Groundwork

Groundwork

Medlemmer: 2.468
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
597 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hjælp til tillidstræning Hjælp til tillidstræning

Hej.

Jeg er så heldig lige at have fået part på en skøn hest. Men da jeg var ude og prøve ham gled han og det endte med at jeg gled af. Intet skete meg ham eller mig. Men nu er han nervøs når vi er ude at ride. Jeg var der ude første gang alene idag og han var meget opmærksom, var han ikke da jeg prøvede ham. Og ville næsten ikke væk fra stalden. Så jeg besluttede mig at ride tilbage og overhygge med ham i stalden. I stalden var der intet, og er ved at lære ham at kysse. Tænkte det måske kunne vise at jeg ikke var bange for ham og vi kunne have det sjovt samtidlig.

Men nu vil jeg høre jer, om I kender nogle gode øvelser for at skabe tillid imellem en hest og rytter. Må meget gerne være hygge ting på staldgangen, da vores bane er MEGET mudret i øjeblikket. Men øvelser jeg kan lave ude på ridebanen, tager jeg selvfølgelig mere end gerne imod, da det nok vil hjælpe mest og som jeg kan bruge når vores bane er blevet bedre.

Håber at indlæget hører til her, syntes jeg selv, men er lidt i tvivl smiley

- Sofie

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til tillidstræning
  • #1   23. nov 2010
    Hesten skal ikke have tillid til dig - det handler nok mere om at den er faldet og derved usikker på underlaget der jo er usikkert.
    Så vil gætte på at hvis den bliver mere sikker på benene og finder ud af at mudder ikke nødvendigvis er = at glide.

• #3   23. nov 2010
    Ikke rigtigt.... Hesten har fået en dårlig erfaring med mudder - det mener jeg ikke du kan ændre ved at lave nogle øvelser fra jorden :), det hænger jo ikke sammen de to ting.

• #4   23. nov 2010 Det var også sådan selvom vi gik på cykelstien (asfaldt). Vi gik næsten heller ikke i mudder i dag. Så det er derfor jeg spørger om øvelser, nu når det ikke er mudderet skyld.

• #7   23. nov 2010 først og fremmest ville JEG mene at du skulle starte med 'de basale øvelser'.
    Når jeg skriver basale øvelser mener jeg f.eks stop - gå bagud - trav - følg efter og så vidre. Når hesten har fået den forståelse kunne du evt. prøve at gå en lille tur og vise hesten at det her ikke er farligt. F.eks hvis hesten ser et skilt den er bange for (dette kan være meget andet) så ha fat i hesten hvis den skulle gøre noget, men eller så stop op og berølig så hesten ved at snakke med en blid stemme eller "rose" hesten (bare ved at klø den eller ligne)
    Det ville jeg gøre og så når det var ved at være på plads ville jeg træne dette fra ryggen.
    Det vigtigste er at hesten stoler på det du gør og at du beroliger den og viser at tingne ikke er farlige.

Bare hvad jeg ville gøre smiley

• #8   23. nov 2010 Prøv at trække hesten en tur først, så kan du berolige hesten hvis det bliver nødvendigt. Så bliver den også roligere efterhånden som du gentager turene. Undervejs kan du øve start og stop, så kan det blive lettere når du skal op på hesten igen.
    - Når hesten ikke længere er urolig, kan du så sætte dig op på den.

Ellers så øv tilvænninger til farlige ting - evt. ved hjælp af positiv og negativ forstærkning.

• #9   23. nov 2010 Jeg tror det handler om at I skal have en mase +tid sammen. Det er sådan set ligemeget hvad i laver, bare I lærer hinanden bedre at kende og han (OG du) finder ud af at han/du ikke er farlig og ikke skvatter.

Mit gæt e at det faktisk er dig der er lidt nervøs, det smitter af på hesten fordi de aflæser kropssprog, så bliver du mere nervøs og så ruller lavinen.
    I skal opleve ting sammen, gå tur, nusse og strigle alt hvad du kna komme i tanke om og når I så begge er rolige omkring hinanden er I klar til en ridetur.

Og rigtig god tur smiley

• #10   24. nov 2010 Hvis hesten er bange for mudder, har jeg læst et sted at hvis heste er bange for noget, så vejled den ved at gå hen og sæt dig på det, rør det overalt og efterhånden vil den også prøve når du gør det.. tror det hjælper.. ellers held og lykke Sofie smiley

• #11   25. nov 2010 Emilie: Det skriver du bare for at få billedet inde i hovedet af én der sidder og rager rundt i pløren. for at lokke hesten derhen *hahaha* Det kunne ellers også se sjovt ud, men det ville nok ikke lige være den metode jeg valgte til dette problem smiley

• #12   30. nov 2010 haha smiley du kunne jo tage gummistøvler på og så bare gå der ud og tage det på hænderne og lade den snuse

Kommentér på:
Hjælp til tillidstræning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce