Spørgsmål ang. priser? {{forumTopicSubject}}
Jeg er kommet lidt i tvivl om Timian måske har orm eller tandspidser.
Han vil ikke æde sin lucerne og nærmest fisker efter havren. Han æder masser af halm og græs.
Han er lidt mager og spiser sjældent sin mad op..
Idag da vi var ude og lave noget jordtræning, stampede han flere gange hårdt i jorden med bagbenet.
Derfor snakkede hende han står hos, om at han muligvis har orm..
Men ellers mener hun at han muligvis skal ha raspet tænder.
Derfor vil jeg høre om der er nogen af jer der ved hvad det ca vil koste at få raspet hans tænder, eller en ormekur.. ?
Eller om det måske kan være noget helt andet der er galt med ham.
På forhånd tak.
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.975
hvor lang tid siden er det han er blevet tjekket for orm? Dette bør gøres 2 gange årligt, og gives ormekur efter resultatet
jun 2008
Følger: 54 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 132
Jeg ved desværre ikke hvornår det sidst er blevet gjort nogle af delene, da det er en jeg har lånt, og først fik ham hjem for lidt over 14 dage siden..
Men jeg må hellere lige prøve at spørge ejeren om hun kan huske det.
mar 2007
jun 2008
Håber dog ikke at han har fået orm..
mar 2007
jun 2008
Men må prøve at få fat i en dyrlæge i morgen, og høre hvad de siger.
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Tænderne er igen varierende. Astrid fik i sin tid ordnet alle fire hove, og raspet tænder for under 500 kr, og nogle steder skal du af med en formue, for at sige det rigtig pænt.
Nogle smede kan raspe tænder, andre kan ikke.
aug 2004
Følger: 20 Følgere: 34 Heste: 6 Emner: 11 Svar: 221
Som minimum bør det være en dyrlæge der ordner det, da tænder ikke bare er tænder.
Går heller ikke til min VVS-mand for at få ordnet tænder. Og heller ikke lægen.
Ok. Jeg er en af dem der bruger pengene på en hestetandlæge, og ja det koster.
Til gengæld har jeg en hest der kan æde sin mad uden problmer, og heller ikke har spændinger i nakken, ondt i munden, slimhinderne m.m. og gerne vil arbejde med bid i munden.
Dyrlægen var da ok. Men jeg har bare haft så langt gladere og rigtig arbejdsvillige heste efter jeg gik over til hestetandlæge.
Så vil jeg hellere spare på bling bling og andre sjove ting til hesten og mig selv.
Dyrlægen tager ca. 700-800 kr for raspning og en uddannet hestetandlæge omkring de 1500,- kr. Jeps stor prisforskel, men også meget stor kvalitetsforskel.
mar 2007
Jeg bruger dyrlægen, har været glade for dem, og der er ingen problemer med min pony, hverken med bid eller uden. Heller ikke når han skal æde.
Jeg får også selv lov til at mærke når dyrlægen er der, det er altid en god ting synes jeg.
sep 2009
Du kan jo tage alle mulige kurser. En dyrelæge kan nemt have taget et kursus som beslagssmed, kiroprakter ol, eller en efteruddannelse.
En smed kan sagtens også tage den samme tur, bare som hestetandlæge.
De heste jeg kender, han har raspet tænder på, har ikke haft problemmer efterfølgende.
mar 2007
sep 2009
Selkis, astrids hest, havde en periode (og er det til tider stadig) hvor hun var rigtig bange for mænd. Hvorfor har vi aldrig fundet ud af.
men smeden havde tålmodighed nok til at hun faldt til ro, og det er faktisk ham vi mere eller mindre kan takke for, at hun ikke længere er bange
Hendes hove blev lavet til ug, kryds og slange og det samme med tænderne
Desuden behøver godt og dyrt ikke altid hænge sammen.
mar 2007
Min smed er også rigtig god, og har meget tålmodighed, han slår heller ikk hesten, som mange smede har tendens til at gøre.
Spørgsmål ang. priser?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside