Hjælp, opstaldnings sted - ansatte.. {{forumTopicSubject}}
Hej.
I dag var jeg ude og ride, min pony havde en mærkelig adfærd, da vi stod i stalden opførte han sig helt vildt, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor.
Pga. sneen har han meget dårlig mave, og skider hele tiden, og det er tyndt, så ved ikke om han kan have ondt i maven?
Nå, men da jeg skulle spænde gjord, var han helt umulig, han maste mig op af boksen, slog ud med forbenene, og gik frem og tilbage.
Jeg snakkede så med en af mine veninder i stalden, og der stod han heller ikke stille, hun kunne heller ikke kende ham, han plejer at være rolig, og er en rigtig sød pony, jeg kan gå fra ham, og han står stille og venter på mig, selvom han ikke er bundet.
Da jeg skulle ligge trense på, maste han frem, og ville ud af stalden.
Da jeg så kom over i ridehuset, begynder nogle af de ansatte så at banke is af døren på ridehuset, hvilket han ikke bryder sig om, da det larmer rigtig meget (De banker det af med spader), og giver genlyd i hele ridehuset.
Jeg kunne slet ikke få ham til at slappe af, han var virkelig bange for den lyd.
Så efter noget tid, går jeg op til dem og spørger om de ikke kan vente med at banke det af, hvortil den ene så spørger om det da genere mig (har gået på landbrugsskole med hende, og hun kender min pony) jeg siger at Merlin slet ikke kan slappe af, og de venter så med at banke det af til jeg er gået ud.
Det er en handicap rideskole, hvor der også er opstaldere, og jeg vil vædde med at handicap hestene også ville blive bange for denne lyd..
Mit spørgsmål er så, er det mig der er noget helt galt med, eller er det normalt at stå og larme så meget når der er heste i ridehuset?
Det skal siges han er blevet meget nervøs efter han er kommet derud, og der skal ikke så meget til for at skræmme ham, jeg mener dog heller ikke stalden, eller området omkring stalden er en legeplads, og de unge piger der har heste skal løbe rundt mellem hestene, og skige som de har lyst.
Undskyld hvis det er lidt indviklet, men jeg er rassende nu, og kan slet ikke forstå der er nogle folk der ikke kan forstå at heste er levende dyr!
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.975
Dog har jeg fundet ud af det er bedst vi står i den lille stald, hvor der kun er plads til en på staldgangen, og det er også den roligeste stald.
mar 2007
Ham der ejer det har ikke rigtig noget med det at gøre, jo han ansætter folkene, og modtager pengene for dem der har heste der.
Ridecenteret er også noget for sig selv.
Jeg udøver også horsemanship med ham, og går meget op i han ikke bliver tvanget til noget. Søger mere efter specifikke øvelser evt. link Ellers tak.
mar 2007
Jeg er nu heller ikke så meget inde i det, ved ikke hvad de forskellige øvelser kaldes, men arbejder på min egen måde, som både min pony og jeg synes om
mar 2007
mar 2007
Dog rykker staldmesteren, eller hvad man skal kalde hende her inden denne månede er ovre, så der flytter de små tøser med.
I dag var han super sød, stod stille på staldgangen, også selv når han ikke var bundet, og der var ikke noget i ridehuset, selvom vi red med 3 andre.
mar 2007
Hjælp, opstaldnings sted - ansatte..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside