Råd til madglad hoppe {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle
Jeg er så heldig at jeg for noget tid siden har fået den dejligste knap 2års hoppe..
Hun er virkelig fantastisk, kan gå uden for folden med hende helt alene uden hun så meget som vrinsker, kan strigle hende tage ben på hende, og min niece på 5år går selv rundt inde hos hende..
Virkelig fantastisk hoppe..
MEN ingen er fejlfrie, heller ikke hende her..
Mine heste står i løsdrift, og har fra start af lært mine heste at jeg kan have vores port åben (ud til sadelrum, mad osv gårdsplads), min vallak står altid bar med hovedet ude, og har aldrig haft problemer med de gik ud, for de vidste det var her til og ikke længere:)
Min nye hoppe er så ekstremt madglad, og når jeg ordner mad eller kommer ind med det masser hun meget, og går ud hvis det er muligt, jeg vil self. gerne lærer hende at hun ikke må gå ud af den dør, og ikke skal masse..
Men aner virkelig ikke hvordan..
Lige nu sætter jeg en hånd op foran hovedet når hun går ud med hovedet, og når hun så bakker ind i gen roser jeg hende..
Men synes bar ikke det virker
Aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre, hvordan kan jeg få hende til ikke at være så madglad ?
Hun for alt det hø hun kan spise, og oven i det for hun et fuldfoder, så hun er helt dækket ind, og burde ikke være så sulten :S
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 59 Svar: 835
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Hun står i løsdrift så kan slet ikke lukke ud
Min Vallak står bundet og bliver ikke sluppet løs før min hoppe selv går fra sin madskål fordi hun er færdig.. hun står nemlig løs..
Og hun for alt den tid hun overhovedet behøver.. og tager ikke kryppen før hun selv er gået fra den fordi hun er færdig
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 59 Svar: 835
Men fx på nogle større steder lukker de jo ud når de første er færdige selvom andre stadig spiser...
Det med løsdriften vidste jeg ikke, men det kan sagtens være fra det gamle sted den var, eller at da den var lille og begyndte at spise måtte den ikke spise i krybben fra moderen, sådanne ting ligger dybt i dem, og ikke sikkert de lærer ikke at være grådige... det er et overlevelses instinkt de simpelthen bare har...
mar 2008
Bar rolig
Håber bar snart det bliver bedre med hende, da jeg virkelig nyder (og mine heste gør os) at have porten stående åben så de kan se hvad jeg laver, og det gør livet lidt nemmere bare at lade den stå åben..
Så håber det bliver bedre, håber at når hun ser anton bliver stående lærer hun det også
mar 2008
Kan godt være det bar er fordi hun er ung, bar rigtig rigtig træls nogle gange, da det er meningen at min niece på 5 år skal "eje" hende, og hun vil rigtig gerne fodre når hun er her, så lidt træls, men håber det kommer når hun bliver ældre
Anton er ekstremt madglad, og kan han nå spanden med foder uden at gå længere end han må gør han det os tihi ser meget komisk ud når han står og strækker sig
Har desværre ingen som kan hjælpe
Råd til madglad hoppe
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside