{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Amatør fotograf! {{forumTopicSubject}}

Er jeg virkelig den eneste som føler mig provokeret over at alle kalder sig for Amatør fotografer?
Forstå mig ret.. jeg synes bare at udtrykket blive misbrugt?
Jeg synes selv jeg tager O.K. billeder, men jeg kunne ALDRIG finde på at kalde mig amatør fotograf af den grund?
Og så er der alle de her personer som nærmest ikke kan håntere et kamera eller hvor personen ikke engang kan tage billeder med en ordentlig komposition...

Jeg syne bare at det virker som om:
Nå nu har jeg et digital kamera (eller) spejlrefleks! DERFOR er jeg amatørfoto graf og mit navn skal stå på ALLE mine billeder, hvis folk bruger dem, og bruger folk dem uden at skrive mit navn på SÅ falder der brænde ned!

Efter min mening så er en amatør fotograf, en som tager penge for sin service og har styr på billede kvalitet, motiv osv osv.
En professionel fotograf er så en med en uddannelse inden for faget!

Er det bare mig som er helt forkert på den o.O?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amatør fotograf!
  • #1   29. nov 2010 Ja du er meget forkert på den

Sætter du dig ind i en racerbil og kører racerløb kan du ikke være andet end amatør i den sammenhæng smiley

Ergo er ordet amatør også rigtigt i fotograferings verden, men at folk kalders sig for amatør fotografer, syntes jeg personligt er lidt "amatøraktrigt"

En fotograf er og bliver en fotograf dårlig som god, hvilken ofres skinner igennem nå man ser de pågældendes billeder, så hvorfor skilte med det smiley

Alt folk er så tosset over andre stjæler deres billeder er mig en gåde, naturligvis er billederne ens ejendom, men tjener nogle af jer penge på jeres billeder ? (ps. så husk lige skattefar skal have en andel også ) nej vel, de 10 kr. som mange tager er blot symbolsk beløb så ikke har hold i virkeligheden.

Syntes heller i burde være stolte over nogle ville bruge jeres billeder, nå bare de husker at skrive fotografens navn på.

I min verden er amatør, hobby fotograf det samme, og ganske ulønnet.

Og husk så lige denne lille ting, ingen nogle begynder at skabe sig over andre har jeres billeder på deres computer, det er LOVLIGT at downloade alle de billeder man vil fra nettet, bare man ikke bringer dem videre fra ens egen computer, det er også LOVLIGT at printe et hvilken som hejst billede fra nettet og hænge op på ens egen væg, dette billede må bare ikke forlade dit hjem smiley

• #2   29. nov 2010 Ja der kan man jo så se at det var mig som var galt på den, jeg synes bare der burde være en græse for hvornår folk kan kalde sig fotograf og hvornår de ikke kan (:

• #3   29. nov 2010 Uanset uddannelse eller ej, stå man bag kameraet vil man ALTID være fotograf, det kan intet lave om på griner

Men du har ret i, der er gået mode i at kalde sig amatør fotograf her på HG

• #4   29. nov 2010 Det er blevet så moderne fordi der var en diskussion om hvorvidt man måtte kalde sig fotograf her uden at reklamere.
    Og mener så at HG var med på at man godt måtte kalde sig amatørfotograf

• #5   30. nov 2010 Jeg synes bare det virker lidt åndsvagt alle alle kalder sig det..
    Fordi så er alle dem som ejer et kamera af en art jo amatørfotografer?? o.o

• #6   30. nov 2010 #SHT

Du har så evigt ret, at kalde sig amatør fotograf er noget fis, og alle der skriver i denne gruppe har vel en interesse i at tage billeder, og dermed fotografer på den ene eller anden måde, og ens billeder snakker vel for sig selv om man er dygtigt eller ej smiley

• #7   30. nov 2010 Katja: det har du jo ret i (:

Kommentér på:
Amatør fotograf!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce