Jeg føler mig stadig skyldig? HJÆLP {{forumTopicSubject}}
nu er det snat et halvt års siden jeg måtte lade min smukke araber lade livet:/
det var et marridt der startede dengang jeg købte ham efterårs ferien 2008-
han ville ikke springe, men sådan var det jo bare, og nogle heste er jo også bare bange for springene og det troede vi jo alle sammen på!
i vinteren begyndte han at bugge med mig, når vi galoperede, men sådan var han jo bare, og jeg elskede ham.
det skal siges det kun var når jeg red med bid, lige så snart det bare var i grimme var der ikke noget.
så vi fik hans tænder tjekket og det stod meget slemt til! heldigvis var der kun en tand der var råden, og tandlægen sagde at maks 3år mere uden der var sket noget, så var ALLE tænder rådnet ud af munden på ham:/ og han havde brækket en tand, og ikke mindst alt for mange tand spidser, så hans bid ville aldrig blive normalt:/
jeg købte et gummi bid til ham, og det hjalp også helt vildt:D
og nu begyndte det at gå lidt fremad, og han begyndte og springe.
men det var jo hverken dressur eller spring der virkelig brændte i os, så vi prøvede distance:D og det var bare det der skulle værre, så han fik sko på.
Star-Fire havde aldrig været halt, ALDRIG nogensinde!
men vores første distance stævne - vi blev disket fordi han var halt?
men det var MEGET,MEGET lidt, så vi trænede bare videre, men dagen inden vi skulle afsted til distance igen, gik det sådan lidt mere op for mig at der var noget glat, han aflastede forbenene mere end normalt, men han var ikke halt.
vi tog afsted til distance og han blev afvist igen? men den her gang blev han ved med at være halt:/
flere dyrlæger undersøgte ham, og sagde at vi skulle have ham i røngten, og det gjorde vi så, men de sagde han var for fanget. så det behandlede vi ham mod! men det var jo ikke det, og da han var færdig med smertesillende lå han ned to dage, fordi han havde ondt!
tilsidst fandt de ud af at det var en slem scene skade, og de sagde han aldrig ville blive ren gående igen? men heldigvis gik der kun 1.5 uge fra jeg fik det at vide til han forlod jorden?
Dybet set har han jo advaret os hele tiden! og jeg føler mig så skyldig i det, jeg har så svært ved at tilgive mig selv? jeg har gjord ham ondt i 1½ år, er det så ikke min skyld???
HG hjælp
feb 2008
Følger: 230 Følgere: 192 Heste: 12 Emner: 127 Svar: 1.063
kan jeg godt være det bekendt over for ham???
ville du have fået det undersøgt før hesten blev halt???
feb 2008
om jeg har været for hård ved ham, og om han vil tilgive mig for at jeg har pint ham 1,5 år??
og om du ville gøre noget, få en dyrlæge ud eller få den undersøgt inden den blev halt?
feb 2008
feb 2008
feb 2008
feb 2008
Jeg føler mig stadig skyldig? HJÆLP
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside