647 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Hønet?"
Hønet
Hej er der nogle der ved hvor man kan købe et hønet med små masker eller slow feed eller hvad de nu hedder henne? :-) Min pony sad nemlig fast i et normalt hønet med store masker Helst ikek for...
Hej er der nogle der ved hvor man kan købe et hønet med små masker eller slow feed eller hvad de nu hedder henne? :-) Min pony sad nemlig fast i et normalt hønet med store masker Helst ikek for...
Skrevet af: Laura & Ponzerne - 25. sep 2013
Hønet?
Hej, hvilke hønet kan i anbefale? Eller hvilket ville i vælge, er lidt i tvivl nemlig! Vil hellere have godt end billligt:D Valgmulighed 1. http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=710178&depti...
Hej, hvilke hønet kan i anbefale? Eller hvilket ville i vælge, er lidt i tvivl nemlig! Vil hellere have godt end billligt:D Valgmulighed 1. http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=710178&depti...
Skrevet af: Team Enya&Alonzo <3 - 6. maj 2013
Spar penge på din forsikring
sep 2009
Følger: 93 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 63 Svar: 230
Men jeg har brugt hønet mange gange, og det virker gangske fint (-:
dec 2008
Følger: 147 Følgere: 135 Heste: 4 Emner: 283 Svar: 1.789
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
sep 2009
Følger: 93 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 63 Svar: 230
okt 2009
Følger: 50 Følgere: 112 Heste: 4 Svar: 1.816
det er bedst hvis de spiser fra jorden af...
så mit ligger bare på jorden...
dec 2008
Følger: 147 Følgere: 135 Heste: 4 Emner: 283 Svar: 1.789
okt 2009
Følger: 50 Følgere: 112 Heste: 4 Svar: 1.816
- både pga muskulaturen (det er sundere for selve skellettet osv hvis de spiser fra "jorden" af (de er jo skabt til at spise græs fra jorden og ikke blade fra træer)) (her mener jeg fx slid og afslappethed)
- pga støvpartikler (og andre partikler) der har større risiko for at komme i øjne og næse når hesten spiser det for højt
- og fordi der er en større risiko for spiserørsforstoppelse når hesten spiser "oppe". Det er fordi de har en større tendens til at krumme halsen lidt mere sammen og derved er der ikke nok plads til at hesten nemt kan synke maden. Når hesten spiser fra jorden strækker den halsen og det er nemt at sluge
Hvad der sker når hesten sidder fast i hønettet kommer jo an på kvaliteten af nettet, hvordan nettet er sat fast og hvordan hesten reagerer...
Mit net var meget stærkt (det gik ikke i stykker) og det var bundet godt fast. Mell fik sin forhov ind i nettet, fordi hun tiggede om mere (selvom nettet stadig var fyldt). Hun blev forskrækket og bange og begyndte at kæmpe imod, dvs sprang tilbage, stejlede osv...
Hun skulle egentligt bare stå og slappe af inde i naboboksen med noget hø mens jeg mugede ud i hendes boks... men allerede efter 5 min havde hun fået benet i...
Da jeg kom ind til hende begyndte hun at slappe mere af og da jeg begyndte at snakke til hende og røre hende stod hun stille og lod mig hjælpe. Det var ikke sket noget med hende (nettet var lidt i stykker), men jeg var der jo også ca 30 sek efter hun sad fast... JEG ville aldrig turde give en hest hø i et hønet uden at være tilstede... (i udgangspunktet
Hvis hesten er rolig og ikke flipper ud når den sidder fast, så vil der nok ikke ske så meget, og så vil man nemt kunne befri den når man opdager det...
Hønet?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside