{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.113 visninger | Oprettet:

Ideer til sjov/anderledes undervisning {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg underviser tre ridehold, og mangler noget inspiration til hvad jeg kan lave med eleverne.

På første hold er der to 4 årige, de skal bare lave noget sjovt, og de kan skridte og trave.

på andet hold er der 4 piger i alderen 8-10 som kan skridt, trav og lidt galop, de skal også lave noget sjovt, og udfordrende.

på tredje hold er der mere øvede ryttere, de kan ride skridt, trav og galop, og er påbegyndt schenkelvigninger. Ca. Lc niveau. De skal udfordres på en sjov måde, hvor de føler at de lærer noget.

Er meget åben fpr bud! Vi har sprunget enkelt spring før, redet dressur program, redet i firkant og på tur.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ideer til sjov/anderledes undervisning
  • #1   31. mar 2011
    Ponygames er da et must her. Det kan rides på alle niveauer alt efter evne. og det er super god træning for både rytter og hest.

Når man først får sig evt googlet til nogle ideer, så kan man nemt udvikle alternative løsninger og få gode ideer selv til at videreudvikle konceptet

Med muntre hilsner fra Gitte

• #2   31. mar 2011 Uhh det kan blive en længere beskrivelse...

De "små" her konc jeg mig om balance øvelser. Så du opnår en rigtig god balance på hesten. De skal når de sidder på hesten kunne røre forskellige dele af sig selv. " har i rørt ved hovedet i dag?" spørger jeg.. osv!! Så trækker vi gerne ud i naturen hvor de prøver at sidde på hesten op ad bakke, ned igen.. ud i vandet osv...

8-10 år og med det niveau du beskriver: Har kunne man begynde den spæde start på kvadrille ridning. Først de forskellige øvelser i skridt og derefter i trav. .. måske de selv finder på øvelser eller et program. Ja pony games er kanon. Vi plejer at lave det op til ferie - hvor også forældre gerne vil hjælpe eller være med. Her er følgende vi har lavet:
    - spise et æble (uden hænder) i en balje med vand
    - spise et lakrids snørebånd
    - finde et stk. hesteguf i mel (især sjovt når de lige inden har haft hovedet i vand)
    - spise en flødebolle uden brug af hænder
    Så er der for hvert hold en bestemt forhindringsbane de skal igennem. Her er der utrolig mange muligheder.

De lidt mere øvede kan helt sikkert lave et mere krævende kvadrille program, svære forhindringer ved deres forhindringsbane i pony games!

Jeg syntes altid tiden går alt for hurtigt for de vil så meget.. både det de kender .. men også noget nyt smiley

• #3   31. mar 2011 Jeg kigger også lige med.
    - jeg underviser selv en på 4 år, og så underviser min veninde og jeg 2 piger på 7 år og en dreng på 8 år. + At jeg hjælper med at undervise en pige på 14 år. - så jeg kunne godt bruge nogle idéer.

Kommentér på:
Ideer til sjov/anderledes undervisning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce