foder til ungheste {{forumTopicSubject}}
Jeg har en lille pige, som bliver 3 her til maj og er allerede i gang med at tænke på hvad hun skal have her til vinter af foder, hun er rigtig nem at foder på og af den grund har hun ikke fået müsli foder, hendes foder plan ser pr. sådan ud :
900 g havre
175 g salvimin grøn
600 g lucerner
8 kg hø
1 -1½ kg gulerødder
hun er rigtig pæn, flot pels m.m. måske lidt for tyk synes nogen :o)
men hun skal jo snart tilrides og så tænker jeg at hun måske skulle hen på noget andet foder, nu hvor hun skal til rides og til at arbejde og jeg har gået og tænkt på pavo allsports eller pavo sportsfit.
Men så tænkte jeg på, hvad giver i jeres ungheste der laver noget, hvordan ser jeres foderplan ud
mar 2006
Følger: 115 Følgere: 119 Heste: 16 Emner: 29 Svar: 320
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 542
stald yukon hvilke foder bruger du fra pavo og hvor længe har du brugt deres foder ?
aug 2008
mar 2006
Jeg brugte Cool mix til min frieser hoppe dengang hun blev redet til og var i gang. Det kan jeg varmt anbefale.
Jeg troede bare du mente hvad de fik nu her.
aug 2008
vil du mene at pavo basic er nok til en unghest i arbejde, er bange for nature´s bedst ikke er nok, da hun er en hest der har brug for energi i sit foder og hun er eller ikke særlig varm, hun er KOLD KOLD, så hun skal være lidt krudt i foderet men også noget der kan vare :o)
hov fik lige set at du gav grov indtil de er 4 år, troede man stoppe med at give det omkring 3års alderen og efter sommeren gik over på noget andet ?
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 148 Heste: 12 Emner: 501 Svar: 2.250
aug 2008
det gør jeg sådan set også, det jeg er interesseret i, er at vide hvad I giver jeres unge heste eller har givet , da de lige var tilredet og skulle væk fra divs. følfoder, og jeg synes måske min foderplan ser lidt kedlig ud, det hun får nu, i forhold til alle de müslifoder man ser andre bruger og så tænkte jeg at det kunne jo også være at min havde brug for noget andet foder end det der er i hendes foderplan nu, for hun skal jo til at bygge muskler op og have noget mere energi, hun er lidt dovn :o), og noget foder skriver de at det hjælper på muskler, og bedre kondi, led, noget til heste som skal have langsom energi og noget til dem skal have hurtig energi osv. og så står man og tænker hvad skal man vælge, jeg har mange år brugt tjørnhøjs foder og har været meget tilfreds med deres foder, ved mange ikke er, men jeg har stort set kun godt at sige om det, men bruger det pt ikke mere fordi min dreng ikke spiste det op, det kraften han fik og lucerne er han el´heller ikke så glad for ( han får cool mix fra spillers nu han stor trives vist for meget på det) og min lille følpige blev for tyk af breeder, derfor kom hun hen på havre, lucerner og salvimin grøn, men det jeg ville frem til var, at jeg ville se hvad i gav jeres, som I synes var supert godt, for at give mig et størrer indblik på hvad jeg skal give hende her til vinter :o)
line det må jeg lige gå ind og læse om , vil du mene at det er et godt foder til en heste der meget nemt ved at tager på, tænker du, bruger det jo til mange forskellige heste, så vil sikkert have en fornemmelse om de nemt tog på at det ?
aug 2008
mar 2006
feb 2008
Følger: 132 Følgere: 121 Heste: 6 Emner: 63 Svar: 568
jan 2008
Følger: 133 Følgere: 131 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 226
hjemmeside. (link fjernet)
jeg køber Pavo Nature's Best men ville anbefale
pavo podo lac og Pavo SportsFit
aug 2008
surt at man bor så langt væk fra dem du linket til, de sælger det jo supert billigt :o(
jun 2008
Følger: 87 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 18 Svar: 129
Kan oplyse dig at de levere på sjælland 2 gange om måneden. Fragt koster ca 150kr. Så køber man en stor potion kan det sagtens betale sig.
foder til ungheste
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside