trailerproblem 'pony vælter' {{forumTopicSubject}}
min veinde har den her dejlige pony som jeg rider en gang imellem, men da hun er blevet for gammel til at starte stævne på den, har hun sagt jeg hellere end gerne må.
men her for et års tid siden da jeg sku ha været til jagt på den, skulle jeg med til springtræning inden med min parts ejer. vi læsser dem så og begynder at køre afsted, de to har tit kørt sammen og bliver redet sammen. da vi så ca. har kørt i 10 min, begynder ponyen at sparke som en i helved, vi holder ind og ser til dem. hun har så sparket så meget så bagbommen er røget af, hvordan? ja? vi sætter den på og køre videre, men vi når ikke ret langt og det er helt vildt i traileren igen, vi må holde ind til siden flere gange, men de står pænt når vi så kommer om. på et tidspunkt er den så fuldstændig gal! vi holder igen ind og kigger, ponyen har så lagt sig op af skillervægen og sat alle 4 ben helt ud i siden, så hun nærmest ligger ind over min part, som jo stod ved siden af. vi hiver hende ud og jeg rider de sidste kilometer ud til spring. vi skal så have dem hjem, men vælger at køre to gange da det virkede sikrest. hun går lige op er på ingen måde bange! der bliver kørt hjem hun skaber sig iegn, men vi køre bare videre og så er der ingentig resten af turen hjem.
her idag havde vi så traileren ude så ville vi prøve at læsse hende, der er ingenting går lige op. vi klapper op og jeg går ud af traileren. og lidt efter så spasser hun ud igen. ligger sig op af skillervægen og ud til siden ed alle 4 ben. vi hiver hende ud, og lader den ligge der.
det jeg så vil høre om der er nogen der har nogle ider til hvorfor hendes adfærd er sådan? hun er jo ikke bange for at gå op, overhovedt ingenting, men når hun så ligesom har stået der lidt, så slår dt klik for hende
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
ja vi har haft ham ude før til en anden, så det kan godt være vi skal ha fat i ham engang til, tak.
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 5
De har så valgt at pille skillevæggen ud af traileren - så hesten har meget plads.
Men ja jeg er enig - få en prof. ud.
jul 2007
Følger: 189 Følgere: 192 Heste: 13 Emner: 20 Svar: 770
De fleste heste holder op når de kommer i en trailer med "plastic" skillerum.
Prøv at kør den i en anden trailer...
trailerproblem 'pony vælter'
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside