Gener hos Trav-galop heste {{forumTopicSubject}}
Jeg sad lige og kiggede rundt på diverse trav hjemmesider og faldt så over dette intrassante blog inlæg.
(link fjernet)
Det giver dejligt stof til eftertanke
Selv er jeg ikke så vild med det. Selvfølgelig er det spændende at kunne lave sådan noget, men hvor kommer konkurrencen så ind i billedet? Trav-galop løb handler i dag om styrke og hurtighed., men hvis vi begynder på at parre gener sammen, som tilsammen udvikler den styrke og hurtighed som er nødvendig, så er der jo ingen konkurrence. Så kommer vi alle med en super hest og hva så? Så bliver den en konkurrence om hvem der kan parre de bedste gener.
På den anden side, er det jo rigtig rart at kunne vide hvis ens hest havde en fejl eller pludeselig gik hen og blev meget syg.
Hvor er på vi på vej hen? Bliver en genprofil en del af "varedeklarationen" når man skal ud og finde sig en ny hest?
Lad mig høre nogen meninger og synspunkter
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.108
jan 2009
Følger: 79 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 129 Svar: 998
^^ er det rigtigt?
aug 2009
jan 2009
det ligesom med børn nu til dagens. du kan bestemme og det bliver en dreng eller pige, normal eller mongol. og hårfarve og øje.. det forkert.
du skal jo være glad for det du har, og hvad du opnår.
aug 2009
jan 2009
og jeg ville bestemt ikke være lige så stolt.
aug 2009
jan 2009
jan 2010
Følger: 64 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 309
jeg er sådan ligeglad med farve og køn på hesten bare jeg har en frisk og dejlig hest som jeg er glad for! :))
mvh
Aybike
nov 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 70 Svar: 535
det kan godt være man kan gå ind og bestemme hestens udholdenhed, farve, køn osv.. og gir dig ret i at det blir lidt for teknologisk og min personlige mening er også at det blir for meget til sidst..
men i realiteten vil udfordringen stadig være at gi din hest humør, træning og det ordentlige mad. for selvom du avler en god hest efter afstamningen og generne vil man ALTID kunne gøre en god hest dårlig.. så der vil stadig være en del udfordring i det
jul 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.219
Jeg er glad/stolt over min trav hest er "redet" fra løb og lever et liv i sus og dus med turer og nogle jagter.
Men man kan ikke rede hele verden, så længe der er mennesker og penge bag kommer dyrer i sidste række ;(
Det gælder om at Arvle den bedste travhest, samme med spring, dressur og galop hest, jo bedre hest, jo flere penge er der i det og det er rundt i hele verden!
nov 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 70 Svar: 535
er selv en ejer af 3 travheste som vi bruger til travløb, og inden af dem lider nogen som helst form for overlast, de nyder det de laver. jeg har vundet en del løb, har aldrig tvunget mine heste til noget i et løb, og har ALDRIG brugt en pisk til at drive dem med.. de har løbet af egen fri vilje med ørerne fremme og halen i vejret.. og hvis en hest ikke selv vil løbe travløb så kan man ikke tvinge den til det... de bedste travheste er dem der nyder det de laver..
aug 2009
Kunne da egentlig også godt lide at vide hvad du mener med det? Hvor har du fra at de kommer i sidste række? Det er da i hvert fald noget fis at sige.
Og som Lisbeth siger, så er de bedste travheste dem som nyder det de laver
Lisbeth
Ja, det er rigtig nok. Men synes alligevel at en stor del af konurrencen går tabt, idet de begynde at pille ved generene og de så får mere fart i kroppen
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 186
aug 2009
jul 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.219
Ved skam god travheste er de konkurrence heste der får den bedste behandling, med massage, skridtbånd, sol"center" osv.
Men når gjesten og lysten er væk, skal de væk fra banen, som ridehest el. på de evige græsmarker..
Gener hos Trav-galop heste
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside