hva kan jeg lave? {{forumTopicSubject}}
hejsa folkens min tinker keder sig når jeg trænder hende fra jorden og hun har alle de der gå/løbe stop bakke øvelser og dreje forpart og bagpart jeg kan svinge sticken/pisken uden hun siger noget jeg kan ryste med pose uden hun siger noget hun kan berøres med alt hun kan en masse mere...
men jeg tror bare hun keder sig
så har jeg et andet problem det er a hun går når jeg skal op på hende. (det skal lige siges at jeg ikke stiger op i stigebøjlerne, men på en skammel)
problemet er ikke så stort mere som det har været, men det er bare bisse irriterende hun gør det men man må vil bare have tålmodigheden med sig :-s
men det jeg mest vil have svar på er hva jeg ellers kan lave af tilids øvelser som hun ikke kan, bare skriv hva i har af forslag så skriver jeg om hun kan det eller ikke kan det.¨
og hvis det er tricks så kun nogle små nogle, for jeg gider ikke de store før jeg har alt det grunlæggende på plads altså i horsemanship..
håber i kan forstå det xD
på forhåns 10000000000000 tak
aug 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 14 Svar: 232
Sende den i traileren fra lang afstand, med et laangt tov.
Lave de samme øvelser som i kan. Men imens du står på en skammel eller sidder på den.
Lave alle øvelserne i langt tov.
Lav en forhindrings bane, hvor du skal bruge alt hvad i kan.
Kan i lave sidebevægelser fra jorden ?
jun 2006
Følger: 68 Følgere: 88 Heste: 4 Emner: 66 Svar: 751
Mht at sidde op. Så gør jeg det at jeg forlanger at hesten står stille. Hvis den går imens jeg stiger op. Bremser jeg. Hopper af igen og starter forfra lige indtil man har gennemført det imens hesten står. Derefter får den en masse ros. Så den er sikker på din hensigt.
Håber det kunne bruges
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.399
under lege
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
http://hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=207949
Det med når du skal stige op, lær din hest at parkere, det er simpelthen så nyttigt, og hvis hun flytter sig så er det bare at få hende ind igen, jeg er glad for at jeg lærte Cody det
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 5 Emner: 66 Svar: 547
Sanne Ø hun kan godt det der med traileren jeg tror ikke jeg kan lave alle de øvelser hun kan når jeg står/sider på en skammel kan prøve på langt tov hun står opstaldet og alle de ting der er der skal ham manden bruge hva men du med sidebevægelser? altså hvor hun går sidelens?
Line & de røde tosser ! hun kan alle de der ting undagen tricksende
men har ikke øvet tingende så meget så det kunne være jeg skulle gøre det
Mich & Fønne ;}<3 tak
• Fænrik & Nadja • vi kæmper for det vi vil ! . mange tak
sep 2008
Fimse+Prut xD . mange tak
jul 2009
Følger: 208 Følgere: 183 Heste: 4 Emner: 392 Svar: 3.570
& så kunne det være en god idé at du nogle gange bare lægge dig på maven ved indparking så det ikke altid er ridning når du indparkere (:
& så er der lidt lege herinde:
www.cordeo.dk
aug 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 14 Svar: 232
http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=169992
sep 2008
altsåmener du hvor hun tager forbenene op på en skammel?
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Indparkering:
Vi vil gerne installere følgende respons:
Hesten bevæger sig sidelæns hen til os, når vi står på en stol ller skammel, og >>parkerer<< med siden til os. I dette eksempel beskrives indparkeringen med hstens venstre side mod dig - men øvelsen kan selvfølgelig også udføres fra den anden side. Under indlæring vil jeg dog træne udelukkende med én bestemt side, indtil hesten tilbyder at indparkere uden tøven ( det kan tage et par dage ). Først derefter vil jeg begynde at træne indparkering til den anden side.
Du stiller dig op på skamlen og starter med at rette hestens næse mod din navle. Løft sticken og husk at løfte din albue, så hesten har plads til at komme ind under din arm. Flyt først hestens skulder et skridt eller to hen imod dig, hold tøjlen kort for at føre hestens næse i den modsatte retning ( her tæder forbenet til venstre, set fra hestens øjne, og jeg skubber næsen blidt til højre ). Når du så trækker sticken lidt længere bagud og skubber til bagparten til enstre.
Hvis hesten bliver forvirret over dette, går vi ned fra skamlen og gentager øvelsen med at flytte bagparten et par gange.
Husk at holde tøjlen kort og hjælpe hesten med at finde den rigtige position ved at rette dens næse lidt til højre.
Når hesten har stillet sig parallelt med siden til mig, kan jeg hjælpe den et skridt frem eller tilbage , sådan at vi ender med, at jeg står ved siden af hestens ribben.
Det mest optimale resultat opnås ved at gentage denne øvelse et par gange, inden du sætter dig op, da du ellers vil lægge mere pres på hesten, selvom den nu gjorde det du ønskede.
Når hesten er indparkeret, har vi mulighe for at sætte os op på hesten ( med eller uden sadel ) på en skånsom måde uden at belaste hestens rygmuskle unøvendigt.
POSITIVE BIVIRKNINGER:
' Undersøgelser viser, hvor uhyggeligt meget pres der bliver lagt på den ene side af hestens rygmuskel under opsidning fra jorden. Dette kan du undgå ved at stige op fra en skammel og skifte side hver anden gang.
apr 2009
Følger: 40 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 70
hva kan jeg lave?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside