{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Skab på hesteben"
Skab på hesteben
Hvad er dit aller bedste tip, og hvorfor ? Mvh. Karina
Skrevet af: Karina smuk Irish cob * - 21. jan 2011
Skab på hesteben
Skab på hesteben

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skab på hesteben
  • #1   21. jan 2011 Når hesten har skab skal der dyrlæge til, min frieser havde det sidste vinter og måtte have dyrlæge 2 gange hvor hun fik indsprøjtninger.

• #2   21. jan 2011 Min veninde har dyrlæge ind over, men de kan ikke få bugt med det, og han har prøvet sprøjterne

• #3   21. jan 2011 hm det lyder slemt...jeg brugte stelosan hverdag som jeg påsmurte de angrebne steder. Dyrlægen kom ved 14 dages mellemrum og sprøjtede hende.

• #4   21. jan 2011 Vi har brugt Sebasil eller Frontline samt indsprøjtning fra dyrlægen. Hun var dog også slemt angrebet da jeg lige købte hende. Havde endda fået sådan nogle fortykninger i koden på begge bagben. Stakkels hest, det må være super smertefuldt!

Der er en god artikel på dansk tingerforening omkring fodskab.

Vh
    Tanja

• #5   21. jan 2011 nu kan det godt være at jeg får folk på nakken, men jeg brugte spildolie til min da hun var meget angrebet, et råd jeg fik af en kvægbonde som brugte det til kørene når de havde skab.
    Det virkede altså.

• #6   21. jan 2011 Stalosan og Frontline har hun
    prøvet, det blev det værre af.
    Okay den vil jeg benvise hende til :o)

Hvad mener du med spildolie ?

• #7   21. jan 2011 Har dyrlægen stillet diagnosen skab? Forstår ikke det skulle blive værre af stalosan. Kunne det være en allergi? Eller andet?

• #8   21. jan 2011 Ja dyrlægen har stillet diagnosen ved hjælp af skrab og biopsi

• #9   22. jan 2011 brugt olie fra din bil

• #10   22. jan 2011 har også med stor held brugt spildolie på mine 2 hopper, et godt råd fra en ældre mand fra en dyrepark med alpakaer, det virker super

• #11   22. jan 2011 tina:
    Det er jeg super glad for at høre, så er jeg ikke den eneste her i tråden der vil anbefale spildolie

• #12   22. jan 2011 Nej. det er jo så ret så praktisk til sorte heste men ser farlig ud, da vi brugte det på vores fjordbolle, da hun fik tørre knopper bag på forknæene der bliver til betændels hvis man ikke passer på men væk det er knopperne

• #13   23. jan 2011 vedr. spildolie: jeg syns det er en god ide med olien.. det eneste jeg vil tilføje er: VASK VASK VASK det grundigt af igen.. ellers kan de hurtigt udvikle eksem.. og det vil vi jo nødig have;-) men rigtig god ide!

• #14   23. jan 2011 Hej...

Ærgeligt at Frontline og alt det andet ikke virker. Derfor bliver jeg lige lidt nysgerrig og bliver nødt til at spørge:

Har du fået diagnostiseret, at det er skab?

Hvis ikke, så kunne det jo evt også være muk, som jo bør behandles helt anderledes. Se evt artiklen (link fjernet)

Håber du får styr på det... smiley

• #15   23. jan 2011 Ja min veninde har, som skrevet længere oppe:

Ja dyrlægen har stillet diagnosen ved hjælp af skrab og biopsi

• #16   24. jan 2011 Ærgeligt. Hvad siger dyrlægen? Hvorfor virker behandlingen ikke?

• #17   28. jan 2011 Min Bauke blev ramt af skab i begge bagben for et par måneder siden, han fik sprøjter og dyrlægen anbefalede flg efterbehandling.

Vask benene i mediscrub og lad sæben sidde ca 10 min - skyl godt efter så alt sæben er væk. Derefter skulle jeg lave en saltvands blanding af groft salt og lunken vand, benene skulle sættes i vandbad ca 5-10 min alt efter angrebets omfang. vis ikke det var muligt at sætte ben i vand skulle jeg bade han med en svamp (saltvand)

2-3 spsk goft salt til 10 ltr vand
    mediscrub fås på apoteket og skal smøres direkte ind i det våde hår og helt ind til huden.
    Saltvand lindre kløen og tørrer huden.

Min nød at få sat benene i saltvand og man kunne tydelig mærke det lindrede.

Det tog 4-5 uger før han var helet helt - men behandlingen hjalp.

Der er rigtig mange gode råd at finde herinde, og man må prøve dem indtil man finder den rigtige behandling. Det er en lang og sej kamp men den løser sig så snart den rigtige behandling for den hest er fundet. For din egen skyld så tag et forsøg på de råd men prøv dem et godt stykke tid før du skifter behandling, det tager en krig før man kan se en virkning.

Kommentér på:
Skab på hesteben

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce