{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Showmanship at Halter {{forumTopicSubject}}

Så sker det smiley Min hingst på 9 mdr og jeg har fået lov at stille op i Showmanship at halter OHWR Open d. 29. maj, hvor der stilles efter DWF-reglement.

1000 spørgsmål melder sig nu:

Hesten:
1. Grime (dog kun almindelig, men lækker brun lædergrime jf. tidligere spørgsmål)
2. Trækketorv (dog uden kæde, men lækker brun lædertøjle jf. tidligere spørgsmål)
3. Hvilke pleje/show-produkter anbefaler du til kroppen så han bliver fin og blank? Og som fjerne græspletter...
4. Hvordan skal hans man se ud? Han er jo kun et føl. Kom gerne med billedeeksempler.
5. Hvad foreslå du med halen.
6. Hår ved koden og generalt skal vel trimmes.
7. Han har hvide hove. Skal de males sorte? Hvad heder den der maling? Kan man få/bruge en hvid maling istedet for?
8. Andet?

"Rytter":
A. Hat: Må det godt være en lækker brun læderhat, nypudset, selvfølgelig, eller skal det være en filthat? Foretrukket farve?
B. Smykker? Gælder det om at være bling bling? Hvor meget eller lidt vil du anbefale mig?
C. Kan en almindelig sort blæser bruges? Skal man have blæser på? Er der nogen krav?
D. Skjorte? Må jeg godt bruge en kortærmet brun skjorte med et almindeligt mode-snit, hvis jeg har blæser på eller skal den være langærmet?
E. Kan jeg godt bruge almindelig pæne sorte bukser?
F. Støvler: Jeg har desværre endnu ikke nogle rigtige westernstøvler, men har et par line-dance-støvler. Kan jeg bruge dem?
G. Andet?

Udførelse.
H. Skal lige høre om jeg har forstået det korrekt. Albuen bøjet på begge arme.
I. Hesten skal helst stå i parade ved opstilling, ikk?.
J. Hvad er trikket til at lære ham en bagpartsvending?
K. Må man sige noget til hesten?
L. Hvor må jeg holde henne på trækketorvet. Han er jo ret ny, så vil gerne holde så tæt på grimen som overhovedet muligt
M. Man må ikke rører hesten vel? fx. Må min arm og albue rører hans hals?
N. Hvilken side skal han gå på? Synes hestene gik på venstre side, sidst jeg så det!

Undskyld de mange spørgsmål. Jeg håber virkelig der er nogen der kan give mig så mange råd som overhovedet muligt.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Showmanship at Halter
  • #1   10. maj 2011 Hej smiley

1. ok
    2. ok
    3. Du kan vaske ham og så bruge en "pelsglans"
    4. Længden på manen må variere, men det foretrækkes at den er
    trimmet lige uanset længde. Du kan flette den, eller sætte elastikker i
    foroven
    5. Børst og rengør halen. Eventuelt kan du vaske den
    6. Du må godt trimme hårene, men det er ikke et krav.
    7. Du behøver ikke bruge lak til hovene. Du kan få sort og klar lak

• #2   10. maj 2011 Mange tak for dine svar smiley

3. Har du et specifikt produkt du kan anbefale som "pelsglans".
    4. Kan jeg også vælge ikke at gøre noget ved den eller vil du ikke anbefale det?
    7. Hvor køber man klar lak?

• #3   10. maj 2011 Jeg overvejer selv at komme over og starte. Det trækker jo meget op at speedklasserne også er med.

Skal se hvor meget jeg kan svare på

Hesten:
    1. OK med almindelig pæn lædergrime
    2. OK JEg brugte også bare en afm ine tøjler tilstævnet i weekenden.
    3. Et bad med en god shampoo og almindelig showshine burde gøre det. Pletter kan evt fjernes med en lavasten eller kartoffelmel.
    4. Manen
    Hvis du er på FaceBook kan du her se hvordan min var ordnet til showmanship i weekenden.
    (link fjernet)
    De øverste 2-3 cm er flettet og resten hænger løst. Det gør blot at manen kommer til at lægge fladt til halsen så hesten ser soigneret ud.
    5. Halen ville jeg bare lade være naturlig. Læg evt en halebandage så den ligger fladt i toppen.
    6. Kodehårene ville jeg lade være. Foretrækker at man er tro mod sin hests type. De lange hår under hovedet ville jeg derimod klippe. Igen for at hesten ser velsoigneret ud.
    7. Hvorfor dog male hovene? Giv dem i stedet en god hovolie.
    8. En velsoigneret hest er det vigtigste. Min Kiki klarer sig fint på trods af stritman, vild pandelok, umalede hove og lange kodehår.

"Rytter":
    A. Hat: Brun læderhat vil da være fin.
    B. Smykker? Lidt diskret pynt er i orden, men det bør være hesten der er i centrum.
    E. Kan jeg godt bruge almindelig pæne sorte bukser? Ja, det kan jeg ikek se noget problem i.
    F. Brug du bare line-dance-støvler. Dine bukser bør alligevel være så lange at de næsten dækker dem.
    G. Som din hest skal du være velsoigneret.

Udførelse.
    I. Hesten skal helst stå i parade ved opstilling, ikk?. JA
    J. Hvad er trikket til at lære ham en bagpartsvending? Start med et enkelt skridt af gangen og udvid efterhånden som han bliver mere sikker.
    K. Må man sige noget til hesten? Nej du skal helst kunne nøjes med dit kropssprog.
    L. Hvor må jeg holde henne på trækketorvet. Han er jo ret ny, så vil gerne holde så tæt på grimen som overhovedet muligt
    M. Nej hesten må ikke røres
    N. Hesten skal gå på højre side, som normalt når man trækker en hest.

Det er en rigtig god ide at øve tilbagetrædning og at STÅ STILLE.

Undskyld de mange spørgsmål.
    Hvis ikke man spørger får man jo ingen svar, så spørg du endelig bare løs.

Held og lykke til stævnet

• #4   11. maj 2011 Lotte N
    1000 tak for dine svar - der var meget der blev afklaret nu smiley

3. Kan du anbefale en god shampoo og en showshine? Virker katoffelmel godt til de lange hvide ben?
    4. Det ser pænt ud. Det tror jeg, jeg vil prøve smiley

I-N: Så har jeg lidt at træne efter og tak for de god råd - tak smiley
    L: Kender du reglerne for hvor tæt på grimen jeg må holde hånden?

Tak - held og lykke får vi brug for. Han er cool, men meget rå - så 18 dage er ikke meget smiley Det vigtigste er selvfølgelig bare at han får en god oplevelse.

• #5   11. maj 2011 Det var da så lidt. Altid rart at kunne hjælpe andre begyndere i gang.

Hvis min har gule/grønne pletter bruger jeg en lavasten til at skrabe det af med.
    http://www.horze.dk/Striglesten/26120,da_DK,pd.html?start=63&cgid=grooming
    Men jeg ved at kartoffelmel også er meget brugt.

Med hvor tæt du må holde på grimen, så ved jeg kun at du ikke må holde på evt kæde. Så mon ikke det er 15-20 cm? Og ellers er det jo kun et lille stævne så det betyder nok ikke så meget.

Hvis han er cool og ligeglad med bomme, så synes jeg da du også skal prøve en trailklasse. Måske vinder I ikke noget, men som du selv skriver er det vigtigste også at hanfår en god oplevelse.

• #6   11. maj 2011 Showmanship at Halter er §205 i DWF 2011 Regelbogen

(link fjernet)

Det er dig og din evne til at fremføre hesten, der er i fokus.

Med hensyn til hvor du holder på grimeskaftet, står der:
    Det fortrækkes at deltagerens højre hånd ikke ligger kontinuerligt på karabinhagen eller kæden.

Med hensyn til hat, skal du have en passende formet westernhat på.

Lene

• #7   12. maj 2011 Lotte N:
    Tak for svar - sådan en lavasten må jeg anskaffe mig. Han er jo stadig lidt lille, så jeg finder et sted, hvor det er rart for ham og mig at jeg holder smiley

Han er meget cool, men han har aldrig set en bom, så jeg tror det nye sted, de andre heste og traileren er nok nye ting for ham den dag smiley

Lene Munk A:
    Jeg har læst stykket, men der er bare en masse udtryk, hvor jeg ikke forstår hvad de mener. Fx manen skal sættes engelsk eller western! Eller: en passende formet western hat - hvad mener de med det i forhold til det jeg har. Derfor spørger jeg smiley

• #8   12. maj 2011 her er et link så du kan se faconen på en show westernhat
    Den tyrkise hat i midten har den rigtige facon, de tre hatte til højre for den tyrkise hat, er IKKE show westernhatte.

http://www.google.dk/search?q=western+hat+show&hl=da&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&rlz=1I7GGLL_en&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=rJrLTb2XGo-LswaPs9iTAw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CCkQ_AUoAQ&biw=1260&bih=607

Hvis du går ind på Trine Christensens hjemmeside, kan du finde en masse masse fotos taget til westernshows. Hvis du vælger Quarter eller paint shows og så halter klasser, kan du se hvordan folk ordner man på både føl, plage og "gamle" heste.
    (link fjernet)

Hilsen Lene

• #9   12. maj 2011 1000 tak for illustrationerne - det hjalp meget. Min hat er denne:
    (link fjernet) 13:50:13

Man kan ikke se toppen af hatten, men den har 2 bukler med mellemrum til pegefingeren, når man tager den af, så jeg tror den er god nok... smiley

Kommentér på:
Showmanship at Halter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce