Hjælp! Fodring af en ung welsh-dreng? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en welsh cob, som jeg har store problemer med at fodre ordentligt op. Han er tydeligvis i en vækst-periode. han bliver 4 til juli, men ligner mere en på 2 år. Jeg ved godt at welsh'en vokser længe, men er frustrertet over han taber sig hele tiden.
Hvilken foder vil I anbefale og hvor meget?
Det skal gerne være så billigt, men også så godt som muligt.
Jeg har længe kørt med St. Hyppolyt Natur + Linamix, samt godt 7 kg wrap og frøgræs på folden.
Men har forsøgt mig med Videbæks Fiber Champ Mix(1,9 kg) + Horsespeed (0,6 kg), samt wrap og frøgræs.
Men ingen af delene virkede på ham. Skal han have ungheste-foder, på trods af han er det ældre?
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 279 Svar: 2.061
håber det hjalp dig lidt
jan 2008
Følger: 99 Følgere: 203 Heste: 4 Emner: 433 Svar: 2.550
- Det er hvad vi fodre vores cob med, og som vi har fået anbefalet af nogle venner, samt en foderkonsulent. Roepiller er i hvert fald godt og mættende, og har givet vores heste en sund huld på kroppen gennem vinteren, og så er det godt for tarmsystemet.
Jeg kan vist ikke sige så meget mere om det, da primært er min mor der fodre og har mest forstand på det, men håber da at du kan bruge det
maj 2006
Følger: 62 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 58
mar 2009
Følger: 49 Følgere: 34 Heste: 13 Emner: 7 Svar: 10
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 1 Svar: 2
jeg har også god erfaring med majs som tilskudsfoder, og også roepiller, men de feder jo ikke de giver en mæthed , det bruger man primært kun til dem der ikke mangler noget og som ikke mangler huld. du skla tage ud i en foderbutik og få et godt råd der og sig det som det er pengene ikke er så store, man kan sagtens købe noget der ikke koster en bondegård.
held og lykke..
aug 2007
Følger: 59 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 768
Min welsh får hø ad libitum via slowfeeder og er tilpass lige nu. Han får så kun ren vitamintilskud ved siden af.
Jeg kan bedst lide og bruge grovfoder istedet for at fylde hesten med alt mulig kraftfoder. Men hvis min taber sig og tag på ville jeg bruge fiberpiller da der ikke er stivelse eller korn i.
Hjælp! Fodring af en ung welsh-dreng?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside