{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

Valg af ny dressursadel, giv din menin {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal finde ny dressursadel til mig vallak, bloksgaards ultimatum.. Siden det er lidt svært at vælge mellem de mange sadler, håber jeg at i vil hjælpe mig lidt på vej.. og finde noget som opfylder i hvert fald bare nogle af mine ønsker smiley

prisleje: 4-8000 kr (brugt)
Skal have store knæpuder
Dybt sæde
stor plads til rygvirvlen

Den sadel jeg pt har i sigte er en Prestige Modena
nogen som kender denne sadel og hvad har i af erfaring?

derudover, kom hellere end gerne med bud til hvad der ellers er på markedet at disse slags smiley

Hilsen Louise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af ny dressursadel, giv din menin
  • #1   22. jan 2011 Jeg kender ikke den sadle som du har i tankerne, men jeg vil også sige at en Isabell Werth lever godt op til dine krav.
    Det er en rigtig lækker sadel synes jeg og man sider rigtig godt i sådan en smiley

• #2   23. jan 2011 der har jeg været.. Ikke specielt begejstret.. følelsen med hesten forsvinder lidt igennem det stive syntetiske stof smiley jeg havde den 6 år siden da jeg fik min hest smiley og fik derefter en passier GG smiley

• #3   23. jan 2011 hvad med en kentaur? , den synes jeg personligt er rigtig god!:-).
    - både dressur og spring modellerne..

• #4   23. jan 2011 prøv at kigge min HDR sadel jeg har til salg

dybt sæde
    blød skøn knæstøtte
    BRED plads til ryggen (plads til en hel hånd i kammeret hvor det er smallest)

• #5   23. jan 2011 JEg ville sige en Albion SLK smiley

En tosse lækker sadel..

Har kun redet i prestige springsadler, men også et mærke jeg er vild med smiley

• #6   23. jan 2011 hvordan kan det være du går over til en passier GG.. det er nemlig den jeg kommer fra, men som solgte til en veninde da hun ikke kunne finde andre sadler der passede hendes hest... Der er ikke ret meget plads til ryggen / det gamle normale mål dog, men til min var det for lidt smiley
    Hvis du har prøvet at ride i passier GG, hvordan er disse to at sammenligne? smiley er meget nysgerrig da jeg ikke rigtig har mulighederne for at prøve dem af lige pt smiley

• #7   23. jan 2011 Jeg anbefaler helt klart Isabell Werth
    Det er en wintec sadel med cair (tilpasser sige hesten ryg (derfor undgår man trykskader).
    Der er dybtsæde, og gode knæstøtter. Jeg har fået et helt andet syn på dressur siden jeg købte den sadel, og for at være lidt grænseoverskridene er jeg faktisk begyndt heller at ride dressur end spring smiley

• #8   23. jan 2011 jamen det har ikke rigtig det brede kammer jeg godt kunne tænke mig.. men ja.. folk er ellers meget imponeret over den sadel smiley

virkelig ingen som kender/ har prøvet prestige Modena'en?

• #9   23. jan 2011 jeg har faktisk prøvet prestige modena'en, den er vel ok.
    Men kan bedre lide kentaur sadlerne, f.eks. athen. & Windsor elite sadlen..

-Andromeda, har mega store knæpuder..

• #10   23. jan 2011 grunden til at jeg går over til GG er fordi at jeg ikke kan trives med det dybe sæde har jeg fundet ud af smiley jeg får ondt i ryggen...

så GG ligger fornuftigt på hesten, og samtidig med at jeg bedre kan sidde i den smiley

den HDR jeg har til salg, det er faktisk en rigtig lækker sadel at sidde i, rigtig "sofa" fordi den er så dejlig blød osv... men min lænd kan ikke rigtig med det dybe sæde, jeg er mere til lidt støtte smiley

• #11   23. jan 2011 Jeg er IKKE fan af IW, men derimod af Athen fra Kentaur. Den har dybt sæde, store knæpuder og pris fra 3.500 kr og op fra brugt..

• #12   23. jan 2011 IW er isabell werth

• #13   23. jan 2011 hovsa ups, jeg kan ikke finde ud af at stave og tænke på denne tid:-D.
    - Men jeg er helt enig i Vinnie J, så!:-).

• #14   23. jan 2011 jeg er glad for mine euro riders til mine bredt kammer store+små knæpuder og udskiftelig kobjern:)

• #15   23. jan 2011 sandie L- nej det er også det jeg ikke kan finde ud af, for har redet med GG i 6 år, men faldte altid sammen i lænden samt jeg ikke kunne få tyngde punktet langt nok frem på sadlen (han er ret markeret, så sadlen "faldte bagover"... fik stoppet så meget i den bagtil, som det var muligt, men stadig ikke nok.. så skal virkelig bruge en der vender lidt den anden vej smiley

Nej IW er jeg slet ikke fan af.. mister helt følelsen med hesten, ligger ikke optimalt, og synes slet ikke man får den støtte som man har brug for

men ja har godt nok haft kig på kentaur artemis, som også ligner til at være noget.. men næste problem.. finde nogen tæt på hvor man kan få lov til at prøve lidt forskelligt af, for gider ikke finde nye sadler hvert andet år smiley

• #16   23. jan 2011 louise - jeg har også samme problem på isabella, at sadlerne vil ligge i bagvægt på hende smiley

den HDR jeg har, den er så blød flexibel i stopningen lige nu, at der er masser af plads til at stoppe mere i, hvis den ligger i bagvægt for eks...

hvor er du fra i landet?? hvis det kunne have interesse, og du ikke bor alt for langt væk, kan du da prøve min smiley

• #17   23. jan 2011 jamen altså min hest står omkring 20 km nord for aalborg, for altså jeg vil meget gerne at jeg kan prøve det, før jeg køber noget

• #18   23. jan 2011 men jeg ved ikke om din den bliver for bred, da min normailt kun bruger mellem bom

• #19   24. jan 2011 Kieffer kür excelent er en super dejlig sadel med dybt og meget blødt sæde plus bredt kammer og excelent bommen gør det mere behageligt for hesten ved at den kan bevæge sig

• #20   24. jan 2011 Jeg har en Tekna Dressur sadel, og jeg er super glad for den. Jeg sidder godt i den og den er nem at vedlige holde. Der er god plads til ryghvirvlen, den er opstoppet med noget skum materiale, som former dig efter hestens ryg. Bomvidden kan ændres i den ved en sadelmager. Den sælges med medium bom. Og den er ikke specielt dyr. Jeg gav knap 5000 for den umonteret.

Kommentér på:
Valg af ny dressursadel, giv din menin

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce