{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

bider {{forumTopicSubject}}

Hej, min unghest har noget med at skulle bide fra sig hele tiden hvis der er noget der ikke passer ham, og han bider også andre heste i nakken, det ser voldsomt ud.

Mit problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved det, er trær af at hele tiden skulle skælde ud, eller ignorer ham.. hvordan kan man ellers få den til at stoppe, på en god måde ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bider
  • #1   11. feb 2011 ok, hver gang du ser han skal til at bide dig eller nogen anden skal du slå ham på mulen (ikke hårt) og sig "nej!"
    det har vi gjort og vores heste bider aldrig smiley

• #2   11. feb 2011 det synes jeg bare jeg har prøvet, jeg har endda prøvet at bide ham tilbage, men han bliver ved, men ikke hård, det er som om han prøver at få min opmærksomhed på en eller anden måde, men jeg symes jeg giver ham masser af opmærksomhed, ved at snakke til ham hele tiden osv.

• #3   11. feb 2011 jaja.... det bliver ved i et stykke tid. min lille vindur bider os stadvi men hvis man bliver ved med at gøre det jeg lige har sagt lige der de er ved at bide så stopper det når de bliver voksende (har jeg lært) smiley

• #4   11. feb 2011 okay, det skal helt sikker have et forsøg smiley

• #5   11. feb 2011 Er det en lille hingst? De har det med at bide, vi bed igen ved vores, til sidst vidste han godt det var fokert så når han var oppe at kører/frisk og glad skulle man sørge for hele tiden at holde øje med ham når han så lagde an til at hapse (de bider jo tit for at anspore til leg) var det nok at sige bestemt nej. Så trak han hovedt væk, men så længe de er unge (og specielt hingst) vil de engangimellem ikke kunne lade værer selv om de ved at det giver en reaktion. Han hapser sikert også rang højere heste i flokken selvom han ved at det giver bank, men så sker der jo lidt smiley :o)

• #6   11. feb 2011 ja, jeg havde ikke tænkt på at det var for at lege smiley
    - men jeg prøver at bide igen, men kender du det at man får helt dårlig samvittighed bagefter fordi man har givet ham en over snuden ..

• #7   11. feb 2011 og nej han er ikke hingst smiley

• #8   11. feb 2011 helt enig med de to andre. har selv en fræk lille pony på snart 1,5år og han kan stadig finde på det selvom han udmærket godt ved at det giver ham ballade. det var helt slemt sidste år med ham men bliv ved med at kæmpe med din, for det skal nok give pote lige pludselig... det er for det meste (bare) følnykker. og det plejer langt de fleste og vokse fra. held og lykke med ham:-)

• #9   11. feb 2011 er det forresten tobiano der gør det?

• #10   11. feb 2011 ja det er det smiley

- han er blevet rigtig fræk efter jeg har fået ham på rideskole (:

• #11   11. feb 2011 hmm så syns jeg måske han er lidt for gammel til at det er føl/unghestenykker smiley har du lagt mærke til om det er på bestemte tidspunkter han gør det?

• #12   11. feb 2011 han er jo kun 3 1/2, så synes ikke han er for gammel til det, han er jo lige i sine teenage år nu smiley

• #13   11. feb 2011 hmm kommer jo lidt an på hvordan han gør det. min hoppe på 3,5år gør det slet ikke mere og hun havde også lidt da hun var yngre. men kan sagtens være at han er blevet lidt mere fræk fordi han har afprøvet med de nye kammerater på rideskolen. min den lille blev også lidt mere kæk igen da han fik en jævnaldrene ven på folden for ikke så mange måneder siden... smiley

• #14   11. feb 2011 ja, og så får han masser af foder, men regner med det kun er midlertidig nykker smiley
    - fordi han har altid opført sig som en engel, men han har lige pludselig fået meget mere krudt i røven efter han er kommet på rideskole ..

• #15   11. feb 2011 Gør konsekvent det samme hver gang uanset hvilken metode du vælger for det eneste der rigtigt giver pote er at vælge hvilken metode der passer jer bedst og så gennemføre det konseknent hver gang. Hvis du skifter metode gang på gang vil han blive ved at prøve for når du enten kun tjatter til ham eller siger nej ved han ikke om du også mener det 100%, og om det ikke er vær at løbe risikoen for at få lidt gang i gaden!!

• #16   11. feb 2011 he he tit og ofte smitter de lidt af på hinanden når der er flere heste på ét sted. jo mere der sker jo mere sker der ofte også i hovedet på de kære hypper. Jeg synes du skal afvente og se om hans frække nykker ikke langsomt ebber lidt ud igen når han bliver lidt vandt til omgivelserne. ved ikke hvornår/om du skal ha ham hjem/væk fra rideskolen igen og så kan det jo være han også dér vil blive stille og rolig igen. når opmærksomheden kun bliver rettet på ham og hans koncentration ikke kan blive afbrudt af alt mulig andet omkring ham smiley

• #17   11. feb 2011 ... min mening med at afvente betyder selfølgelig: at give ham besked på at han ikke må bide og sådan men ikke gøre det mere drastisk end det er nu. kun hvis du efter en længere periode overhovedet ikke synes der er forbedring kan det godt være du skal til og begynde og tænke lidt på om han evt kan have ondt nogen steder (ryg, lænd,kryds,tænder,nakke m.m.)

• #18   11. feb 2011 ja, men han gør det ikke når jeg rider eller sadler op, det er bare i der hele taget, så tror ikke han har ondt nogen steder, det skullle undre mig i hvert fald smiley

• #19   11. feb 2011 hej du skal prøve at bid i gen når den er at han biler der hjælp på min hest

Kommentér på:
bider

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce