktisk rimelig langsomt;D.
Men jeg vil nogle forskellige metoder. Så håber jeg de virker.
dec 2009
Følger: 117 Følgere: 113 Heste: 2 Emner: 42 Svar: 160
håber du finder en måde der fongere
mar 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 348
jeg fandt ud af på min nuværende hest , at der er lige så meget dressurtræning i en skovtur som der er i at ride på banen , i hvert fald hvis man har en meget fremad gående og ivrig hest .. (:
mar 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 348
Jeg kan efter meget skovtræning , tage afsted sammen med andre eller alene og skridte for en løs tøjle , samle tøjlen op og tölte eller trave , og når vi er færdige med kan jeg tage ham ned i skridt og give han en løs tøjle uden han gør tegn til at slå over i en anden gang (:
Så træning, træning trænig og øvelse gør mester (:
feb 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 6
Han er lige så stille, ved at falde til ro;D
Kan ikke stoppe hesten! ö. Jorde på tur..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside