{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

hvad kan en shetlænder trække? {{forumTopicSubject}}

hej jeg tænkte på at tilkøre min shetlænder Anton når han bliver ældre, hans mor Lulu er 85cm høj og jeg ved ikke hvor høj hans far var,men jeg ved at hans far var meget kraftig i forhold til Lulu og det kunne godt ligne at Anton også bliver det, men jeg vejer ca.40kg og han er kun 15måndeder nu, så jeg vejer nok mere når jeg skal tilkøre ham, men ville han kunne trække det tror i?
Både Lulu og Anton kan ses i min profil, men der er Anton ikke så gammel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad kan en shetlænder trække?
  • #1   27. okt 2010 En shetlandspony kan trække meget mere end de kan bære. Men hvor meget de kan trække afhænger af vognen man spænder dem for.

Hvis du har en ordentlig vogn kan han sagtens trække dig, og måske også en person mere hvis han bliver trænet til det. Altså vægten kræver træning så de sætter de rigtig muskler.

Tilkøringen kan du starte med når han er 2½ år ca. men sørg for at bruge lang forberedelsestid inden du spænder vognen efter ham.

• #2   27. okt 2010 men jeg vil nok købe udstyret brugt eller er der nogle der ved hvor man kan købe det billigt?

• #3   28. okt 2010 Har fået at vide at den kan trække 3 gange sin egen vægt.
    Shettere har tidligere været brugt i minerne til at trække kulvogne op med.
    Så hav ingen betænkeligheder ved at køre med den. men start langsomt op med små ture til den får sat muskler og har kondien i orden.

Kommentér på:
hvad kan en shetlænder trække?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce