LEVENDE traver meldt død. hvad m. pas? {{forumTopicSubject}}
Godaften Travelskere
Ja, sagen er jo den at alle heste skal have pas osv. Men min traver er meldt død, selvom hun er 'frisk som en havørn' i en alder af 20. Men hvad gør jeg, når hun er meldt død? Kan jeg så godt få et pas på hende? Hun blev meldt død i 2004 og jeg har ejet hende siden 2005.
En anden ting er det med ejercertifikat, som jo også er blevet en lov. Det har jeg ikke på hende, men det havde tidligere ejer heller ikke. Og ved egentligt ikke hvem der står som den registrerede ejer.
Synes det virker helt overskueligt med alle de nye regler. Derudover har jeg også en pony og en DV. Ponyen skal vel bare chippes og have pas med medicinsider, eller hvordan? Og bliver jeg så ikke den registrerede ejer, da det ikke er registreret nogen steder, hvem der ejer ham?
Og min DV har jeg for nyligt købt, hun har pas, men der mangler medicinsider. Men jeg mangler jo også ejercertifikat. Hvordan får jeg det klaret, når det ikke er den registrerede ejer, jeg købte hende af?
Er der noget jeg mangler eller har misforstået med hensyn til pas, chipning og ejercertifikat? Er der noget ekstra jeg skal vide?
Håber der er nogle kloge hoveder, der kan svare (og forstå) på mine spørgsmål
På forhånd tak
Mvh Sofie (Surtsey, Tinka & Bojana)
jan 2009
Følger: 207 Følgere: 451 Heste: 4 Emner: 635 Svar: 7.960
-Den skal ikke chippes, da den har frysemærke.
-Har du ikke pas på din traver, og den kommer fra et andet land, skal du have fat i dens papire.
-Min traver, står der også på hans papire, at han er død, men han er skam levende. Der står han er det, fordi den gamle ejer, ikke vil have ham på en travbane igen. Dette er helt iorden med mig, han bruges som ridehest, mest spring hehe (o: det eeeelsker han.
-men er din hest fra DK, har du meget lettere ved at få pas.
Min er fra Sverige, det bliver noget være bøvl..
okt 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 550
Jeg har ikke nogen papirer på hun er meldt død, men efter lidt research fandt jeg lidt info om hende. Dette har DTC bekræftet.
okt 2008
jan 2009
Og opdrætter, puha, nej får jeg heller ikke.
Så jeg prøver at ringe til Dansk trav, så bliver jeg nok videre sendt til Sverige, bøvlet..
okt 2008
nov 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 363 Svar: 4.370
Jeg er ret sikker på at når man melder en hest død, så sender man papirerne ind til DTC, der så ikke returnerer dem igen, fordi der ikke er brug for papirer på en hest som "ikke findes". Ring til DTC og hør om hvad du skal gøre.
(",)
okt 2008
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 1.309
jeg er i samme båd som dig.. min er også fra sverige og står på papiret som ejet af en svensk firma som er gået konkurs.. men har snakket med svensk travsport og har fået link til de papire der skal sendes ind.
Det koster omkring 1700 svenske kroner at få ejerskiftet og få et pas til hesten, da den har haft et før.. Kan sende dig linket hvis du ønsker...
angående ejerskifte, så skal du indsende en blanket, som hvis du har tidliger ejers underskrift, men så vedlægger du et dokument, hvor du skriver hvorfor det ikke er muligt for dig at få fat i tidligere ejer...
til trådstarter: er du sikker på at den ikke bare står registreret som død fordi den er udelukket fra løb? Det er jeg løbet ind i mange gange før... at dansk travsport godt ved at hesten lever, men har registreret den som død fordi den ikke må deltage i løb... ?
jan 2009
Han kan findes inde på svensk trav.
Men forrige ejer, skulle ikke have papire eller andet lignende, for at få pas på ham. Så det burde jeg også kunne gøre?
okt 2008
Men må nok hellere ringe til DTC.
jan 2009
Min har også været meldt død i laaang tid, og han har burde gået hyggehest, dressur, spring osv. Nu er han mest springhest.
Men hende som havde min hest inden jeg, hun kunne godt få pas på ham, uden problemer, uden papire osv. Men da jeg havde købt ham imens hun fik lavet pas, gik de jo self ikke igennem, når hun ikke har den længere. Så hvis hun kunne, burde jeg ogå uden Sveriges papire (-: ?
jan 2009
Vi har jo lavet kontrakt, at han er min.
Så hvordan skal jeg gøre?
han kommer fra Sverige. Og forrige ejer, kunne godt få pas uden problemer.
okt 2008
Synes også det er underligt at melde en hest død, når den lever i bedste velgående. Hvis det er fordi de ikke må komme på travbanen, kunne man da melde dem "uegnede til travbanen" eller noget i den stil.
@ Team små: Hvis hun kunne få pas på ham uden at skulle få fat i Sverige, så kan du vel også?
Jeg postede også dette emne på heste-nettet. Og jeg føler mig da godt nok dum over at jeg da overhovedet kunne finde på at spørge om sådan noget. De er bare så meget "bedrevidende", at tonen ikke er særlig pæn. Men så er det jo godt jeg kan spørge jer til råds det er min opfattelse at travejere ikke er så sippet som andre hesteejere.. Men det er ikke det det skal handle om, ville bare lige dele det med jer
jan 2009
sådan gør dem i Sverige desværre, (-:
feb 2004
Følger: 93 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 111 Svar: 630
Gemmer lige, da jeg har samme problem med min kærestes traver:)
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 2 Svar: 10
nov 2008
Følger: 25 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 223
Jeg har gjort ligesom "helle og abel" skriver. Det er super let, ingen bøvl. Jeg spurgte dyrlægen og landskontoret dengang jeg skulla have lavet pas på min. Han er nemlig også skrevet død og hans frysemærke er ulæseligt. Har ingen papire på ham. Så han er chippet og har grønt pas i dag
jan 2009
hva' så, kan jeg godt udskrive min traver's papire fra svensk trav? og så kan de bare skrve dem under passeT?
jan 2009
jan 2009
jan 2009
LEVENDE traver meldt død. hvad m. pas?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside