{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

hingst {{forumTopicSubject}}

jeg har gået et stykke tid og overvejer frem og tilbage om jeg skulle købe mig en hingst, så jeg ikke altid skal ud og ha bedækket mine hopper. men jeg har desværre haft en ddårligt oplevelse med en hingst jeg havde for et par år siden, så er blevet skræmt lidt hvad hingst angår.
så jeg ville høre hvad jeres erfaringer er med hingste hold.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hingst
  • #1   3. dec 2010 Wilco er min første hingst og jeg skulle da også lige finde ud af hvordan man skal sætte sig i respekt for en. Han var meget hingst da jeg fik ham, men han er slappet meget af og jeg kan personligt trække ham forbi hoppefolden uden at han går helt amok.
    Men hingstens temperament har også meget at sige.
    Jeg er rigtig glad for at have min egen hingst herhjemme

• #2   3. dec 2010 Top som også er min første hingt som jeg har haft i godt en månede nu. Er utrolig rolig, min lillesøster på 10 år kan trække ham uden problemer. Han er så kun 2 år og vi har ikke fortrudt at vi har købt ham. Jeg ville mene det kommer an på hingstens temperament også hvordan man som ejer passer den/opdrager på den.

• #3   3. dec 2010 Vores hingste er alle utrolig velopdragne og meget nemme at håndtere. Nu er de selvfølgelig også kun 80-87 cm høje, men på trods af dette har de lært at opføre sig ordentligt omkring os.

Alle hingste skal selvfølgelig opdrages og kende deres plads, men hvis de er det om man håndterer dem regelmæssigt, skulle der ikke være nogle problemer i at holde hingst. Det skulle da lige være hvis temperamentet er helt ad helvede til, men nu har man jo inden for racen avlet efter et godt temperament samt arbejdsvillighed og lydighed i så mange år, så de fleste hingste indenfor racen burde efterhånden have et ret fornuftigt temperament.

• #4   3. dec 2010 Du er selvfølgelig meget velkommen til at komme på besøg på Bakkegaarden og møde vores hingste (og de andre ponyer hvis du har lyst), omgås dem osv, så du kan få en ide om du synes det er noget du kan håndtere.

• #5   5. dec 2010 anna f.
    vil meget gerne kigge forbi, når vejret altså synes det skal blive bedre. smiley
    vil i så anbefale man får et føl som man selv kan præge? eller er det bare mig der har været enorrmt uheldig.
    den jeg havde angreb mig i folden og kunne ikke holdes inde ei boksen den kravlede simpelthen ud, og stejlede op en af, og der var slet ingen kontakt med den, når man havde fat i den, som om den bare lukked helt a.

• #6   5. dec 2010 Puha ja det lyder som om du har været meget udheldig så smiley
    Var det en renracet shetlandsponyhingst?

Der vil du helt sikkert få et helt andet syn på hingstene når du kommer på besøg hos os. Det er nogle værre små kæle-trolde der løber i røven på en og vil nusse!!

Det er jo altid sjovt selv at avle en hingst og følge den fra føl og til voksen. Men selekstionen er jo hård til hingstekåringen, så man risikerer også at man har gået og lagt en masse energi og kræfter i en hingsteplag, der ender med aldrig at blive godkendt. Så der er fordele og ulemper ved begge valg - avle selv eller købe en færdigkåret.

Som det er nu har man faktisk mulighed for at købe færdigkårede hingste til meget rimelige penge, og hvis du så samtidig har mulighed for at komme og møde hingsten først, kan du jo sikre dig at kemien mellem jer er ok.

Når så du har din egen hingst, kan man også bedre slappe af og avle nogle føl, og så evt. vælge et eller to hingsteemner ud blandt føllene, som man kan prøve at se hvordan de udvilker sig.

Men synes da helt bestemt vi skulle aftale at du kan kigge forbi når vejret tillader det. Så kan vi jo bare finde en dag hvor jeg også skal på gården hvis det er smiley

• #7   5. dec 2010 der var ikke papir på den,
    ja det nemmeste ville jo være at få en der er færdig kåret.
    men ja vil meget gerne komme når vejret gider at blive lidt mere normalt igen smiley

• #8   5. dec 2010 Det synes jeg bestemt du skal.... smiley
    Du skriver bare når du har tid til at komme, så fnder vi en dag der passer.

• #9   5. dec 2010 oki det gør jeg smiley

Kommentér på:
hingst

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce