{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestepas
  • #1   29. dec 2010 Ring og hør Landscentret om hvor langt de er med dem

• #2   29. dec 2010 Det lyder som meget lang tid, jeg havde mit 3 uger efter smiley

• #3   29. dec 2010 Der gik også meget lang tid inden vi fik vores tilbage, men dyrelægen skal jo også lige have sendt dem der ind, og de har nok travlt inde på Landscenteret, da der er mange der jo lige skal nå at have lavet pas, inden det er for sent (-;

• #4   29. dec 2010 vi skulle selv sende papirene ind! men vi må jo se om de kommer! men vi håber de når det??:D

• #5   29. dec 2010 Vi har heller ikke fået vores, og det er også lang tid siden. Men tror desværre de har rigtig travlt lige her op til årsskiftet, hvor reglerne jo træder i kraft...

• #6   29. dec 2010 Jeg havde først mine 6 uger efter. smiley

• #7   29. dec 2010 ja det kan da være skal man have passet inden års skiftet?? eller skal de bare være chippet??

• #8   29. dec 2010 jeg fik mit 2 uger efter på mit føl med papire de heste jeg har som ikke har stamtavle gik der 6-8 uger inden de alle sammen kom

men ring og hør dem igen smiley

• #9   29. dec 2010 Det lyder underligt, mend et er jo nok forskelligt fra dyrelæge til dyrelæge (-;

• #10   29. dec 2010 Vi sendte min pony's ind for at skifte navn og jeg fik det ca 1 mdr efter :SS

• #11   29. dec 2010 Jeg sendte papirene ind ca. i okt. og jeg har heller ikke fået passet endnu.
    Tror der typisk går noget tid, så jeg venter bare..
    Har fået en regning jeg skulle betale for at få det lavet, så der må stadig være gang i proceduren derinde smiley
    Tror ikke man skal have passet inden årsskiftet, så længe man har sendt papirene ind og det er ved at blive udarbejdet...
    Jeg har hvertfald ingen panik på, jeg afventer indtil jeg får det, for det plejer at være normalt at sådanne ting tager sin tid.

F.eks da min haflinger skulle forsikres gik der 4 mdr inden jeg fik min police tilsendt med posten - men hun var forsikret fra den dag de modtog min anmodning smiley

• #12   29. dec 2010 Tror de har fået lidt travlt derinde, da der er mange der er sent ude... Hehe.... Men jeg ventede i 5 uger ca i sommers.... Men det skader vel ikke at ringe.... smiley

• #13   29. dec 2010 nogle der har et link til hjemmesiden?:D

• #14   29. dec 2010 www.hestepas.dk

• #15   29. dec 2010 tak:D

• #16   29. dec 2010 jeg fik chipmærket et føl d. 22/11 og papirerne var hos mig d. 9/12, så synes det er gået hurtigt. Jeg ved ikke om de har en bestemt orden de laver papirerne i. Ellers ringe til Videncentret og hør hvor vidt de er med papirerne

• #18   30. dec 2010 jeg har fået mine pas hurtigt og det var fra landscenteret...max 4 uger men hvor DI var RIGTGI RIGTIG længe om det 8uger vil jeg tro...og dem fra island ja det tog max 2 uger...;-)

• #19   30. dec 2010 jeg ventede i ca 7 mdr på det sidste pas så der kan gå lang tid med at få dem færdig

• #20   2. jan 2011
    hvordan får man pas til en 1 års der ikke er registreret nogen stader overhovedet???

ud fra deres hjemmeside kan jeg intet se ellers så fatter jeg bare ikke hvad det er de skriver??

jeg har heller ikke pas på min hoppe, hun har kun en vaccbog, hun er da cippet men de der papire dyrlægen udfyldte med aftegn osv måtte jeg da ikke få, jeg fik kun de der små klistermærker med chip nr til at sætte i hendes vaccbog og det var så det....

jeg fatter heller ikke det der med stamtavler til føl...hvorfor skal de ha de rigtige stamtavler på forældredyrene og ikke en kopi af dem, det er jo ligesom de færreste der har forældredyrenes rigtige stamtavler. de fleste har jo kun enten deres plags stamtavle eller en kopi af forældredyrenes tavler fra avleren.
    feks. har jeg kun en kopi af min plags forældres stamtavler, så ud fra det der står med registrering af stamtavler, så kan han altså IKKE få sin stamtræ i sit pas eller, udelukkende forde det ikke er de orginale stamtavler på forældredyrene, selvom det er en kopi af dem....det gir sku da ingen mening, der står jo for fan det samme på kopierne som de stamtavler det er kopier af....det fatter jeg jo altså bare nada af:)
    en helt anden ting hvordan for jeg ham overhovede til at få et pas når han aldrig er registreret som født, hvor gør man det og hvordan??

MVH en forvirret june

• #21   2. jan 2011 Hej june!
    Du får pas på din hest, ved at dyrlægen, eller en fra Videncentret kommer og se hesten/plagen, også bliver den chippet. Har selv 2 heste, som vi godt ved hvem forældrene er, men ingen papirer har på. De laver bare et grønt pas til disse 2 heste. Men det ene af mine føl, som jeg fik dyrlægen til ar chippe, da skulle moderdyret være der, og hendes pas og jeg fik nogle papirer tilsendt fra videncentret for at føllet kan registreres som oldenborg, da begge forældre er kåret.
    Du skal selv skrive pa indberetningspapirerne hvornår plagen/hesten er født, også er det den dato den bliver registreret med.

• #22   3. jan 2011
    Ja men min hoppe på 4 år er jo chippet, men som jeg skrev har jeg aldrig fået den der aftegns ting de laver når de chipper og jeg har heller aldrig fået noget pas på hende??

Jeg ved ikke hvornår plagen er født kun at det var i foreåret 2010 på et tidspunkt, jeg har en kopi af morens stamtavle og får snart en af farens, men jeg kan jo af gode grunde ikke har plagens mor der når dyrlægen kommer efter som hun ikke er min.. vil det så sige at jeg ikke kan få registreret hans afstamning i hans pas eller er der så en anden måde at gøre det på??

MVH mig

• #23   3. jan 2011 Hvis din hoppe er chippet er det så i forbindelse m. sygdomsbehandling. Har din hoppe stambog/træ? hvis du ikke har det på din hoppe, så kan du få et grønt hestepas. Det har vi på 2 af vores, fordi deres forældre var uden papirer. Mine Oldenborg føl skal være registreret hos videncentret fra hingsteholderen og denne registrering skal faktisk sendes til hoppeejeren så man har til at kunne få sit føl registreret når det bliver født. Hvis bedækningen ikke er meldt til Videncentret så kan du ikke få de papirer med stamtavlen i. Mine Oldenborgføl er registreret i Videncentret og listen skal jeg så sende ind, når føllet bliver født, for at den kan registreres, også skal papirer laves hvor moderdyret skal være til stede. Det er de regler de kører efter, men du kan også få et grønt pas på din plag. Så der er nogle ting du skal have fundet ud af vedr. bedækningsanmeldelse.

• #24   4. jan 2011
    okay så man kan altså ikke efter melde at bedækning og fødsel har fundet sted...??

<ja jeg må lige ha fat i dem.. er der nogen der har tlf nr til vidnescenteret jeg kan ikke finde det nogen steder???

og mange tak for svar:)

• #25   4. jan 2011 Videncentret for Landbrug, Heste
    Agro Food Park 15, Skejby
    8200 Århus N
    Tlf.: 8740 5000
    Mail: hestekontoret@vfl.dk

• #26   4. jan 2011
    Okay rigtig mange tak:)

Kommentér på:
hestepas

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce