7. jun 2009 Følger: 69 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 277 Svar: 1.697
Problemer med galoppen. {{forumTopicSubject}}
Hej HGer. Jeg har et problem med min ridning af min hest.
Til jer der ikke gider at bruge tid på det jeg har skrevet står der længere nede PROBLEMET: Håber i vil ligge en kommentar til hvad jeg kan gøre for at af vikle problemet.
Historien.
Tja, min søde hest er blevet mærkelig, eller det vil sige jeg kan ikke finde ud ad hvad jeg skal gøre.
Når vi opvarmer, er der ingen ting! men lige så snart vi har galoperet en gang, så vil han bare galopere galopere galopere.. og "strammer" sig op, altså jeg mener at han løfter hoved selv, og tager det ind mod bringen, også løber han bare, men når han så slår over i galop går han lige så fint. Men han skal jo ikke bare galopere når han vil.
Vi skal ride en LC1 i næste week, hvor man jo først rider en volte i trav, og så en i galop, og så trav igen ved a også skal man jo skråt igennem og ride resten af programmet, men så når vi har galoperet den ene volte, vil han mere og løber.
tja, jeg ved sku ikke lige hvordan jeg skal tackle dette
PROBLEMET :
For folk der kun vil læse hvad problemet er :
Når vi har galoperet en gang, vil han blive ved, og løber fra mig, og "strammer" sig op, altså jeg mener at han løfter hoved selv, og tager det ind mod bringen, også løber han bare, men når han så slår over i galop går han lige så fint. Men han skal jo ikke bare galopere når han vil.
Drop det der : Spørg din underviser.
Jeg vil gerne ha nogle forskellige syn på sagen !
Håber ikke det var alt for rodet.
nov 2008
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 1.231
jun 2009
Følger: 69 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 277 Svar: 1.697
Han har lært stop signalet, men jeg snakker om at han "løber" afsted for at komme i galop. I forstår vidst ikke mit spørgsmål
jun 2009
nov 2008
jun 2009
rider en volte i galop, stopper så ved a for at trave, men så vil han galopere igen, altså jeg mener at han heller vil trave end galopere, forstå du? damn det svært at forklare
jun 2009
nov 2008
Men hvor længe har det været sådan?? For hvis det er noget der er kommet inden de sidste par dage, så er det vel bare lige at træne det væk igen.. (-:
jun 2009
Han KAN SAGTENS springe and i galop han LØBER IKKE igang når vi laver et anspring. Men NÅR VI HAR galoperet en gang, så vil han galopere MERE, men der skal vi ikke galopere der skal vi trave. Problemet er så at han strammer sig op og LØBER hurtigere i traven fordi HAN GERNE VIL GALOPERE MERE, men vi skal trave og ikke galopere.
har jeg skåret det nok ud i pap xD
nov 2008
Hvad sker der så 2. gang du vil galopere? Går han bare i galop der, men så samme problem bagefter som 1. gang? :b
jun 2009
jun 2009
nov 2008
Ham den lille ponyprut jeg rider, han er også lidt strid til det med trav efter galop.. (hey, vent - tror faktisk bare det er MIG der mangler øvelse (-;), så det træner vi også en del.. Han løber også lidt, og reagere ikke så godt på mine signaler. Det hjælper hvis jeg forter traven ned, og laver en masse tempovekslinger - du ved, langsom trav, arbejdstrav, hurtig trav - så du ligesom får hånden ind under ham, og han bliver opmærksom på dig. Jeg syntes også personligt at det nogengange er svært at bevare den pæne opstilling efter galop, så jeg sidder og halvbumper lidt, ind til jeg lige finder rytmen igen.. Måske du også skal øve dig selv? (-;
nov 2008
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Altså uforudsigelighed... Vi galoppere og pludselig skal ve lave lave en parade og forsætte i skridt, så skal vi galoppere igen, trav, parade, galop, skridt, galop, parade, galop osv..
Du skal bare sørger for at når du skridter, at du lige får ham lidt ned på jorden i starten, der kan de godt blive lidt "forvirrede"...
Min han blev frisk fordi han absolut mente at vi skulle galoppere igen hurtigst muligt igen da han var yngre var det fordi han mistede balancen lidt når vi skulle ned i traven og der vil alle disse overgange også være guld værd
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 152 Svar: 1.563
jun 2009
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Det var godt, hvad var løsningen så?
jun 2009
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 447 Svar: 1.934
prøv i starten at varme hesten rigtig godt op (skal du self altid huske !!) og så sæt i en galop (evt med lange tøjler så hesten får slappet af og strukket hals) og sætte i trav hurtigt igen, øv det mange gange så tror jeg hesten fatter det
Problemer med galoppen.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside