{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.968 visninger | Oprettet:

Udmugning? {{forumTopicSubject}}

Hvad gør i med jeres udmugning? Hvor tit muger i ud? Hvad har hesten bedst af efter jers mening?

Mille's boks bliver muget hver gang jeg er hos hende, hun skider i enden af boksen, hvor jeg laver en ren, uden halm så det lige kan tages. Hun tisser et bestemt sted som jeg tager tit så der ikke kommer ti at lugte hun er god til at holde orden og jeg kan godt li en ren boks. Er det godt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udmugning?
  • #1   19. dec 2010 Jeg tømmer boksene hver anden dag : )
    Så står de hele tiden tørt og rent.

• #2   19. dec 2010 jeg muger ud når jeg føler at det trænger til det. ca. hver 3. måned så tager jeg det hele. jeg bruger vores staldkat (bobcat) da det er hurtigst og nemmest!
    det er bedst for en hest at have en fast underlag at gå på, så det er faktisk ikke så godt at det bliver gjort for ofte.
    det skal så ogs siges at jeg selvfølgelig sortere lort fra hver dag, det kan selvfølgelig være svært når der er meget mudret udenfor (trillebøren skal tømmes) smiley

• #3   19. dec 2010 Malene N
    men man skal vel også passe på at hesten ikke kommer til at stå skævt i boksen.

• #4   19. dec 2010 Jeg strøer så også et ordentlig lag halm, fordi de skal helst ikke stå på hård bund.

• #5   19. dec 2010 Jeg muger ud hver dag... og efter min mening er det det bedste, hvis jeg var hest ville jeg da helst komme ind i en helt ren boks hver dag smiley

• #6   19. dec 2010 vores får mega meget halm og hø. og der er aldrig et strå og morgenen hehe

• #7   19. dec 2010 *Team Surprise *
    jeg retter det der ligger inde i boksen i forvejen sådan at den får en helt flad bund og så får de masser af halm!.
    altså jeg ved jo ikke med hvordan jeres bokse og forhold er. smiley
    men i vores stald er der over 8 meter til loft. og den mindste boks mål er 4*4,5m. de er store fordi at jeg har det ikke godt med at lukke mine dyr ind i en "lille" hestboks. og min vallak gider ikke at ligge ned hvis han har en boks på 3*3,5m så hans boks er rigtig stor.
    hvis mine heste selv kunne vælge ville de vælge den måde jeg gør nu. det er godt med en god blød bund og så varmer det ogs. smiley

det var bare lige lidt om hvordan det er hos mig smiley

• #8   19. dec 2010 *ida S*
    lige mine ord smiley

• #11   19. dec 2010 Nu muger jeg jo ikke i bund hver dag, jeg tager bare tis og pærer. Jeg jævner det også. Nu er Mille meget lille så hun har ikke brug for så stor en boks (hun måtte nu gerne have det for min skyld, men det vigtigste af alt hun kan se ud af boksen nu lill'pigen hader at stå i boks) Man kan vel god kalde det en madres, men ikke som de andre heste i stalden. Der er madressen lavet af lort og pis :s Det syntes jeg ikke er godt-.

Men hver har sin måde smiley

• #13   19. dec 2010 Vores heste går på madras, men der bliver fjernet pærer og strøet frisk halm hver dag, så de altid har en tør og ren boks med en tyk, jævn madras. smiley

Hele madrassen muger vi ud cirka hver anden måned, hvor vi så også vasker boksen osv., inden der bliver strøet nyt halm.

• #14   20. dec 2010 Jeg muger ud hverdag! fjerner pære og vådt halm og strøer nyt halm .

• #15   20. dec 2010 *Team Surprise *
    hehe min hest er ogs 180cm og så er han rigtig lang.
    han tør simpelthen ikke at ligge ned hvis han har en almindelig hesteboks størrelse smiley

• #19   20. dec 2010 Det er mest her om vinteren, at vores heste går inde, så der bliver strøger hverdag. i de 3 bokse bliver der muger ca. hver uge. og i løsdriften en gang om måneden. men den er osse stor og der går kun 3.
    der er koldt i stalden her om vinteren, så det er rat for dem med et godt varmt underlag. desuden vil vores vand fryse til uden;)

om sommeren, bliver der muget ud helst hverdag, for der er det godt for dem med et køligt tørt underlag.

boksen med Sómi og hans mor bliver der ofte taget klatter, de skider jo for to, og følsen skal have det ekstra godt.

• #20   20. dec 2010 Clarie:
    Lige mine ord! min hest skal ikke ende med sur stråle osv. Mille nyder frisk halm og det fungere fint for hende desuden er hun rigtig godt til at holde boksen ordenlig og ren smiley

Kommentér på:
Udmugning?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce