{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
380 visninger | Oprettet:

Råd til madglad hoppe {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle smiley
Jeg er så heldig at jeg for noget tid siden har fået den dejligste knap 2års hoppe..

Hun er virkelig fantastisk, kan gå uden for folden med hende helt alene uden hun så meget som vrinsker, kan strigle hende tage ben på hende, og min niece på 5år går selv rundt inde hos hende..

Virkelig fantastisk hoppe..

MEN ingen er fejlfrie, heller ikke hende her..

Mine heste står i løsdrift, og har fra start af lært mine heste at jeg kan have vores port åben (ud til sadelrum, mad osv gårdsplads), min vallak står altid bar med hovedet ude, og har aldrig haft problemer med de gik ud, for de vidste det var her til og ikke længere:)

Min nye hoppe er så ekstremt madglad, og når jeg ordner mad eller kommer ind med det masser hun meget, og går ud hvis det er muligt, jeg vil self. gerne lærer hende at hun ikke må gå ud af den dør, og ikke skal masse..

Men aner virkelig ikke hvordan..

Lige nu sætter jeg en hånd op foran hovedet når hun går ud med hovedet, og når hun så bakker ind i gen roser jeg hende..

Men synes bar ikke det virker smiley

Aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre, hvordan kan jeg få hende til ikke at være så madglad ?

Hun for alt det hø hun kan spise, og oven i det for hun et fuldfoder, så hun er helt dækket ind, og burde ikke være så sulten :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd til madglad hoppe
  • #1   8. feb 2011 Det er ikke sikkert hun på den måde, men bare bange for hun ikke når at blive færdig inden det bliver taget fra hende, enten en anden hest tager det, eller en person tager det. Hun vil muligvis bare skynde sig at få det, forsæt med at fortælle hende at hun ikke må mase, men sørg for at hun får fred når hun spiser, og udgå at begynde at lukke ud før hun er færdig, der skal bare være ro så hun føler hun kan nå at spise hendes mad i fred...

• #2   8. feb 2011 Mia..

Hun står i løsdrift så kan slet ikke lukke ud smiley

Min Vallak står bundet og bliver ikke sluppet løs før min hoppe selv går fra sin madskål fordi hun er færdig.. hun står nemlig løs..

Og hun for alt den tid hun overhovedet behøver.. og tager ikke kryppen før hun selv er gået fra den fordi hun er færdig

• #3   8. feb 2011 Det var slet ikke en kritik af dig... smiley
    Men fx på nogle større steder lukker de jo ud når de første er færdige selvom andre stadig spiser...

Det med løsdriften vidste jeg ikke, men det kan sagtens være fra det gamle sted den var, eller at da den var lille og begyndte at spise måtte den ikke spise i krybben fra moderen, sådanne ting ligger dybt i dem, og ikke sikkert de lærer ikke at være grådige... det er et overlevelses instinkt de simpelthen bare har...

• #4   8. feb 2011 Mia tog det nu heller ikk som kritik.. ville nu mere bar skrive det hvis nu det kunne hjælpe folk lidt med råd smiley
    Bar rolig smiley

Håber bar snart det bliver bedre med hende, da jeg virkelig nyder (og mine heste gør os) at have porten stående åben så de kan se hvad jeg laver, og det gør livet lidt nemmere bare at lade den stå åben..
    Så håber det bliver bedre, håber at når hun ser anton bliver stående lærer hun det også

• #6   8. feb 2011 Camilla dejligt at vide jeg gør som andre os ville have gjordt smiley

Kan godt være det bar er fordi hun er ung, bar rigtig rigtig træls nogle gange, da det er meningen at min niece på 5 år skal "eje" hende, og hun vil rigtig gerne fodre når hun er her, så lidt træls, men håber det kommer når hun bliver ældre smiley

Anton er ekstremt madglad, og kan han nå spanden med foder uden at gå længere end han må gør han det os tihi ser meget komisk ud når han står og strækker sig smiley

Har desværre ingen som kan hjælpe

Kommentér på:
Råd til madglad hoppe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce