{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

volte {{forumTopicSubject}}

Men, når jeg longerer eller sender ham ud på en lille volte, på venstre volte, er hans opmærksomhed rettet mod mig, han går afslappet med sænket hals. Når jeg gør det samme på højre vender han hovedet betydeligt meget væk fra mig, han sætter tempoet op, korter halsen og løfter den. Jeg kan umuligt bøje ham, og han virker som om han flygter fra noget inde på midten (mig?) (han kan gå afslappet men det andet er det typiske)
Jeg havde en underviser som bemærkede hvordan han vendte hovedet væk fra mig, hun sagde at hun fornemmede "gamle ar på sjælen" Og at jeg skulle tage det som et seriøst tegn, på en negativ måde.

Jeg har også meget sværere ved at arbejde med ham fra den side, især i cordeo - han går hele tiden om bag min ryg og over på den anden side.
Jeg har ingen idé om hvad jeg skal gøre, hvordan jeg finder grunden til problemet eller i det hele taget hvordan jeg skal håndtere det smiley
Det påvirker hele vores træningsdag, så vil blive glad for jeres hjælp.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  volte
  • #1   30. nov 2010 haha smiley ikke meningen sætningen starter med et 'Men'

• #3   30. nov 2010 Hmm jeg her ikke noget sikkert svar. Men en ting kan være at han for det meste kun har været håndteret fra venstre side. Den side man stiger op på, lagger sadlen op på, osv osv. Så det kunne da være et forsøg værd at bruge meget MEGET tid på den højre side. Start ligeså stille, med striglen og nussen, træk med ham, fra den side, sadl op på højre side, osv osv. Selvfølgelig ikke det hele på samme dag eller uge. gå stille frem.

En vigtig ting at huske er at heste kan ikke overføre det den har lært på én side, til den anden. Man er nødt til at lære den det samme fra bunden på begge sider.

Håber det er en hjælp smiley

• #4   30. nov 2010 Jeg vil mene at det ikke er unormal adfærd. Når du siger at han går afslappet til venstre, så kan det for det første have noget at gøre med, at man som oftest uden at tænke over det, primært håndterer hesten fra venstre side. Derudover kan det også skyldes at han er skæv og har dårligere balance højre rundt. Som jeg forstår det runder han hovedet ud ad og løfter det, dermed skyder han automatisk højre skulder ind i volten og øger tempo, det gør hesten normalt hvis den har svært ved at finde balancen. Jeg vil mene at det kan trænes væk med tiden, evt kan en kiropraktor hjælpe med at rette ham op.

• #5   30. nov 2010 jeg har mange gange overvejet om det er smerter, men fra ryg fra siden osv er der ingen problemer med at stille og bøje, søge ned - stille og bøje. Ingen problemer smiley Men jeg vil have det i baghovedet hvis jeg ikke kan finde andre forklaringer, og helt klart få det undersøgt så.

• #6   30. nov 2010 Tak for jeres svar, mht til anden håndtering - indlæring osv. er jeg god nok til at huske mig selv på at træne fra begge sider, nok lige med undtagelse af når vi bare går - hvilket jeg vil lave om på smiley

At han går anderledes på volte kan self. skyldes ting som skævheder, smerter osv. Men jeg kan ikke se at det kan påvirke, at han får samme adfærd og hurtigt drejer over på min højre side under al anden form for træning - som ligeudretning.

• #8   1. dec 2010 Hvis nu du sammentænker dine egne udtalelser, så har du mere eller mindre mit bedste bud på svaret:
    "Tak for jeres svar, mht til anden håndtering - indlæring osv. er jeg god nok til at huske mig selv på at træne fra begge sider, nok lige med undtagelse af når vi bare går - hvilket jeg vil lave om på :)"
    Når du går rundt har du altså en tendens til primært at være på hstens venstre side og han har helt sikkert lært det samme før du fik ham.
    "Men jeg kan ikke se at det kan påvirke, at han får samme adfærd og hurtigt drejer over på min højre side under al anden form for træning - som ligeudretning." - Svaret hertil bliver, at det har han lært. Det er en flere år gammel vane, som mange heste har og det kan kun ændres ved træning træning og mere træning.

• #9   1. dec 2010 Hvis vi nu siger, at det er en indlært ting, at når jeg trækker med ham skal han gå på højre side, syntes jeg stadig ikke at hans adfærd hænger sammen med den måde han opfører sig i longen. Jeg kan sagtens gå på hans højre side, men når jeg sender ham ud på stor volte, forsvinder hans opmærksomhed helt fra mig, han hiver væk og er ikke til at komme ordentlig i kontakt med.
    Tak for jeres svar smiley

• #11   2. dec 2010 Når hesten har dårlig balance, sætter den naturligt indvendige skulder ind i volten, kigger ud ad volten og øger tempoet. Opgaven er svær for ham hvilket er med til at sænke hans koncentrationsniveau.

Kommentér på:
volte

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce