{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Mini seminar i anatomi og biomekanik {{forumTopicSubject}}

Mini seminar om hestens anatomi og biomekanik

Hvorfor er det vigtigt at hesten hvælver halsen når vi rider?
Hvilke muskler bruger hesten til at bære rytteren?
Hvad betyder det egentligt at hesten ”svinger” i ryggen?

De fleste ryttere har lært at ride gennem praktisk erfaring, senere lærer de noget om foder, noget om helbred og måske også lidt om hestens psyke. Men den anatomiske viden begrænser sig oftest til at kunne identificere piben, koden og bringen. Når vi går et skridt videre og taler om skelettet, ligamenter og muskler, er det de færreste ryttere der har megen viden.
Kan du forestille dig en atletik træner der ikke har fuldstændig styr på den menneskelige anatomi? Nej vel? Kan du forestille dig en heste træner der ikke har styr på hestens anatomi? Ja ikke?
Kunne du, som din hestes træner, tænke dig at blive klogere på hvordan din hest er sat sammen og hvordan din træning indvirker positivt og negativt? Så deltag i dette seminar og få konkret og brugbar viden.
Vi gennemgår hestens anatomi og biomekanik og taler om øvelser der er fremmende for opbygning af hesten og øvelser der er hæmmende. I løbet af de 2 timer, vil du få en forståelse af hvordan din hest ”virker” og hvordan i kan få mest mulig kvalitet i jeres træning.
Seminaret henvender sig til alle der har lyst til at få indblik i hestens anatomi og biomekanik. Vi tager udgangspunkt i det basale og alle kan deltage uanset niveau.

Og hvem er jeg så?
Mit navn er Annette Klausen. Jeg træner og underviser udefra de klassiske principper, hvor fokus er på at styrke og smidiggøre hesten, for at gøre den i stand til at bære rytter – noget den fra naturens hånd ikke er bygget til. Alle de øvelser vi arbejder med i den klassiske verden, har et formål. Versaden træner indvendige bagben, piaffen styrker og smidiggør lænd og bagpart osv. Træningen er systematisk opbygget og tager altid udgangspunkt i hvad hesten har brug for lige nu. Omkring anatomi og biomekanik er jeg meget inspireret af Dr. Gerhard Heuschmann.

Hvis du vil vide mere, så tjek min hjemmeside: www.harmonisk-ridekunst.dk

Tid: Lørdag d. 19. februar kl. 14.00 til omkring kl. 16-17
Pris: 150 kr. per person (Intropris). Normalpris 250 kr.
Sted: Hornstrup Ridecenter, Gl. Hornstrupvej 63, 7100 Vejle
Tilmelding: soes@edbsteen.dk eller 24 46 32 99 senest den 9. februar

Der er efterfølgende mulighed for at få en halv times ene-undervisning af Annette for 150 kr.

For at seminaret kan blive til noget, skal der mindst være 10 deltagere. Undervisningen efterfølgende er efter ”først til mølle” princippet - med max 6 pladser.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mini seminar i anatomi og biomekanik
Kommentér på:
Mini seminar i anatomi og biomekanik

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce