{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Bid med smag go' eller dårlig ide? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Jeg skal købe nyt bid til min islænder unghest og jeg har kigget på et plast bid 3-delt med æblesmag, men jeg har har næsten kun hørt dårligt om det. Gør det nogen forskel med smag?
Bliver smagen ved?
bliver den frækkere af det hvis den tror det er en belønning?
Giv gerne foreslag til nogle bid (helst 3-delt)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid med smag go' eller dårlig ide?
  • #1   6. mar 2011 Så man lærer den at gå og tygge på biddet?

• #2   6. mar 2011 altså.. det kommer an på den enkelte hest vil sige..
    om selve bidet kan jeg sige, at hesten nemt kan få det tygget i stykker og skabe nogen trælse kanter, samt at det kan have en tendens til at nive hesten lidt i munden..
    men jeg har selv haft brugt det til 2 forskellige heste i korte perioder.. til min gamle ridehest, der tyggede det i stykker første gang hun fik det i munden, og til min unghest mens han var lidt øm i munden pga. tandskift og det har han reageret super godt på, såå jeg vil sige det kommer an på den enkelte hest for jeg har erfaringer til begge sider smiley

• #3   7. mar 2011 Okay mange tak smiley

Han er en rolig unghest tykker ikke så meget på biddet (almindeligt 3-delt) har redet mest bidløst på det sidste. Ville i foreslå at jeg skulle prøve at købe det eller?
    Vil ikke bruge penge på noget som måske alligevel ikke gøre nogle anden virkning eller som niver hesten eller at det går let i stykker.

• #4   7. mar 2011 Altså de går let i stykker vil jeg sige.. hvis han gumler lidt for hårdt på det.. altså prøver direkte at tygge på det..
    men det kan også være fint når de skal tilvænnes til bidet fordi det ikke er noget koldt og ubehageligt metal..
    men jeg ville ikke bruge det som et fast bid, det ville jeg ikke smiley
    i perioder ja, og hvis hesten har gumlet et i stykker så drop det, det sker med stor sandsynlighed igen.. men det kan være fint til at bruge i perioder så hesten heller ikke afvægrer biddet fordi det er lidt mere behageligt at få i munden såfremt det passer og ikke får tildenser til at nive smiley

Kommentér på:
Bid med smag go' eller dårlig ide?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce