1.178 visninger
|
Oprettet:
Selvtillid! {{forumTopicSubject}}
Jeps, min frieserhoppe fra 08 er meget følsom og meget afhængig af andre heste, for at føle sig tryg og selvsikker.
Når jeg vil trække hende ud alene, kræver det meget tålmodighed og "lokkeri" fordi hun helst ikke vil fra de andre heste. Og når hun så er ude, bliver hun forskrækket over det mindste som rør på sig. Selvom hun kender stedet vi trækker ture! F.eks. blev hun i går bange for en frossen vandpyt :S Hun har ellers set dem mange gange før, men hun sprang lige et skridt til siden..
Hvad gør I ved jeres "følsomme" heste/plage? Hvordan kan jeg give hende mere selvtillid?
Undskyld hvis det blev lidt langt ;o)
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Det, der efter min erfaring skal til for at løse disse udfordringer, er masser af tålmodighed (man skal hele tiden være forberedt på at gå et skridt baglæns og starte forfra) og træning, træning, træning. Du skal simpelthen blive ved med at gå ture med hende alene, blive ved med at præsentere hende for de samme "farlige" ting, indtil hun ikke reagerer på dem mere osv. Og hele tiden tage alting stille og roligt i et tempo, hvor hun kan følge med. Når hun hele tiden selv føler, hun er med i det hele, styrker det hendes selvtillid og hendes tillid til dig.
aug 2007
aug 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 646
Okay, det vil sige MEGET tålmodighed Jamen det har man vel godt af at prøve Vil hende jo mere end alt andet, men det er en udfordring at hun er så nervøs, især når hun skal vænnes til sadlen og en dag ride ude ALENE, uden de andre heste Så går det jo ikke at man bliver bange for det mindste..
Problemet er bare at hun bliver savnet lige så meget, når hun er ude.. Så de andre hjemme i stalden trækker, når de kalder efter hende..
aug 2007
Jeg regner selv med, at Falle og jeg skal "starte forfra" her til foråret, når vi rigtigt kan komme igang med træningen igen. Grundet mangel på faciliteter herhjemme har han stået temmelig meget stille sammen med de øvrige drenge her vinteren over.
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 55 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 75
Det skal nok blive bedre, der er jo bare nogle heste der har brug for mere tryghed og nærvær end andre. Men du kan være sikker på at hvis hun lægger sin tillid over på dig i stedet for så bliver det heller ikke et helvede og ride hende til
aug 2009
aug 2009
For når man står i stalden og strigler m.m. er hun jo den mest tillidsfulde hest. Men det forsvinder lidt, når der er to som kalder (især føllet) og hun er ude alene med mig.
Men jeg roser hende altid når hun går pænt efter mig, og har af og til en godbid hun får, når hun går pænt
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 55 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 75
Selvtillid!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside