hvad slags sadel? {{forumTopicSubject}}
Min mand siger han vil give mig en ekstra julegave, og jeg har fået lov at vælge en god sadel til min hest.
Men nu sidder jeg så og tænker at min hest er ung, har ikke værret redet siden i sommers hvor han blev redet til, og jeg satser jo på at han sætter en masse muskler når jeg skal til at ride ham igen.
Så tænker jeg lidt om de sadler med udskifteligt korpfjern vil være en god ide? Kan de ikke vokse med ham?
Får hvis jeg går ud og finder den perfekte sadel nu, så ville jeg da være noget ked af at skulle skifte den ud når han er redet op.
Den skal selvfølgelig ligge godt på ham nu hvor vi starter ridningen op, men er det ikke muligt at finde en sadel som vokser med hesten efterhånden som den bygger musklerne op.
Jeg er ikke van til at have en god og dyr sadel, har altid købt sadler som lå godt på hesten men i den billige prisende, men jeg sidder selv tit rigtig dårligt i dem, fordi jeg har brug for en del støtte. Så nu kunne det vræe fedt med en sadel der ligger godt på hesten men som jeg også sidder godt i.
Er det kun Wintec der laver sadler med udskiftelige korpfjern?
På forhånd tak og glædelig jul til alle.
okt 2007
Følger: 232 Følgere: 251 Heste: 8 Emner: 67 Svar: 942
Men den koster vist omkring 11-12.000 fra ny af. Men jeg har en til salg som du kan få for 9.000 og den har ca. været brugt i 2-3 år, og overhovedet INGEN fejl Er blevet passet meget på.
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
Du kan få mange andre sadler hvor du kan skifte bomvidden.
Hvor dyr må den være?
Vil selvfølgelig anbefale Passier, da den kan speciallaves til begge individer, men det kan jo blive en dyr affære, alt efter hvilken model du vælger. Men helt sikkert den bedste investering, du har en sadel der hele tiden kan tilpasses præcis til hestens og dens udvikling, der har en super holdbarhed og høj gensalgsværdi, hvis du nu engang skal sælge den. Dog vil jeg aldrig sælge mine, da jeg er så glad for dem. Bliver så nødt til at sælge pony Passier sadlen når min pony er solgt, men håber at vi har råd til en ny Passier.
Ellers få en sadelmager ud og prøv en masse sadler på hesten. Det er ikke alle mærker af sadler der kan specialtilpasses helt til hesten, så det gælder om at finde en der passer både dig og hesten perfekt, og som kan ændres i bom/kopfjern.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2126 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Wintec er pap bras..
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.499
Men det var rart at høre at der kan findes sadler som kan vokse med hesten.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2126 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
Eller sørge for at kunne få sadlen på prøve, før du køber den endeligt, og så få sadelmageren ud når du prøverider.
Men jeg vil nok gå efter mærker som Windsor og Kentaur, de er til at få i dét prisleje som brugt.
hvad slags sadel?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside