{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.603 visninger | Oprettet:

PONYTRAV! {{forumTopicSubject}}

Hej.
da jeg går og overvejer om jeg skal begynde at starte ponytrav, kunne jeg godt tænke mig at vide en masse om det.
Altså alle regler(hvor gammel må man være, er der nogle vægt/højdegrænse, er der nogle bestemte ponyer man må deltage på) osv.
og hvad i ellers kan finde på der er vigtigt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PONYTRAV!
  • #1   2. maj 2011 hejsa.
    jamen du skal være mellem 8 og 25. højde, vægt osv er lige gyldigt. selvfølgelig har man ikke en lille shetter hvis man vejer 80 kg smiley men det er jo ren logik.
    de fleste bruger shetter el gotlandsruss til ponytrav, men der er ingen regler om hvilke race det skal være. den skal bare være pony - altså under 147 i stg. man må dog ikke bruge blandings racer hvori der indgår en traver (hvilket jo selvfølgelig vil være snyd for de øvrige deltagere)

Man skal op til et prøveløb og en slags test hvori der er nogle spørgsmål omkring regler, (ligesom når man tager kørekort) men alt det får du afvide når du melder dig til.

• #2   2. maj 2011 Hvis du har licens til en af de store baner (Licens til heste trav) må du ikke køre pony, uanset alder...

et spørgsmål til det, kan en på 80 kg, ikke kører en shetter, eller er det ridning du mener....?

• #3   2. maj 2011 mia j: hun er 15 år så hun har nok ikk licens til rigtig travløb. men ja det er rigtigt nok, så må man ikke køre ponytrav smiley
    og jo en shetter kan sagtens løbe i vogn med en på 80 kg, men så løber den bare ikk lige så stærkt som men en 8 årig pige på 25 kg. smiler.. det kan sagtens lade sig gøre, men nogle syns bare det er lidt synd. men det er jo helt op til en selv.. for kg mæssigt kan de trække flere 100 kg uden problemer jo..

• #4   2. maj 2011 vidste ikke om det er den samme der har behovet som den samme der har profilen, og der er jo nogle f.eks. søskende som har en bruger...
    Bare okey smiley

• #5   2. maj 2011 heh jamen det ved jeg da egentlig heller ikk.. det gik jeg bare ud fra smiley

• #6   2. maj 2011 okay, tusind tak for hjælpen, smiley
    ja jeg er 15 smiley

• #7   2. maj 2011 men er det synd for shetteren hvis/når jeg nu er 15, vejer 58 kg og er 180 høj?

• #8   2. maj 2011 nej det syns jeg ikke smiley

• #9   4. maj 2011 bare dine ben kan være i sulkyen.... vi andre kæmper for at få vores hestesulkyer korte nok, så vi kan nå "pedalerne" haha... hvis du bor i nærheden af billund, så er der ponytrav på torsdag, dvs. i morgen, og en masse andet tam tam, for det er den årlige børnedag, jeg tror de starter kl. 18....

Kommentér på:
PONYTRAV!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce