5. okt 2007 Følger: 74 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 430 Svar: 2.078
Glædelse ! Ny hest men ved ikk?! {{forumTopicSubject}}
Jeg har mistet min pony her i sidste uge.. /:
og nu søgte jeg en lånepony sådan jeg kunne komme videre i mit liv.. og min veninde var så sødt at sige ja til jeg må låne hendes pony fra jul af :).
MEN..her i forgårs kommer min mor hen til mig (der må lige siges hun ingen anelse af heste har) så siger hun om jeg kan huske den hest på min gammel rideskole som bare stod i lort hele tiden, og ikke kom ud og så videre. Jeg kunne godt huske hesten og spurgte min mor hva der var med den? Så sagde hun at jeg godt kunne se på den om den måske er noget for mig og så videre..
så blev jeg sådan lidt glad men sagde at den ikke kan noget som helst og at den er en traver..
så i dag har vi været ude og kigge på den og jeg har longeret den og den er virkelig så sød :')
men er nu lidt bange for at jeg ikke kan til at lære den at galoppere ordentlig og så videre ? da den allerede er 8.. tror i, det ville være muligt :)?
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 186 Svar: 794
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.132
men det er ikke smart hvis den er 8 og aldrig har galoperet.
de fleste tavheste som skal lære at galopere gør det kun på forbenene og taver så bag til..
okt 2007
Følger: 74 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 430 Svar: 2.078
Hvordan kan jeg få den til at galoppere rigtig :)?
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.132
men travheste bliver straffet for at galoper nå de går løb da de ellers ville blive disket.
de fleste travheste der så har gået løb "tror" at det at galopere er meget forkert..
jeg har redet Galopheste og de kender så også dem fra travbanen.
jeg syntes de skal søge pro, hjælp til at lære den at galopere
okt 2007
okt 2007
okt 2007
men tror altså godt man kunne lære dem alt! hvis man bare tager det stille og roligt
okt 2007
Følger: 221 Følgere: 178 Heste: 11 Emner: 80 Svar: 546
okt 2007
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 505
du starter med at øve galoppen i longen, så den vænner sig til komandoen galop. lige så snart den slår over i galop siger du galop, og roser den. med tiden vil det blive så godt at du kan sige galop og så laver hesten anspringet.
om det bliver meget svært at lære den er svært at sige. da det er som med alle andre heste, er individuelt hvor let de har ved at lærer...
men man skal betemt ikke afskrive travere fordi man tror at de ikke kan noget. travere kan sgaten gå en fin og udemærket dressur og er faktisk ofte også fine til at springe. desuden er langt de fleste travheste rolige af sind, og meget stabile heste, og som du selv siger, om det korte tid du havde den i hænder, den var bare så sød.... de får relativt sjældent skader. og så fornægter det sig jo ikke at langt de fleste travere er meget charmerende at se på
så jeg ville tage kampen op og se det som en spændende udfordring, og mulighed for at forme din egen ridehest. eller kan du jo altd få hjælp af andre (fx en berider) hvis du går helt i stå med galop signalet... deuden kyder det jo til at du redder denne hest fra nogle kummerlige forhold... så jeg siger go for it!!!!
okt 2007
Mange tak
jeg synes nu også jeg skal prøve
Glædelse ! Ny hest men ved ikk?!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside