{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

undervisning. {{forumTopicSubject}}

Jeg står med lidt af et problem.. eller ihvertfald med et valg jeg selv skal træffe, så derfor havde jeg tænkt at skrive herinde, for at få nogle råd osv.

- Jeg har en fin araber(se profil), som både kan springe og ride dressur. Jeg for undervisning 2 gange om ugen. 1 dressur og 1 spring. Dressur er ved Louise, spring er ved Lars.
Louise stopper her d. 1. maj, så jeg kan ikke få undervisning af hende desværre smiley - Jeg har fået undervisning af hende i 4½ år, hun har lært mig stort set alt hvad jeg kan, så derfor er det lidt mærkeligt for mig at hun stopper.
Der kommer en der hedder Line istedet for Louise, jeg kender hende, men ved ikke om hun underviser sådan som jeg kan lide. - Jeg h ar tænkt mig at give hende en chance, jeg regner med at hun er dygtig. - Synes i jeg skal det eller skal jeg skifte til en underviser som jeg ved jeg for noget ud af? :-).

Min spring underviser Lars, er jeg ikke altid glad for, så derfor havde jeg snakket om at køre til Langholt og få undervisning der. Jeg skal selv betale for min undervisning, så hvis jeg skal have undervisning i Langholt hos Jesper Møller skal jeg ud og finde mig et job. - Jeg havde lidt tænkt på at gå med reklamer.
Jeg har fået at vide at Jesper er helt vildt dygtig af en del.
Jeg havde sådan set bestemt at jeg ville begynde der, men så gik det bare helt vildt godt til undervisning i går ved Lars. - Vi sprang højt og vi klarede det så flot, med kun 1 bom, hvilken jeg synes er helt fantastisk i forhold til hvad vi kunne i starten. I starten kunne vi INGENTING. Nu rider vi LD LC og snart LB. - Jeg spurgte Lars forrige onsdag om hvad han synes vi skulle starte. - Jeg syes selv at vi er blevet helt vildt dygtige, men han sagde bare at jeg skulle ride det mindste jeg overhovedet kunne komme til. Der blev jeg sådan lidt trist, fordi jeg havde endelig troet at han ville sige at jeg kunne starte lidt højere. Han siger til de andre at de bare kan starte c-stævner, og så føler jeg mig bare så dårlig og at han bare synes jeg er helt vildt dårlig.
- Men når jeg jeg tænker på hvor god han også har fået os, så bliver jeg i tvivl.
- Hvad ville du gøre? :-).

- Tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undervisning.
  • #1   28. apr 2011 hej kan sagtens føle dig smiley jeg må indrømme at ham Lars du får undervisning, kan jeg bestemt ikke lide! - men det er noget du skal gøre op med dig selv, hvad du føler er bedst for dig og din pony smiley

- Nu du er ved at skifte ridelærer, det ene sted kan du lige så godt skifte helt smiley - du skal følge dig hjerte, og føle efter hvad du gerne vil opnå smiley have nogle mål for dig selv og din pony smiley det er en god ting smiley

pøj pøj

• #2   28. apr 2011 Kender du Lars? :-).

• #3   28. apr 2011 Jeg synes du skal begynde ved Sune i Brønderslev om torsdagen, det vil du få helt vildt meget ud af! smiley
    -Det har vi også snakket om før, og det er klart det jeg ville vælge.. smiley

• #4   28. apr 2011 er et lars fedder du får undervisning af vis det er forstår jeg dig godt jeg skiftede ridelære/rideskole forde jeg ike syntes om ham af personlige årsager men nu går jeg i nebe ved rasmus og han er kanont dygtig syntes jeg så han kan jeg godt anbefale jeg og min pony har virkerligt lært at springe siden vi startede i nibe så det er da også en mulighed elers må du følgle dit hjerte hvad du syntes bedst om inden i

• #5   28. apr 2011 hun går ved Lars Konzior..

• #6   28. apr 2011 okej han har jeg aldrig hørt om

• #7   28. apr 2011 Skal du være glad for..

• #8   28. apr 2011 okej lyder ikke til han er særlig sød da

• #9   28. apr 2011 Team Ræser :
    Jeg er rimelig sikker på at det ikke er Lars Fedder, men kan selvfølgelig ikke være sikker, det er op til trådstarter at svare smiley
    Jeg har redet ved Fedder i flere år og var rigtig glad for at ride ved ham!

Trådstarter:
    Jeg kan på en måde godt forstå dig, også alligevel ikke..
    mht din dressurunderviser.
    Kan godt forstå du er ked af at hun stopper, når du har redet ved hende så længe, men måske er det også en god chance for at komme ud til en ny der kan lære dig nogle andre ting. Det er sjældent man bliver ved med at udvikle sig, og udvikle sin pony hvis man bare fortsætter ved den samme underviser.
    Men når hun har fulgt dig i så lang tid kan jeg godt se det er lidt nedern, men måske skulle du give hende den nye en chance. Måske kan hun lære dig nogle nye ting så i fortsætter jeres udvikling.

Mht spring:
    Det er jo hans arbejde som træner at vurdere hvad i kan klare og hvad i ikke kan. Bare fordi han ikke siger til dig at du skal starte C-stævner i stedet for D-stævner er det jo ikke ensbetydende med at han syntes du er en dårlig rytter. Det ville jo også være mega nedern at presse dig og ponyen ud i noget i ikke er klar til. Det giver jo både dig og ponyen dårlige oplevelser og erfaringer.
    Du kan jo ikke forvente at bare fordi du kommer ud til en anden underviser at du så får af vide du kan/skal springe højere til stævner. Det handler jo om hvor teknisk gode osv i er, og syntes bare det er fint at han siger i skal springe så lavt som muligt hvis i ikke er klar til mere smiley
    Det er jo svært når man ikke kender dig, din pony og din underviser.
    Men syntes du skal overveje meget grundigt hvorfor du vil skifte ham ud. Er det fordi du ikke kan med ham og trænger til forandring(fordi så skal du) eller er det bare fordi han sagde det, forrige onsdag.(så vidt jeg har forstået)
    Jeg har netop fået ny træner som er helt eminent fantastisk - jeg har altid redet ved mange forskellige siden min mor og jeg var enige om at jeg var gammel nok til at håndtere/arbejde med de forskellige underviseres mening og metoder, men ham her regner jeg med at ride ved i lang tid. Tror aldrig jeg har lært så meget som jeg gør ved ham. Men han siger også tingene ligeud, og man bør overveje nøje som rytter om man kan håndtere at få sandheden lige ud, eller om tingene skal pakkes pænt ind. Jeg kan ikke li/håndtere at en træner råber mega meget af mig eller bliver gal/hidsig men til gengæld skal jeg have sandheden lige ud - hvad kan vi og endnu vigtigere, hvad kan vi IKKE.
    Selvfølgelig skal du kæmpe for at nå dine mål men jeg har altid haft den mening at ens mål skal være realistiske. Det er lækkert at drømme men man kan ikke drømme sig til succes, det skal der kæmpes for smiley
    Held og lykke, kender ikke ham Jesper, så kan ikke svare på hvor dygtig han er smiley
    Det handler måske også i virkeligheden om, om han er dygtig for jer og det finder du kun ud af på en måde smiley

• #10   28. apr 2011 Det er kun fordi han sagde det forrige onsdag, men også fordi jeg føler at vi står stille nu, og fordi at jeg ikke altid kan med ham.
    - Jeg er heller ikke klar til at springe på c-plan endnu, men jeg vil gerne væk fra LE og LD klasserne og når jeg prøver at spørge om han synes jeg skal tage en LC, fordi nu har jeg altså vundet LD 4 gange, og at nu har jeg ikke mere udfordring der, siger han bare at han synes vi skal blive der. - Jeg har været ude at starte en LC og det gik rigtigt godt, så hvis ikke jeg havde startet den havde jeg nok bare blevet ved med at tro på at vi ikke kunne fordi han havde sagt så meget at vi ikke kunne. - Jeg er træt af ham, men alligevel, han har jo fået os til der hvor vi er nu, men om det er en ny underviser der skal føre os videre, det er jo det... smiley
    - Jeg er ikke på nogen måder en stille pige og siger bare tingene hvis jeg har lyst, men nogle gange kan jeg blive helt bange for ham med de ting han siger. - han kan virkelig føles voldsom, og jeg kan ellers holde til en del.

• #11   28. apr 2011 Jeg ville helt klart tage ud og se andre springundervisere undervise deres elever. På den måde kan du se, hvordan træneren er overfor rytterne og hestene og måske finder du en træner, som du synes godt om.
    Jeg har selv to trænere (dressur), som supplere hinanden rigtig godt. Jeg føler, at de forstår ponyen og at jeg kan snakke med dem og forstå hvad de siger til mig..

• #12   28. apr 2011 hvad hedder han mere end lars???

• #13   28. apr 2011 Jeg vil så lige sige at lars han er altså dygtig men man skulle kunne holde til at høre sandheden ligeud & hvis man ikke kan det skal man heller ikke gå ved ham. Så jo han er sød hvis du kan tåle sandheden.

• #14   28. apr 2011 har fundet ud af hvem det er kender ham ikke lige.
    men prøv en anden underviser:)

• #15   28. apr 2011 Hvis du Har vundet ld 4 gange, så skal du snart være klar til lc, da du Jo er udkastet, når du får din næste første plads...

Jeg Har set jer springe et par gange og Jeg synes, I gør det godt.

Jeg synes, du skal få en prøvetime ved en Eller flere andre undervisere, så du kan finde ud af, hvad der passer til jer...

• #16   28. apr 2011 jamen så er det jo fordi du ikke kan sammen med ham, så skift?:)

• #17   28. apr 2011 Tak for svar allesammen, det er stof til eftertanken :-D.

Kommentér på:
undervisning.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce