{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hønet?
  • #2   30. nov 2010 Ehm kan ikke se hvad affaring man kan have med dey?:-))
    Men jeg har brugt hønet mange gange, og det virker gangske fint (-:

• #3   30. nov 2010 nej men kan i bedst lide det eller smider i det bare i boksen??
    smiley

• #4   30. nov 2010 jeg bruger en høpose, da hesten ikke så let kan få benene i smiley

• #5   30. nov 2010 Lige nu smider jeg det enten hen i hjørnet af boken, eller kommer det i en stor stor spand jeg har og stiller det ind i boksen det er forskelligt (_:

• #6   1. dec 2010 jeg har prøvet et hønet, men min hest får benet ind i det... og man må jo ikke hænge det for højt...
    det er bedst hvis de spiser fra jorden af...
    så mit ligger bare på jorden...

• #7   1. dec 2010 Hvorfor må man ikke hænge det for højt? Og hvad skete der da den fik benet ind i hønetter? smiley

• #8   1. dec 2010 Line elsker Arcibald (L)
    - både pga muskulaturen (det er sundere for selve skellettet osv hvis de spiser fra "jorden" af (de er jo skabt til at spise græs fra jorden og ikke blade fra træer)) (her mener jeg fx slid og afslappethed)
    - pga støvpartikler (og andre partikler) der har større risiko for at komme i øjne og næse når hesten spiser det for højt
    - og fordi der er en større risiko for spiserørsforstoppelse når hesten spiser "oppe". Det er fordi de har en større tendens til at krumme halsen lidt mere sammen og derved er der ikke nok plads til at hesten nemt kan synke maden. Når hesten spiser fra jorden strækker den halsen og det er nemt at sluge

Hvad der sker når hesten sidder fast i hønettet kommer jo an på kvaliteten af nettet, hvordan nettet er sat fast og hvordan hesten reagerer...
    Mit net var meget stærkt (det gik ikke i stykker) og det var bundet godt fast. Mell fik sin forhov ind i nettet, fordi hun tiggede om mere (selvom nettet stadig var fyldt). Hun blev forskrækket og bange og begyndte at kæmpe imod, dvs sprang tilbage, stejlede osv...

Hun skulle egentligt bare stå og slappe af inde i naboboksen med noget hø mens jeg mugede ud i hendes boks... men allerede efter 5 min havde hun fået benet i...
    Da jeg kom ind til hende begyndte hun at slappe mere af og da jeg begyndte at snakke til hende og røre hende stod hun stille og lod mig hjælpe. Det var ikke sket noget med hende (nettet var lidt i stykker), men jeg var der jo også ca 30 sek efter hun sad fast... JEG ville aldrig turde give en hest hø i et hønet uden at være tilstede... (i udgangspunktet smiley

Hvis hesten er rolig og ikke flipper ud når den sidder fast, så vil der nok ikke ske så meget, og så vil man nemt kunne befri den når man opdager det...

Kommentér på:
Hønet?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce