{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Tabt føl:( {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

I nat foldede min hoppe Juma det fineste lille hoppe føl, men eftersom det var 5måneder for tidligt havde den lille pige ikke en chance:(

- Jeg er frustreret over hvad jeg skal gøre? Det var meningen juma skulle gå som avlshoppe, nu hvor hun både lider af astmatisk bronkitis, og har haft bækkenløsning.
Hun har sidste år været forsøgt ifolet 3 omgange, uden at komme ifol. Det skal lige siges, hun er blevet undersøgt, og har fået svabertest, som var negativ.
I år har hun så været forsøgt 2 omgange, hvor den sidste så gav pote.

Men mit spørgsmål er så: har hun været nok igennem, eller skal jeg forsøge at få hende ifolet igen til sommer? Kan jeg være det bekendt?

Måtte bare ud med det:/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tabt føl:(
  • #1   12. dec 2010 Min hoppe kastede sit føl sidste år i 6 mdr. Hun er ellers nem at ifole, 1 og 2 forsøg sker det smiley
    Vi valgte så at prøve igen en sidste gang, hun er nu 5 mdr. henne og jeg håber det går denne gang.
    Men hvis ikke vil jeg ikke have hun skal det igennem igen. Hun havde det meget svært sidste år, ledte efter sit føl, spiste ikke, tabte sig osv.

Hun har tidligere gået som avlshoppe og blev grundet alder og ophør (fra stutteriets side) solgt som ridehest. Vi valgte dog at ville forsøge da jeg godt kunne tænke mig et dejligt afkom efter hende.

Tror man skal gøre op med sig selv hvor meget man vil forsøge og tage hoppens tilstand i betragtning.

• #2   12. dec 2010 jeg syntes det er synd for hoppen hvis hun skal mere igennem og der hjælper ikke ligefrem når den før har folet fortidligt. min hoppe mistede desværre også sit føl i år men hun har før levret 2 dejlige føl og i år var der en helt naturlig grund. men det er også træls for dig når du hvergang får negetivt atvide. eler det ville jeg syntes

• #3   13. dec 2010 Du kan da overveje følgende inden du prøver igen:
    Kan astmatisk bronchitis ved hest være arveligt?
    Når hun har døjet med bækkenet, er det så optimalt at ifole hende?

• #4   13. dec 2010 Hun har fået føl i 2008, en velskabt flot pige.

Det er ikke arveligt, har tjekket. Ikke den slags hun har.
    Ja var også meget nervøs ang bækkenet, men kiropraktoren der også er dyrlæge, kunne ikke se noget i vejen for det?

Hænger mest til selv at give hende lov til at være hygge ride pony, da det også skal nævnes hun har fået fjernet det ene øje.

Kommentér på:
Tabt føl:(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce