725 visninger
|
Oprettet:
Utrolig stiv venstre side! {{forumTopicSubject}}
Hej!
Min kære ung hest er rigtig stiv i sin venstre side, også tænkte jeg på, hvad jeg kunne gøre for at afhjælpe dette?
I skridt er der ingen problemer: Der må jeg bøje ham af til begge sider på begge volter. I traven kniber det en smule, men han kan godt bøje sig lidt. Dog er det helt galt i galoppen! Jeg kan hverken runde ham i hjørnerne eller noget som helst på venstre volte - han er stiv som et bræt.
Mit spørgsmål er så, om det kan være at det bare er ung heste balancen der driller eller om i kender til nogle gode øvelser der løsner op?
okt 2007
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 177 Svar: 2.059
okt 2007
Også traver jeg meget for lange tøjler og laver volte figurer.
Men tror jeg skal have tjekket sadlen og ryggen som det første (:
apr 2008
Følger: 86 Følgere: 86 Heste: 2 Emner: 350 Svar: 1.712
Hvis du er bedst med din højre arm er hesten NÆSTEN ALTID stiv på din "dårlige arm" ..
Så tror ligeså meget du skal træne din venstre arm som hesten skal træne ..
okt 2007
Tror jeg lige du skal passe på med dine udtalelser inden du kender hest og rytter bedst (;
Jeg er bedst i min højre side, og derfor var min tidligere hest ( og denne hest i starten) bedst på venstre, da jeg bedre kan støtte op på højre og ride ud til udvendige. Det ville jeg rette op på, på den unge, så jeg begyndte at ride meget på højre volte med min venstrearm yderst, som jeg næsten ingen kontrol har over - men pga. træning er han blevet god på højrevolte.
- Så det er "desværre" ikke grunden.
okt 2007
apr 2008
- Ja ja, venstre arm vs. højre. Bare man ved hvad jeg mener..
men Selv Tak, du er virkelig en man har MEGET lyst til at hjælpe næste gang ! fordi du bare værdsætter det!
Pas nu selv på, om folk gider hjælpe dig næste gang (;
Ved bare mange har tildens til det jeg skrev ovenover - jeg går det osse? så hvis du tror det var ondt så LÆS IGEN !
apr 2008
okt 2007
apr 2008
- Men kan bare ikke se hvorfor du hissede dig op over hvad jeg skrev. var det bare fordi det ikke passede dig ? ..
okt 2007
Jo, det er lige så meget rytter som hest der skal træne - hesten kan ikke træne alene? Men eftersom jeg HAR lært at ride ud til min udvendige og gør dette, synes jeg bare det er en voldsom antagelse fra din side af, når du hverken kender hest eller rytter.
apr 2008
- Tror bare du er lidt empsy, ? sagde ikke noget indt i du skal huske at træne din arm? jeg har selv haft problemmer med netop (må jeg skrive) dit problem. og derfor var jeg venlig at skrive, hvad der KUNNE være orsagen. Har skrevet det til mange andre med samme inlæg? hvad gør dig så speciel forhold til andre ??
- og hvor fand** skulle jeg vide hvordan du rider?
latterligt at skrive "når du hverken kender hest eller rytter". for hvis du ikke vil havde et svar, uden man kender din hest og dig hvorfor skriver du søger du så hjælp i et gruppe forrum? gør det dog ved dine venner istedet (hvis du altså har nogle)..
og skrev altså venstre fordi jeg troede det var venstre arm du var dårlig på, det sekund jeg skrev ! - hvorfor bliver du ved med at køre på det, når jeg har sagt det var en slags "stavefejl" ..
MENNESKER BEGÅR FEJL IKKE !!!?
apr 2008
- ps. kunne forstå du var sur, hvis jeg havde anklaet dig for rullkur eller mishandling.
men du flipper over, jeg skriver "husk at træne din arm" xD ret morsomt
okt 2007
Jeg har sagt tak for "din hjælp", og derved sluttet samtalen, men du er vist ikke særlig skarp til at forstå dette.
Derudover vil jeg lige pointere at jeg spurgte efter ØVELSER TIL HESTEN der kunne smidiggøre den, for jeg ved godt hvori problemet ligger. Derudover har jeg lagt op til om der måske kunne være noget galt med ham (muskelatur, skævhed ect.), hvilket jeg har fået positiv og konstruktiv respons på i et andet gruppeindlæg. Og herudover har jeg snakket med min far, begge undervisere og nogle af de "kloge hoveder" i stalden om problemet.
Men problemet er løst. Hesten var bare øm i sine muskler pga. hård træning. Så efter 2 dage var den blød som smør igen - og han forsætter sådan.
apr 2008
- Mange tak, Det "varmer" når du skriver jeg er en idiot .
Syntes du selv, du kan være det bekendt ?! Helt ærlig !
- Ja, jeg tår jo ikke skrive - Dine venner - hvis du ikke havde nogle ? så havde jeg jo vel også bare fået smidt det i hovedet..
- Men samtalen slutter bare her, hvis du skal være så forban**t mopset! og ond !
Utrolig stiv venstre side!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside