{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Naturlig tölttræning {{forumTopicSubject}}

Der er ufatteligt mange måder at træne islændere på, og der er midst lige så mange holdninger om hvordan det bør gøres. Jeg selv gør det nok liiidt anderledes end de fleste. Jeg kan ikke sige om det er bedre, men det fungerer for mig og min hest. og det er jo det vigtigste (;

Der er nogle der mener at islænederens ekstra gangarter ikke er naturlige fordi de skal "tvinges" frem.
Så jeg lavede et lille klip med min islænder Ofeig der viser Ofeigs naturlige tölt. Ingen tvang, kun vilje og lyst smiley

http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=243986
I må selvom om i kommentere her eller i videoen, men bare sig jeres mening smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naturlig tölttræning
  • #1   14. maj 2011 Jeg er helt enig i at det er noget pjat det med at tölten ikke er naturlig. Jeg hører bare meget brok omkring det. Særligt på youtube smiley
    Jeg tror det skyldes at de fleste andre gangartsheste rides i en mere western agtig stil og Islænderrytternes stil ligger tættere op af dressur. Når jeg kigger på moderne dressur tænker jeg da også tit at det er synd at de tvinger hesten til at gå sådan, men jeg ved også godt at det ikke er alle ryttere der bruger tvang for at få hesten til det.

• #2   14. maj 2011 Haha xD Det kan du have ret i. Meeeen jeg vil nu mene at Ofeig kan lide at blive redet. Hun bliver i hvertfald helt rastløs og påtrængende når hun holder pauser fra ridningen..
    Men tak (:

• #3   14. maj 2011 Tak smiley Det er faktisk ikke særligt svært.. Jeg tror de fleste ville kunne lære det hvis de bare øvede det lidt..

• #4   14. maj 2011 Nej, det er ikke besværligt for hesten, det er besværligt for RYTTEREN at ride i tölt smiley De fleste islændere tölter helt af sig selv uden hjælp. Også på folden smiley
    Det der er svært er at finde ud af at skifte i mellem de forskellige gangarter, og så det at træne tölten og arbejde med den så den bliver flottere..
    Det er en udbredt misforståelse smiley

• #5   14. maj 2011 Tak smiley Jeg er selv ret stolt over at det lykkedes. Har ikke set andre gøre det før, det var noget der bare kom til mig en dag smiley Og så begyndte jeg bare at øve det..

• #6   14. maj 2011 Vi træner det ikke rigtig længere smiley Hun er sat til salg, så lige nu er det gangartstræning der er vigtigst smiley SNØFT!

• #7   14. maj 2011 Hun ER rigtig god. Men hvor meget det end piner mig kommer jeg ikke til at have hverken tid eller råd til hende fremover smiley Skal nemlig flytte hjemmefra og kan umuligt få det til at hænge sammen med både gymnasie, job og hest smiley
    Jeg har stadig Hilling, mit føl, som kan gå gratis hos min mor, så om nogle år skal i nok komme til at se mere, men for mig og Ofeig er det ved at være slut smiley

• #8   14. maj 2011 Det gør jeg også! Jeg kan se allerede nu at hun har potentiale som stævnehest og jeg har en lille drøm om at ride DM engang. Håber at hun vil gøre det muligt. Dog skal Hilling trænes helt og aldeles bidløst og det kommer selvfølgelig til at tage lang tid hvis hun skal trænes op til det niveau, men jeg håber smiley
    Men ventetiden er ret lang når man glæder sig så meget! Jeg kan næsten ikke vente med at gå igang med hende!

• #9   14. maj 2011 Vi får se smiley Om ikke andet bliver hun en super smuk og lækker skovturshest smiley

Kommentér på:
Naturlig tölttræning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce