HJÆLP... For nærgåenden plag.. {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Min ene plag Luna, er ved at blive lidt for farlig at omgås inden på folden, da det er lige før hun hoppe op på ryggen af en nå man går rundt der inden på folden sammen med dem. Hun er også helt vildt strid over for min anden plag happy, hun spaker og bider ham og jager ham væk fra alt og alle. Jeg ville næsten sige "mobber" ham..
Hun er også bleven utrolige stædig, der har aldrig været problemer med at trække, strile tag hove eller noget før, men nu er hun som en teenager der ikke får sin vilje..
Men efter at lunas mor Ajolie har fået en ny føl her i mandag er det blevet MEGET værre.. Så tænkte på at om heste kan blive jaloux ?
Vi har haft en pisk med ude på folden for at holde hende lidt på afstand, også fordi at nå hun kommer løbende mod os stopper hun ikke eller løber uden om men ind i os. Men det er hun sgu lige glad med hun er ikke bange for noget på visse punkter jo er rigtig godt men lige nu er det meget skidt
Det skal lige sige at da luna blev født ville hendes mor ikke rigtig have noget med hende at gøre, så hun har altid valgt os mennesker frem for sin heste flok. Måske også lidt vores fejl..
Så HG har virklig brug for noget hjælp omkring hende her for kan selt ikke kende hende..
Tak for hjælpen på forhånd
feb 2009
Følger: 119 Følgere: 449 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 184
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 165
bare en ide
jun 2007
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 36 Svar: 415
jul 2010
Følger: 51 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 106
okt 2009
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 157
Men sådan er min metode.
Held og lykke.
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Ellers tror jeg, det er en god idé, du begynder at arbejde med hende og får hende vist, hvor grænserne går.
Jeg har selv en hingsteplag på 2 år, som ind imellem har lidt svært ved at forstå det der med "respekt for det personlige rum", hvis han bliver usikker og nervøs; eksempelvis når vi er ude at gå et nyt sted, som er faaaaarligt... så vil han allerhelst hoppe ned i min baglomme og kan finde på at løbe ind i mig. Ikke fedt, når han er en stor Frieser-basse på 155 i stang og omkring 400-500 kg.
For et par uger siden var jeg så til opvisning med Katja Schumann og fik lejlighed til at spørge hende til råds. Hun foreslog mig følgende: Brug rebet som en "hestehale".... Når en hest vil fortælle en anden hest, at den skal holde afstand, pisker den med halen. Så brug rebet på den måde. Og er det ikke nok, så lad som om, du "sparker op" efter den påtrængende hest, som en anden hest ville gøre det.
Denne metode har vist sig at virke rigtig godt (jeg behøver kun "piske med halen") på min Falle. Så måske, den også ville virke på din hoppeplag?
mar 2010
Følger: 25 Følgere: 25 Heste: 2 Svar: 13
De kan være nogle lymler de unge. Heldigvis, så går det meste over af sig selv:-))
Mvh Mette
HJÆLP... For nærgåenden plag..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside