1.220 visninger
|
Oprettet:
Foder til plag på 1 år HJÆLP!!!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg håber meget i kan hjælpe mig.
Jeg har en tinker plag på 1 år som jeg har foderet med tjørnhøj mølle i den tid hun har boet hjemme hos mig på gården det er ca 1 md nu.
Jeg har dog besluttet mig for at skifte til Brogaarden Fase 2 istedet for. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvor meget foder hun skal have om dagen??
Håber virkelig i kan hjælpe mig....
aug 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 14
Har en palomino på 3 som også får fse 2 hun skal have 2,5 kg pr dag så forstår ikke min plag på 1 skal have 2 kg og hende i horze sagde noget andet. forvirret forvirret forvirret....
aug 2010
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 309
Jeg har overvejet at skrive en mail til brogaarden for at spørge hvad man skal tage efter, men har ikke lige fået mig taget sammen endnu Du kunne jo evt. gøre det samme?
Efter hvad der står på nettet skal din plag have 1,75 kg, men om det så er rigtigt er jo et godt spørgsmål :
http://www.brogaarden.eu/media/FaseII_0908.pdf
jul 2010
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 317
feb 2007
Følger: 40 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 40
mvh pia
aug 2010
Pia P: Ringer til brogaarden mandag så håber jeg de kan hjælpe
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 151
hvis man kun giver efter den vægt de vejer nu, så vil de komme i underskud af vit/min. og det er derfor vigtigt at følge vejledningen eller bedst at få lavet en foderplan.
giver man mere end anbefalet mængde, eks efter hård arbejde når hesten ikke laver det, så overducerer man vit/min. det er lige så dumt som at give for lidt. så hvis fodermængden ikke er nok så giv mere hø/wrap for at tage på eller eks. fiberpiller/ linamix.
hvis den anbefalede mængde er for stor, så find et andet foder der dækker ind på mindre mængde!
det er super vigtigt ved føl/plage at de får den rigtige mængde vitamin/mineral og alt det andet de har brug for i den alder..
jeg fodrer selv med horselux easy til min. der skal de have 100g pr 100 kg hest (også efter forventet udvokset vægt)
så min får 500g om dagen, da han kommer til at veje deromkring
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 8 Emner: 51 Svar: 442
Men er du så meget i tvivl, så få lavet en foderplan, er noget skidt at få fodret forkert, specielt når de er små..
jun 2008
Følger: 87 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 18 Svar: 129
Foder til plag på 1 år HJÆLP!!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside